Idees d'experts Francesc Serrano
A Talk&Code dona recolzament a la transformació digital dels processos de negoci per assegurar la seva competitivitat dins d'un mercat cada vegada més connectat.
Què significa evolució digital dels processos de negoci?
Ara més que mai, les persones es comuniquen les 24 hores del dia, els 7 dies de la setmana. I les distàncies i les fronteres ja no existeixen. És una nova era. Els canals són molts i molt variats. Internet va revolucionar el món, però els mòbils han revolucionat la manera com ens comuniquem: avui el 80% de les connexions a Internet es fan des dels dispositius mòbils.
Excés d'informació, potser?
Sens dubte tota aquesta comunicació genera un gran volum d'informació, però aquesta s'ha d'analitzar per entendre els patrons de comportament del passat, per donar resposta en temps real a preguntes del present i, el que és més important de tot, per predir el futur.
Conèixer més el client?
Ajudem a fer més senzilla aquesta entesa amb els clients. No només entendre'ls millor, sinó que també volem que percebin que l'empresa els dóna solucions i respostes a les seves necessitats. Per això hem creat alguns serveis i solucions tecnològiques per tal de millorar els processos interns de les empreses que els ajudin a ser més competitius.
"Ajudem les empreses en l'evolució digital dels seus processos"
Per exemple?
Gamyshop és una plataforma tecnològica basada en la gamificació, que permet crear equips de treball altament motivats i compromesos donant com a resultat un increment notable de la seva activitat comercial. O Visual-maps, amb el qual podem analitzar i geolocalitzar les big data d'administracions i empreses i els ajudem a entendre d'una forma molt visual la informació que ja tenen però que els és difícil de treballar per extreure'n conclusions i prendre decisions.
Empresa de desenvolupament de programari. N'hi ha moltes al mercat, no?
La competència és ferotge, però jo ho veig molt positiu! La qualitat dels productes i serveis millora i el mercat se'n beneficia. Un mercat sense competència és un mercat mancat de motivació per la millora continua, l'excel·lència i la qualitat.
Sou una empresa de producte o de serveis?
Som una empresa de serveis i solucions especialitzada en noves tecnologies, que ofereix un servei complet (end to end) per ajudar les empreses en l'evolució digital dels seus processos.
Fa quatre dies que éreu ST Soluciones. Avui sou Talk&Code. Què us ha motivat a canviar de nom?
Després de quatre anys d'èxits oferint solucions tecnològiques, neix Talk&Code per donar una resposta completa als nous reptes de les empreses d'avui en dia, on el mercat directe deixa de ser local per ser jugadors de tot el món.
Quins són els majors reptes amb els que us heu trobat?
Sens dubte, escollir l'equip que ens ha d'acompanyar en aquesta aventura. Segurament és un tòpic, però sense un equip adequat no arribaràs lluny.
Una anècdota que explicaries als teus (futurs) néts?
El dia que vàrem deixar a Alexis, el nostre CTO, un malalt de l'esport, muntar una activitat de team building..., tenint en compte que cap de nosaltres no som precisament uns "Killian Jornet". Podria concloure que després de 47 km i 12 hores caminant vàrem demostrar la veritat que hi ha darrere de la dita "voler és poder". Val a dir que, des d'aquell dia, Alexis té vetada l'organització d'esdeveniments a Talk&Code! (riu).
Sé que tens força habilitat amb la part comercial en el tu a tu i a porta freda...
Tot i que sóc enginyer de formació, és cert que, per algun motiu, em resulten fàcils aquest tipus de tasques. A la vida vols ser el millor en tot, però al final te n'adones que el més important és trobar allò en què realment pots ser útil a l'equip.
Quina és l'empresa que més admires i per què?
Microsoft i Apple. Perquè sense elles ni la informàtica ni els telèfons mòbils serien com els coneixem avui dia, amb les implicacions socials que tot això significa.
Si demà tornessis a emprendre des de zero, què faries diferent?
La implicació dels socis fundadors seria del 100% des de l'inici del projecte.
Què hauria de passar durant el 2015, perquè fos una veritable sorpresa per vosaltres?
Sincerament, preferiríem no tenir-ne cap, per si de cas (riu). Tenim tanta il·lusió i confiem en l'equip que m'atreveixo a dir que la veritable sorpresa seria que no poguéssim incrementar la plantilla actual de 10 a 20 persones, perquè significaria que no hauríem aconseguit els objectius que ens vam marcar. Al final és tracta d'aconseguir negoci per poder incrementar la plantilla i que les persones que hi participin puguin desenvolupar-se personalment i professional.