Idees d'experts Pere Rosales
A les xarxes socials i en la comunicació 2.0, l'opinió que la gent pugui tenir sobre nosaltres té molta força. Més que el que pugui dir l'empresa. Per Pere Rosales, expert en estratègies digitals, hem d'aconseguir que els nostres clients passin a ser, també, els nostres més fervents admiradors. Aquí, ens explica com fer-ho.
Idees Força
Les xarxes socials són un factor multiplicador. No és màgia, és un accelerador. Es multiplica la comunicació, però també el soroll. Hem de tenir les eines per filtrar aquest procés.
'No m’interrompis mentre t’estic ignorant': Aquesta és l’actitud real dels consumidors envers la publicitat tradicional, que sovint es percep com una molèstia. El model ha canviat: ara els consumidors, els clients, s’acosten a la marca, a l’empresa, per demanar el que volen saber. L’empresa ha de ser, per tant, receptiva i proactiva i la campanya de màrqueting ha de servir per argumentar respostes a les preguntes dels clients.
Cal recordar que la comunicació 2.0 és una conversa i no un missatge unidireccional llançat a una audiència.
El pla de màrqueting ha de passar de l’estratègia de Recorda’m! a la de Recomana’m! L’èxit passa per tenir clients que ens recomanin, perquè els consumidors actuals donen més credibilitat a les opinions d’altres clients que no a allò que els diu l’empresa sobre un producte o servei.
És important entendre que les xarxes socials han actuat com una disrupció. Fonamentalment, això significa un canvi sobtat en diverses esferes. En primer lloc, es tracta d’un canvi tecnològic que provoca, en segona instància, un canvi social. Inevitablement, després arriba el canvi empresarial: les empreses s’han de readaptar a les noves regles. Per últim, la disrupció pot arribar a comportar un canvi polític.