Idees d'experts Ali Kahvecioglu
El mercat turc és molt dinàmic i té una gran motivació pel consum. Les seves perspectives de futur són positives, i la seva mida el fa molt atractiu. Els productes europeus tenen gran acceptació a Turquia per la seva bona reputació, i també els catalans tenen una imatge positiva. Ara bé, el client turc requereix dedicació i atenció, per la qual cosa cal cultivar la relació de proximitat.
Ali Kahvecioglu, director de l'Oficina d'ACCIÓ a Istanbul, ens dóna algunes pistes per fer negoci a Turquia amb èxit.
Idees Força
El teu èxit en els negocis dependrà de la teva habilitat per teixir relacions personals afectives combinat amb una proposta clarament definida i ben presentada.
Molts negocis encara són familiars a Turquia. Acceptaran fer negocis amb els empresaris que transmetin confiança i que proposin relacions de llarga durada. Assegura’t també que la teva proposta garanteix clarament el benefici mutu a les dues parts.
Si el negoci que portis a terme implica negociació cal tenir en compte que no sempre cal focalitzar la discussió en els beneficis financers i pots donar més importància a altres incentius no econòmics i més de caire emocional.
La legislació canvia sovint i cal estar atent i adaptar-s’hi.
La flexibilitat és clau per fer negoci a Turquia en aspectes com la logística, la producció o l’atenció a les demandes dels clients, entre d’altres.
Les empreses amb les quals estableixis relacions comercials sempre reclamaran ser les úniques amb qui mantinguis tracte.