Idees d'experts Guillem Capellades
Marteen Sports World és una startup que ha participat al Pla Embarca de Start-Up Catalonia a Mataró.
Amb la cera ecològica NZero, que dóna més adherència, més control i més bon manteniment en la pràctica d'esquí, aquesta startup ha revolucionat el món de l'esquí.
Guillem Capellades, fundador de Marteen Sports World
Sou la cara invisible dels esports.
I tant que invisibles! (riu). Hi ha molts esports que requereixen d’accessoris com la cera o les resines... i aquí estem nosaltres.
Sou ecològics del tot.
I únics a l’Estat espanyol. Dins la Unió Europea tenim identificada només una altra empresa que ofereix també aquest tipus de cera.
Si sou únics, o gairebé, és de compliment obligat patentar el producte, no?
És important fer-ho, sí senyor. Ho tenim patentat a l'àmbit espanyol i europeu, i ara ho estem ampliant (la patent) a d’altres països com Japó, Nova Zelanda o Sud-amèrica.
Ja teniu identificats els mercats que voleu atacar properament?
Òbviament! El producte ja va néixer pensant en l’exportació, per un tema de volum de mercat, de cultura de l’esport i de cultura ecològica.
Heu començat per aplicar la cera a l’esquí.
L’NZero és la nostra aposta per l’esquí. Cera per a esquí 100% ecològica, i sense perjudicar el medi ambient. Aquesta és la nostra filosofia.
"Mai no se sap què pot aportar la gent que t’envolta"
Altres esports on aplicar noves ceres ecològiques?
Actualment estem treballant en l'skateboard, sobretot pensant en els usuaris que fan el que s’anomena ‘grindar’, lliscar per superfícies amb la taula de skate, ja que utilitzen la cera per a la part inferior de la taula o per al cantell de superfícies. Altres idees que tenim en ment és el pàdel o l’escalada. Volem trobar una alternativa al magnesi.
Tot i així el magnesi és un producte natural...
En principi és un producte natural, però la gent que practica esports de muntanya comença a queixar-se perquè amb el magnesi es tenyeixen les muntanyes de blanc.
Fa unes setmanes vau participar a la fira ISPO de Munich. Quina valoració en feu?
Aquesta és la tercera vegada que participem amb estand propi i és rellevant perquè és una de les fires més importants del món en relació a activitats d’oci extern, com per exemple esports de neu, activitats de ciclisme, de muntanya o fins i tot de pàdel surf, que últimament està creixent molt.
Consideres que la societat està més sensibilitzada a cuidar el medi natural quan es practica l'esport?
És un procés llarg, però és important que la societat s’estigui començant a conscienciar. De mica en mica.
Heu passat per Start-up Catalonia. Què us marqueu per a aquest 2016?
Participar en el Pla Embarca et permet organitzar-te i establir prioritats, i aquest 2016 ens marquem com a objectiu exportar NZero a mercats com Japó o Nova Zelanda per aconseguir trencar amb l’estacionalitat. Consolidar la nova línia de l’skate o l’escalada i obrir-ne alguna de nova són també objectius que tenim entre cella i cella.
Demà et ve un amic i et diu que està començant un projecte. Què li recomanaries?
Primer el felicitaria. El que és important és engegar-ho, no tenir por a tirar endavant. La segona cosa que li diria és que es creï una xarxa de contactes. I la tercera cosa que li diria és que parli molt del seu producte a tot arreu: mai no se sap què pot aportar la gent que t’envolta.