Què has de saber?
Són objecte d’una avaluació d’impacte ambiental ordinària els projectes forestals següents:
- Els projectes compresos en l’annex I de la Llei 21/2013, d’avaluació ambiental, així com els projectes que, presentant-se fraccionats, assoleixin els llindars de l’annex I mitjançant l’acumulació de les magnituds o dimensions de cadascun dels projectes considerats.
- Els projectes que són objecte d’una avaluació ambiental simplificada, quan així ho decideixi cas per cas l’òrgan ambiental, en l’informe d’impacte ambiental d’acord amb els criteris de l’annex III de la Llei 21/2013, d’avaluació ambiental.
- Qualsevol modificació de les característiques d’un projecte consignat a l’annex I o a l’annex II, quan la modificació compleixi, per si sola, els llindars que estableix l’annex I.
- Els projectes inclosos en l’avaluació ambiental simplificada, quan així ho sol·liciti el promotor.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
A persones físiques o jurídiques que promouen actuacions en terrenys forestals que requereixen autorització del Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (òrgan substantiu) i que, a la vegada, aquests projectes estiguin inclosos en els supòsits d’aplicació de l’avaluació de l’impacte ambiental ordinària previstos en l’article 7.1 de la Llei 21/2013 d’avaluació ambiental.
Prèviament s’ha d’haver realitzat el tràmit d’ informació pública del projecte.
La sol·licitud i documents acompanyants s’han de presentar en un termini màxim de 355 dies naturals des de la finalització dels tràmits d'informació pública i de consultes.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Projecte.
- Estudi d’impacte ambiental.
- Les al·legacions i informes rebuts en el tràmit d’informació pública.
- Informació cartogràfica, en format digital georeferenciat.
- Mandat de representació signat, en el cas que la sol·licitud sigui presentada per una entitat autoritzada/mandatari. Model
L'Ordre ACC/36/2022, de 8 de març, dona publicitat a la relació de les taxes vigents que gestiona el Departament d'Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural (DOGC Núm. 8624 - 11.3.2022), regulades al capítol IX del títol XII del Decret legislatiu 3/2008, de 25 de juny, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya (DOGC de 27.06.2008).
No estan subjectes a aquesta taxa els projectes públics promoguts per les administracions públiques de Catalunya ni els projectes privats de turisme rural i activitats agrícoles, forestals i ramaderes situats en espais inclosos a la Xarxa Natura 2000 o en el Pla d’espais d’interès natural.
- Per l'emissió d'una declaració d'impacte ambiental d'altres projectes no previstos a les lletres b i d: 4.266,45 euros.
- Per l’emissió d’una declaració d’impacte ambiental dels projectes respecte dels quals s’ha emès prèviament una resolució que determina l’aplicació del procediment d’avaluació d’impacte ambiental: 1.953,00 euros.
La taxa s’acredita mitjançant la prestació del servei i és exigible a la bestreta en el moment en què es formula la sol·licitud. La taxa té caràcter finalista, per la qual cosa els ingressos que en deriven s’afecten a la Secretaria de Medi Ambient i Sostenibilitat.
L’avaluació d’impacte ambiental ordinari està formada per tres tràmits:
- Sol·licitud de determinació de l’abast de l’estudi d’impacte ambiental (potestatiu).
- Sol·licitud d’informació pública del projecte i de l’estudi d’impacte ambiental.
- Sol·licitud d’avaluació d’impacte ambiental.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física, de representació o de persona vinculada.
Cal utilitzar el formulari de comunicació descarregable a continuació, no s’admetran les peticions genèriques.
-
Segon pas
Consultar
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A l’Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si sou un particular.
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
- Al telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Un vegada s'ha realitzat el tràmit i s'ha obtingut el rebut que es genera automàticament, la sol·licitud queda presentada.
Un vegada s'ha realitzat el tràmit i s'ha obtingut el rebut que es genera automàticament, la sol·licitud queda presentada.
El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural pot verificar, en qualsevol moment i a partir de la data de presentació de la sol·licitud, si les dades comunicades i els fets declarats s’ajusten a la realitat.
La inexactitud, falsedat o l'omissió, de caràcter essencial, en qualsevol dada de la sol·licitud o en la documentació que l'acompanya comporta, amb audiència prèvia a la persona interessada, deixar sense efecte la comunicació i impedir l'exercici de l'activitat afectada.
El promotor i l’òrgan substantiu rebran de l’òrgan ambiental la declaració d’impacte ambiental.
L’òrgan ambiental ha de dur a terme aquests tràmits en el termini de quatre mesos, comptats des de la recepció completa de l’expedient d’impacte ambiental. Aquest termini es pot prorrogar per dos mesos addicionals per raons justificades, degudament motivades.
Consulteu l'organigrama explicatiu dels passos i terminis de l’avaluació ambiental ordinària.