Idees d'experts Juan Castilla
Juan Castilla, soci fundador i CEO del Grupo OTO MEDIA ens explica les experiències viscudes durant el procés de creació de la seva empresa. Grupo OTO MEDIA és una agència de publicitat local experta en campanyes d'alt impacte a baix cost.
1. Quin és el millor consell que us han donat?
Una vegada, un home molt savi em va dir: “Si tens una passió, converteix-la en la teva feina”. Era l’Amancio Ortega.
2. Com va néixer el projecte Baixpreu.net?
Per una barreja de necessitat i enginy. Jo ho defineixo com una barreja de talent femení i creativitat masculina. Fa tres anys, la compra grupal no existia en l'àmbit local i ens va semblar molt bona idea enfocar-la cap a la publicitat.
3. I Grupo Oto Media?
Per la necessitat d’aportar més valor als nostres clients, incorporant formats nous i eines adaptades a les necessitats del mercat.
"Si no has fracassat al menys dues o tres vegades, mai no sabràs què és l’èxit"
4. Quina ha estat la lliçó més dura que has après emprenent?
Llançar un projecte és un acte de fe autèntic en què l’única persona que creu realment en allò que fas ets tu mateix. Emprendre és molt dur i complicat: no animo a ningú a fer-ho si no està preparat per fracassar i aprendre de l’experiència.
5. Algun consell per a d’altres emprenedors?
No m’agrada donar consells: m’estimo més rebre’ls i fer-ne cas a mitges. Però, si hagués de donar-ne un: talent, treball i molta passió. Al capdavall, emprendre és una actitud que ha d’anar acompanyada d’altres qualitats.
6. Què és el més dur d’emprendre?
Aprendre a superar el fracàs. Si no has fracassat al menys dues o tres vegades, mai no sabràs què és l’èxit.
7. Millor en companyia o sol?
Per experiència pròpia, en companyia. Cal escollir bé els teus companys de viatge. En aquest sentit, considero que aquest ha estat el meu veritable èxit. Cal algú complementari que aporti valor.
8. Quina satisfacció aporta?
Moltes coses bones que no es veuen i no tenen preu. I d’altres més terrenals com la felicitat, la independència, la conciliació familiar, el reconeixement, la flexibilitat, etc. En definitiva, una gran sensació de llibertat.
9. Reptes a curt termini?
Créixer, créixer, créixer. Acabem de llançar Grupo Oto Media i pinta força bé. Molt bé! L'objectiu principal és transmetre a l’equip la nostra passió.
10. Per què hem de passar a ser clients vostres?
La pregunta adient no és per què, sinó quan. Ens convertirem en l’eina publicitària indispensable per al petit comerç, és a dir, per al 85% de les empreses d’aquest país, aproximadament.