Casos d'empresa
Fundada l'any 1993, Kibuc compta amb una xarxa de 53 botigues a l'Estat espanyol i ha obert 6 noves botigues en l'últim any i mig. L'empresa és membre de l’Habitat Cluster Barcelona i del Catalan Water Partnership.

Malgrat la crisi econòmica i l’atonia que ha caracteritzat el sector del moble i la decoració els últims anys, KIBUC ha aconseguit créixer de manera notable, gràcies a l’aposta per la personalització dels productes i a una adequada relació qualitat-preu.
KIBUC ha tancar l’exercici 2015 amb una facturació de 43 milions d’euros, la qual cosa significa un increment del 8 % respecte a l’exercici anterior. La cadena té actualment 53 establiments a Espanya, 24 dels quals a Catalunya.
El model de negoci de KIBUC es fa a través de la gestió de franquícies, a través d’una societat hereva de la central de compres original i l’accionariat de la qual està compost per nou socis, partícips del projecte original. La resta dels propietaris de les botigues, fins a un total de vint-i-set, actuen en qualitat de franquiciats.
L’oferta de producte propi de KIBUC s’ha incrementat els últims exercicis: actualment, més d’un 71% de les vendes corresponen a producte propi. La central és la responsable de la detecció de les necessitats i del disseny i desenvolupament dels diferents productes, que fins i tot preveu el cost i el preu de venda objectiu.
Pel que fa a la fabricació, KIBUC col·labora amb dotze proveïdors d’Espanya, Portugal i Itàlia, que aglutinen un 85 % del total de les compres.