Què has de saber?
Les persones interessades tenen dret a conèixer l'estat de tramitació dels procediments en què tinguin la condició d'interessades i a accedir a les dades i a la documentació d'expedients que tinguin oberts al Consorci d'Educació de Barcelona (CEB).
A les persones que tinguin la condició d'interessades en qualsevol procediment tramitat pel Consorci d'Educació de Barcelona (CEB).
La petició es pot presentar en qualsevol moment.
No hi ha documentació requerida per part de l'Administració. Tot i així, el formulari electrònic permet adjuntar fins a dos documents annexos en cas que considereu que heu d'aportar documentació addicional.
D'acord amb l'article 4 de la Llei 39/2015, per accedir a dades i documentació d'un procediment administratiu cal tenir la condició d'interessat/da.
Es consideren interessats en un procediment administratiu:
- Les persones que promoguin com a titulars de drets o interessos legítims individuals o col·lectius.
- Les persones que, sense haver iniciat el procediment, tinguin drets que puguin ser afectats per la decisió que s'hi adopti.
- Les persones els interessos legítims de les quals, individuals o col·lectius, puguin ser afectats per la resolució i es personin en el procediment mentre no s'hagi dictat una resolució definitiva.
- Les associacions i organitzacions representatives d'interessos econòmics i socials titulars d'interessos legítims col·lectius en els termes que la llei reconegui.
- Les persones drethavents que hagin succeït en la condició d'interessades en virtut d'una relació jurídica transmissible, sigui quin sigui l'estat del procediment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Aquest tràmit es realitza mitjançant un formulari electrònic en línia i es fa per Internet.
El formulari de sol·licitud preveu un espai per a la descripció del fet objecte de petició. També permet adjuntar, com a fitxers annexos, els documents que els interessats vulguin aportar (fins a dos documents).
Teniu més informació al web del Consorci d'Educació de Barcelona.
Pel que fa al còmput de terminis:
- Respecte de l'obligació de resoldre de l'Administració, és el que s'estableix en la legislació vigent de procediment administratiu. En tot cas, si es tracta d'una petició que s'emmarca en un procediment amb terminis concrets, caldrà tenir en compte els terminis que marqui el tràmit corresponent.
- La data efectiva d'inici del còmput ha de ser comunicada per l'ens o òrgan competent.
- Es considerarà data vàlida la d'entrada al registre electrònic.
- La data i hora oficials del registre electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya són les oficials de Catalunya.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Instruccions:
Instruccions:
- Obriu el formulari.
- Prepareu la documentació en cas que vulgueu adjuntar documentació (vegeu apartat de documentació).
- Empleneu el formulari de sol·licitud per Internet.
- Premeu el botó Envia. Tot seguit el formulari s'enviarà a la unitat gestora del tràmit del Consorci d'Educació de Barcelona. Podeu desar l'acusament de rebuda de la sol·licitud tramesa.
L'enviament del formulari requereix que el signeu electrònicament. Per fer-ho podeu fer servir el vostre certificat digital o bé l'idCAT Mòbil, un sistema molt senzill que es basa en el lliurament d'una contrasenya d'un sol ús al vostre telèfon mòbil.
En cas que no tingueu l'idCAT Mòbil, podeu obtenir-lo molt ràpidament; només cal que tingueu a la vostra disposició el DNI o NIE i la targeta sanitària.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Un cop presentada la sol·licitud a través del formulari electrònic, el sol·licitant podrà descarregar-se la confirmació de la presentació de la petició.
Un cop presentada la sol·licitud a través del formulari electrònic, el sol·licitant podrà descarregar-se la confirmació de la presentació de la petició.
Aquest rebut de confirmació conté un codi de presentació que permet fer un seguiment de la sol·licitud, de manera que no cal desplaçar-se a les oficines d'escolarització del Consorci d'Educació de Barcelona per saber l'estat de la sol·licitud.
Així mateix, un cop l'administració hagi resolt sobre la sol·licitud presentada, es notificarà la resolució de la reclamació, mitjançant el telèfon mòbil i/o correu electrònic indicats en el formulari en línia, i s'informarà de l'estat a l'Àrea privada.