Idees d'experts Joaquim Llorente, Chief Innovation Officer de Zobele
Joaquim, Llorente, Chief Innovation Officer, explica com innovar, si ho pot fer qualsevol empresa i quins beneficis n'obté. Coneix com és el model d'innovació de Zobele, els factors imprescindibles per iniciar nous projectes d'innovació, la seva metodologia per fer cocreació i, sobretot,com innovar a través de startups.
Zobele és una empresa fabricant de mini aparells electrodomèstics que innova gràcies al disseny i desenvolupament de productes basats en l’experiència d’usuari. Recentment, la seu que l’empresa té a Barcelona i que pren les decisions d’innovació per a tot el grup, ha decidit fer un pas més i ha incorporat una nova manera d’innovar: a través de startups.
David Llorente
- Com innova Zobele?
Zobele innova amb un procés estructurat però àgil, identificant clarament el verdader problema a solucionar. Tenim sempre en compte l'experiència de l'usuari, la viabilitat tècnica i l'oportunitat de negoci - Sols o acompanyats?
Sempre acompanyats. Ens prenem l'open innovation molt seriosament. Integrem coneixement i tecnologies externes, moltes vegades amb models de risk-sharing-rewarding amb els nostres partners - Què és allò imprescindible per innovar?
Equivocar-se moltes vegades, de fet incentivant el fracàs. Això sí, deixant clar des de l'inici els factors clau d'èxit desitjats. Si durant el procés ens allunyem; llavors tornem enrere i afinem - Un èxit:
Guanyar el premi P&G Connect & Develop. El premi internacional d'open innovation organitzat per P&G que reconeix la innovació que ha possibilitat el llançament d'un producte a més de 50 països en menys de 2 anys, amb un volum de 150 milions d'unitats anual - Un fracàs:
Diverses iniciatives no han evolucionat durant el procés. Com més avançat en el procés fracassen; més importants són les conseqüències econòmiques, i el cost d'oportunitat es multiplica - Una innovació per al futur:
La Internet of things. Zobele està en una posició privilegiada per integrar la connectivitat en el petit electrodomèstic. Tenim un gran coneixement de hardware, i l'objectiu final és oferir una experiència totalment nova a l'usuari, on la informació i el factor social són la innovació - Un consell per aquells que volen innovar:
No tinguis por a equivocar-te, però equivocat aviat!