Què has de saber?
És un procediment de defensa dels drets i els interessos dels operadors econòmics previst a la normativa vigent en matèria de simplificació administrativa i de facilitació de l'activitat econòmica.
La ciutadania en general i també els operadors econòmics poden formalitzar una reclamació en relació amb qualsevol disposició, acte o actuació de les administracions públiques que considerin que obstaculitza l'exercici d'una activitat econòmica com a conseqüència de l'incompliment d'algun dels preceptes normatius vigents en matèria de simplificació administrativa.
Aquest procediment també preveu la possibilitat de formular consultes relatives a la interpretació de la diferent normativa sectorial.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
- A la ciutadania en general.
- A les persones físiques i jurídiques que exerceixen alguna de les activitats a què fa referència la Llei de facilitació de l'activitat econòmica.
- A les corporacions, col·legis professionals, organitzacions i associacions que actuen en representació de les persones físiques o jurídiques que exerceixen alguna de les activitats previstes a la normativa.
En qualsevol moment.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
A l'efecte de complir els principis de publicitat i transparència, la resposta i els compromisos que hagi adquirit l'òrgan administratiu competent del fet objecte de reclamació es publica al web del Departament d'Economia i Finances el resum dels expedients de procediment de defensa dels drets i els interessos dels operadors econòmics, i també al portal Canal Empresa, amb estricte compliment de la normativa vigent pel que fa al tractament de les dades de caràcter personal.
També pots consultar la informació que Canal Empresa ha elaborat sobre la Llei de facilitació de l'activitat econòmica.
Passos a fer
-
Primer pas
Reclamar o consultar
Només pots fer aquest tràmit per internet.
Per presentar la sol·licitud, t'has d'identificar mitjançant l'idCat Mòbil o un certificat digital de:
- persona física
- persona jurídica
- persona vinculada
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Consulta l'estat del tràmit a:
Consulta l'estat del tràmit a:
- Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- Àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital), si ets un particular.
- Estat de les meves gestions (amb el codi ID del tràmit o el número d'expedient i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb el codi ID del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol oficina d'atenció ciutadana (OAC), si ets un particular.
L'identificador ID del tràmit és un codi alfanumèric de 9 dígits que s'obté amb el rebut de registre un cop finalitzada la tramitació i que permet consultar l'estat dels tràmits i les gestions sense necessitat d'un certificat digital.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
La Direcció General de Fons Europeus i Ajuts d'Estat trasllada la petició que ha formulat la persona sol·licitant a l'òrgan administratiu competent, així com analitza i valora l'obstacle identificat [...]
La Direcció General de Fons Europeus i Ajuts d'Estat trasllada la petició que ha formulat la persona sol·licitant a l'òrgan administratiu competent, així com analitza i valora l'obstacle identificat o la consulta plantejada i proposa solucions a l'òrgan competent.
En el termini màxim de 30 dies, comptats a partir de la data en què es presenta el formulari, la persona sol·licitant ha de rebre una resposta, que haurà elaborat l’òrgan administratiu competent en relació amb la petició formulada.
Si la complexitat de la queixa o consulta ho requereix, aquest termini es pot ampliar fins a 15 dies addicionals. En tot cas, però, se n'ha d'informar la persona sol·licitant amb caràcter previ.
Si es considera oportú, es pot sol·licitar a la persona interessada que aporti documentació addicional. Aquest fet implica la suspensió del termini fins que l'Administració disposi de la informació requerida.
El procediment previst en aquest tràmit es pot dur a terme sense perjudici de la resta d'accions que la persona sol·licitant hagi emprès per altres vies davant de les quals està legitimada per fer valer els seus drets. Cal fer constar que l'inici d'aquest tràmit no suposa la paralització de la resolució ni tramitació dels procediments alternatius que la persona interessada hagi iniciat. La resposta a la reclamació no té la consideració d'acte administratiu recurrible, per la qual cosa no hi ha silenci administratiu.
A l'efecte de complir els principis de publicitat i transparència, la resposta i els compromisos que hagi adquirit l'òrgan administratiu competent del fet objecte de reclamació es publica al web del Departament d'Economia i Hisenda el resum dels expedients de procediment de defensa dels drets i els interessos dels operadors econòmics, i també al portal electrònic Canal Empresa, amb estricte compliment de la normativa vigent pel que fa al tractament de les dades de caràcter personal.