Idees d'experts Carolina Delgado
DO IT ORIGINAL és una start-up del Pla Embarca del Vallès que analitza les tendències de la moda i ofereix l'últim en peces de vestir i teixits per obtenir roba exclusiva en edicions limitades.
Carolina Delgado a l'espai Do it Original
1. Do it Original?
El nom no fa la cosa, diuen, però crec que remarca el nostre tarannà com a empresa: exclusivitat per a la clienta, flexibilitat per al canal i visió i ambició internacional per a l'empresa.
2. Vau començar sent un comerç electrònic... Però ja heu capgirat el model de negoci
Aquesta és la gràcia de ser una start-up! (riu). Al començament, fa un any i mig, la idea que teníem era que la dona es pogués dissenyar la seva pròpia roba en línia. A través d'un simulador, la usuària podia combinar diferents teixits en un mateix model fins a aconseguir una peça única que nosaltres confeccionàvem i l'hi enviàvem a casa. Però, de seguida, vam veure que el client vol tocar la roba, apreciar la qualitat del teixit i les seves textures, per això vam apropar el producte al client.
3. En temes de moda, millor no innovar gaire en el canal?
No, no vull dir això exactament. Si la teva marca és forta, el canal en línia pot ser molt rendible i nosaltres continuem essent-ho, i molt! Ara treballem amb botigues multimarca. Vam detectar que aquestes tenien un greu problema de finançament i estocs, ja que han de comprar les col·leccions amb 8-10 mesos d'antelació. De vegades, feien previsions de vendes que no sempre complien i les havien de liquidar com fos, en les rebaixes. Com? Doncs reduint molt el marge per peça. Nosaltres els resolem aquest problema!
"Amb la nostra fórmula, els petits comerços tindran més probabilitats de créixer"
4. Vaja, sembla interessant
Les botigues multimarca acaben sent massa conservadores quan fan comandes de col·lecció. Si després necessiten més estoc intenten trobar un pronto moda que els proporcioni aquell producte que ha tingut èxit durant la temporada. Però avui és difícil trobar proveïdors de pronto moda que ofereixin un producte de qualitat amb un quadre de talles ampli. Do it Original els ofereix el producte de la temporada, fet en un taller de proximitat (estàndards europeus de qualitat), sense mínims de comanda i entreguem la comanda en 15 dies.
5. Què seria l'èxit per Do it Original?
Aconseguir un negoci sostenible produint un canvi en la cadena de distribució del comerç al detall. El meu soci i jo estem convençuts, que, amb la nostra fórmula, els petits comerços tindran més probabilitats de créixer!
6. Sou dos socis (Juli Bou i Carolina Delgado) que porteu l'ADN emprenedor
Oi tant! (riu) Serem vellets i encara portarem aquest ADN. En Juli ja ha participat en diverses start-ups del món d'internet i de les noves tecnologies. Jo vaig començar a treballar a la Fundació Internacional de la Dona Emprenedora, on facilitava finançament a dones amb projectes empresarials.I després, aprofitant que la meva mare havia treballat sempre de modista, vaig obrir una botiga de retocs per a ella. Aquesta botiga va ser la primera d'una cadena amb 43 botigues a 4 països.
7. Tal com ho expliques sembla que això sigui bufar i fer ampolles
Ni de bon tros! És un procés llarg, amb molts moments de satisfacció i també d'angoixa. En el cas de Do it Original, llançar la primera col·lecció, tenir la primera comanda en línia, fer la primera venda a un comerç detallista o la primera venda a l'estranger són petits passos que ens emocionen. Però també passem moltes pors, com quan, per exemple, fem unes previsions i després aquestes no es compleixen. O quan veus que les despeses pugen molt més que els ingressos.
8. Això sí que fa por. Quines qualitats s'han de tenir per continuar caminant tot i aquestes realitats que us trobeu?
Perseverança, optimisme, resiliència i molt d'entusiasme. No tenir por al fracàs i ganes de perseguir l'èxit contínuament.
9. Projecta un desig per Do it Original, d'aquí a cinc anys
Tenir una xarxa de tallers de confecció de proximitat, tenir una facturació de 5 milions d'euros i ser una empresa internacional. Quasi res, no? (riu)