Idees d'experts Carles Pontí i Jordi Pontí
GUIDD és una start-up del Pallars Sobirà que participa al Pla Embarca de Start-Up Catalonia a Lleida.
Guidd és una plataforma digital que posa en contacte els turistes rurals i de natura amb aquells guies locals que poden oferir-los experiències úniques i personalitzades.
Carles i Jordi Pontí
Start-up Catalonia fa una aposta per Guidd que heu aprofitat molt, no?
I n’estem molt agraïts, perquè ha estat el motiu per impulsar definitivament el projecte. Vaja, ara sí que tenim una Start-up! (riu).
El vostre mentor gairebé us va obligar a reorientar el negoci!
Quina feinada que vam fer amb Ivan Caballero, el nostre mentor! Fins que no vam trobar una visió del projecte compartida no vam parar de donar-hi voltes! Ens ha ajudat moltíssim a vèncer les barreres mentals per dissenyar un projecte ambiciós i d’enfocament global.
I arribeu a la conclusió que aposteu per esdevenir una plataforma digital.
Exacte. I això comportava redefinir nous rols que maximitzessin les nostres potencialitats: calia crear un equip d’alt rendiment!
Neix Guidd i passeu a ser un projecte tecnològic!
I saps què és el millor? Tot i acabar l’etapa a Start-up Catalonia, hem acordat amb Ivan Caballero que segueixi fent de mentor del nostre projecte! Estem molt contents i infinitament agraïts!
Encara no hem parlat de l’empresa. Què és Guidd?
Guidd és una plataforma digital que posa en contacte els turistes rurals i de natura amb aquells guies locals que poden oferir-los experiències úniques i personalitzades.
Guiatges de muntanya, turístics...?
Guia en un sentit més ampli, segons el tipus d’experiència que ofereixen: excursions guiades, senderisme interpretatiu, natura, visites de patrimoni històric o cultural, aventura, artesania i producte local.
Quin és el vostre avantatge competitiu?
La personalització en l’oferta de productes turístics experiencials. Sona bé, oi?
Molt. Però explica’ns una mica més...
Els visitants només reben aquelles propostes que s’ajusten als seus requeriments i que estan disponibles per a les dates que sol·liciten. Optimitzem la planificació del seu temps d’oci.
Quina rebuda ha tingut el projecte entre la comunitat de guies?
Estem molt satisfets de l’acceptació que està tenint el projecte. Molts guies autònoms o petites empreses de guiatge tenen dificultat per donar visibilitat als seus serveis i comercialitzar-los. La nostra tasca és ajudar-los a tenir més clients.
Ideal per als guies, doncs. Quines són les vostres motivacions?
Volem contribuir al desenvolupament econòmic de les zones rurals posant en valor el coneixement de la seva gent. Ens identifiquem amb l’emprenedoria social i amb la sharing economy emergent.
En quin punt us trobeu?
Hem creat una SL amb una aportació de capital important per part dels socis. I llancem la primera versió de la plataforma (www.guidd.io)!
Aprofita per fer publicitat. Amb quines activitats llanceu guidd.io?
Amb 40 propostes d’activitats a la comarca del Pallars Sobirà. Però això només és l’aperitiu. El primer plat ja serà el conjunt del Pirineu i de comarques d’interior de Catalunya. Qui vingui a guidd, hi trobarà guies d'una qualitat molt elevada!
Propers passos?
Focus a garantir aquesta qualitat sense comprometre l’escalabilitat del producte.
Penseu en gran!
A mesura que obtinguem mètriques del mercat anirem treballant en la millora de prestacions de la plataforma i en l’estratègia de creixement per aspirar a quotes de mercat global. Ho veus, ja parlem el llenguatge Start-up! (riu).
Quins creieu que seran els vostres principals reptes de futur?
El primer gran repte és consolidar-nos a casa nostra com a plataforma d’experiències referent en l’àmbit rural. En paral·lel treballarem en la configuració d’un bon equip i en l’estratègia d’internacionalització.
Us desitgem molta sort!
Moltes gràcies! Sense vosaltres ens hauria costat molt més plantejar-nos aquestes fites.