Què has de saber?
Per sol·licitar la resolució del conflicte de connexió d'una instal·lació generadora en aplicació de l'article 33 de la Llei del sector elèctric, el titular afectat ha de presentar la reclamació davant l'òrgan competent de la Generalitat de Catalunya en matèria d'energia.
Aquest tràmit només el pots fer presencialment si ets un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius han de tramitar per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A les persones físiques i jurídiques i ens locals que hagin de tramitar una reclamació de conflicte de connexió d’una instal·lació generadora.
La sol·licitud no està subjecta a termini.
- Reclamació acompanyada de la documentació acreditativa
Aquest tràmit no té cap taxa associada.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només el pots fer presencialment si ets un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius han de tramitar per internet. Quan enviïs el formulari t'has d'identificar amb l'dCAT Mòbil o un certificat digital de persona física, persona jurídica o persona vinculada amb capacitat de representació.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l'estat del tràmit:
Pots consultar l'estat del tràmit:
-
A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital).
-
A l’Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si sou un particular.
-
A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Al telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
-
A qualsevol oficina d’atenció ciutadana (OAC), si sou un particular.
-
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com es rep la resposta?Els autònoms, professionals, empreses i altres col·lectius rebran una notificació electrònica. Pots accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
Com es rep la resposta?
Els autònoms, professionals, empreses i altres col·lectius rebran una notificació electrònica. Pots accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.Si ets un particular rebràs la notificació a l'adreça postal que consta en el formulari de sol·licitud. També pots accedir a la notificació electrònica a través del servei e-NOTUM.
Quan i quina resposta es rep?
El tràmit fet per Internet es considera efectuat davant l'Administració en el moment del registre telemàtic a Canal Empresa. Un cop enviat el formulari, Canal Empresa dona un codi identificador del tràmit i un número de registre d'entrada. A més es genera un document d'acusament de rebuda que es pot descarregar en qualsevol moment des del mateix portal de Canal Empresa (a la secció "La meva carpeta" si disposeu de certificat digital o a la secció "Estat de les meves gestions" si no en teniu), indicant el codi identificador del tràmit i el NIF del titular o el seu representant.D'altra banda, l’Administració també emetrà una resolució, sempre que no hi hagi acord entre les parts objecte de conflicte de connexió, que la persona titular de la instal·lació podrà consultar i descarregar a la seva carpeta de Canal Empresa.
Es pot interposar un recurs?
Es pot interposar recurs d'alçada davant la Secretaria de Transició Ecològica, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb el que disposa l'article 121 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.