Casos d'empresa Judit Giró i Benet (The Blue Box), Joaquim Bas (Groots), María Poveda (Inveready), Jordi Vilagran (Xarxa BAGi)
Com afronten els emprenedors una primera trobada amb un inversor? Quina és la seva estratègia? Emprenedors i inversors expliquen la seva experiència durant la sessió Startups to Funding celebrada durant el Tech Spirit Barcelona
Promoure el finançament entre startups i inversors a través d’una idea molt simple: connectar-los en reunions de 10 minuts i que els emprenedors puguin explicar els seus projectes a potencials inversors.
Aquest és l’objectiu de la sessió Startups to Funding celebrada en el marc de les activitats d’ACCIÓ al Tech Spirit Barcelona. Un matí que va servir per celebrar més de 500 reunions entre emprenedors i els 60 inversors més representatius de Catalunya.
"En jornades com avui el que més em captiva és la passió que hi posa l’emprenedor", apunta, Jordi Vilagran, inversor de la Xarxa Bagi. I és que en reunions tan ràpides el temps s’ha d’aprofitar i s’ha de tenir capacitat de seducció. "No els hi hem d’omplir el cap amb un munt de números, sinó els hi hem d’explicar el per què, com va néixer tot i com ens motiva el projecte", reconeix Judit Giró, emprenedora i CEO de The Blue Box.
Tot i això també cal venir preparat de casa. "Abans de venir aquí hem mirat l'inversor que ens toca. L’hem analitzat i hem mirat si ha tingut contacte o ha invertit amb empreses com la nostra" diu Joaquim Bas, cofundador de Groots.
És cert que en aquestes reunions ràpides no dona temps a profunditzar molt però sí que pot permetre tenir una primera idea del projecte i generar una segona trobada. Per aconseguir-ho, però, s’ha d’explicar tot molt bé.
"És fonamental la comunicació, que tinguin les idees clares i que ho sàpiguen transmetre. Encara que sigui un projecte molt innovador, si això no ho saben transmetre, costa d’entendre", apunta María Poveda, inversors de Inveready.
Això sí, tots coincideixen que la figura de l’inversor va molt més enllà del factor econòmic: és un membre més de l’equip, que aporta experiència i coneixement a l’empresa. "Un jugador més", diu Giró.