Què has de saber?
Dins el marc del Reial decret 630/2013, de 2 d'agost, pel qual es regula el Catàleg espanyol d'espècies exòtiques invasores, i el Reglament (UE) 1143/2014 del Parlament Europeu i del Consell, de 22 d'octubre, sobre la prevenció i la gestió de la introducció i propagació d'espècies exòtiques invasores, es poden autoritzar actuacions de control i de tinença, en casos concrets, d'espècies exòtiques invasores.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Està habilitat perquè us puguin ajudar des d'una oficina d'atenció presencial, on la persona que us atengui pot fer la tramitació en el vostre nom, amb el vostre consentiment.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius l'heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A persones físiques i jurídiques, especialment a ajuntaments, gestors d'espais naturals, empreses de control d'espècies exòtiques invasores, centres d'investigació, titulars de terrenys cinegètics i zones de pesca controlada que requereixen fer actuacions de control o tasques d'investigació d'espècies catalogades com a exòtiques invasores.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
- Altres documents (si considereu que cal aportar alguna altra documentació)
Aquesta documentació s'ha d'annexar a la sol·licitud que trobareu al pas 1.
Podeu annexar altra documentació que considereu necessària a l'apartat "Altres documents" de la sol·licitud.
La mida màxima del fitxer de sol·licitud incloent-hi els adjunts és de 5 MB.
En el termini màxim de 30 dies des de la finalització del període en què s'hagi validat l'autorització o, en qualsevol cas, abans de la finalització de l'any en curs, la persona sol·licitant ha de presentar l'Informe de resultat. Consulteu el 'Pas 4'.
Requisits informatius
-
Quan les actuacions es facin en terrenys situats dins els límits d'un espai natural de protecció especial, és a dir, un parc natural, un paratge natural d'interès nacional, una reserva integral o bé una reserva natural parcial, després de l'autorització del Servei de Fauna i Flora, també caldrà l'autorització del director/a tècnic/a de l'espai afectat.
-
Si les actuacions de control d'animals es fan en parcs i jardins dins nuclis urbans, després de tenir l'autorització del Servei de Fauna i Flora, cal disposar de l'autorització de l'òrgan gestor.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Si escau, es comprovarà in situ per part dels tècnics del departament competent en medi ambient i/o agents rurals.
Observacions
En tots els casos l'autorització ha d'especificar obligatòriament:
- Les persones, entitats o òrgans gestors autoritzats a efectuar l'actuació.
- L'espècie o les espècies objecte d'autorització.
- Els mètodes o les modalitats per capturar i els requisits per utilitzar-los (llicències, permís d'armes).
- El període concret de vigència de l'autorització.
- La destinació dels exemplars objecte de captura. Aquesta autorització haurà de ser obligatòriament notificada al Cos d'Agents Rurals de la comarca afectada i unitats gestores competents.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Atenció: per als subjectes obligats a tramitar per internet la tramitació s'ha de fer segons la tipologia del sol·licitant, mitjançant:
Atenció: per als subjectes obligats a tramitar per internet la tramitació s'ha de fer segons la tipologia del sol·licitant, mitjançant:
- el formulari 'Sol·licitar l'autorització pel control d'espècies exòtiques invasores i la seva tinença excepcional': persones jurídiques, autònoms, professionals
- EACAT: ens locals, òrgans col·legiats, universitats, Generalitat de Catalunya i organismes dependents.
Vegeu les explicacions corresponents en cada cas, a l'apartat 'Per internet'.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius l'heu de tramitar per internet.
Quan envieu el formulari us heu d'identificar amb l'idCAT Mòbil o un certificat digital de Persona Física, Persona Jurídica o Persona Vinculada. Només us podeu identificar amb idCAT Mòbil si sou una personal física. Si opteu per idCAT Mòbil, l'heu de disposar abans d’emplenar el formulari.
-
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- Enviant un correu electrònic a especiesinvasores.territori@gencat.cat
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital) si sou autònom, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius amb activitat econòmica.
- A l'Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si sou un particular.
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol Oficina d'atenció ciutadana (OAC), si sou un particular.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?L'Administració té un termini màxim de 3 mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud per emetre la resolució d'autorització i notificar-la per escrit a la [...]
Quan es rep la resposta?
L'Administració té un termini màxim de 3 mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud per emetre la resolució d'autorització i notificar-la per escrit a la persona interessada. Si transcorre aquest període i no s'ha dictat una resolució expressa, es produeix silenci desestimatori. La desestimació per silenci administratiu permet als interessats interposar el recurs d’alçada corresponent. La resolució expressa posterior al venciment del termini que ha d’adoptar l’Administració pot ser estimatòria o desestimatòria. El termini de 3 mesos queda suspès quan s'hagi requerit a l'interessat per a l'esmena de deficiències o l'aportació de documents i altres elements de judici necessaris pel temps que transcorri entre la notificació del requeriment i el seu compliment efectiu per part del destinatari.Com rebré la resposta?
L'Administració us enviarà una notificació per:
- Correu electrònic o SMS: si heu indicat la vostra adreça de correu electrònic o el teu telèfon mòbil al formulari, hi rebreu un avís per accedir a la notificació electrònica.
- Disposeu de deu dies naturals després de rebre l'avís per accedir a la notificació electrònica. Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, s'entendrà que l'heu rebutjat.
- Si teniu dubtes, podeu consultar el web de suport a la tramitació.
- Correu postal (si sou un particular i no heu demanat relacionar-vos amb l'Administració electrònicament): rebreu la notificació a l'adreça que hàgiu indicat a la sol·licitud.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució o silenci administratiu es pot interposar recurs d'alçada davant la Secretaria de Transició Ecològica en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la recepció de la notificació. - Correu electrònic o SMS: si heu indicat la vostra adreça de correu electrònic o el teu telèfon mòbil al formulari, hi rebreu un avís per accedir a la notificació electrònica.
-
Quart pas
Presentar l'informe de resultats
En el termini màxim de 30 dies des de la finalització del període en què s'hagi validat l'autorització o, en qualsevol cas, abans de la finalització de l'any en curs, la persona sol·licitant ha de [...]
En el termini màxim de 30 dies des de la finalització del període en què s'hagi validat l'autorització o, en qualsevol cas, abans de la finalització de l'any en curs, la persona sol·licitant ha de presentar l'Informe de resultat. Aquest informe l'haureu de fer arribar al Servei de Fauna i Flora, mitjançant el correu electrònic especiesinvasores.territori@gencat.cat.