Què has de saber?
En els casos que una persona o empresa hagi fet un ingrés indegut de la taxa d'autorització de treball per a persona estrangera ingressada al compte de la Generalitat, en pot sol·licitar la devolució. Per a la sol·licitud de la devolució de la taxa de residència, és competent l'Administració General de l'Estat.
Aquest tràmit és específic per a la devolució de taxes de les autoritzacions de treball. En el cas que us hagin de retornar les taxes vinculades a l’obtenció d’informes d’estrangeria, cal que us adreceu al Departament d’Igualtat i Feminismes.
Les persones que vulguin sol·licitar la devolució de taxes abonades a la Generalitat de Catalunya per a la tramitació d’autoritzacions de treball a persones estrangeres d'acord amb els articles 44 a 49 de la Llei orgànica 4/2000, d'11 de gener, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social.
El/La pots sol·licitar en qualsevol moment.
-
Document bancari que justifiqui el pagament i la persona que l'ha efectuat.
per exemple: justificant de pagament, còpia de l'extracte de la targeta de crèdit, certificat bancari, etc. - Certificat bancari acreditatiu de la titularitat del compte corrent (IBAN) en el qual es demana que s'ingressi l'import de la taxa
-
SEPA Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de la Generalitat de Catalunya a creditors i creditores
[
, 128,07 KB ]
Ha d'estar signada pel creditor o creditora i segellada per l'entitat bancària -
Delegació del pagament de la taxa de treball
[
, 115,84 KB ]
- Còpia DNI del signat de la delegació
-
Atorgament de la representació.
[
, 118,95 KB ]
per a presentar una sol·licitud de devolució per ingrés indegut de la taxa per tramitar autoritzacions de treball per a persones estrangeres. Aquest document s'ha de presentar si s'escau
- Imprès de transferència signat i segellat per entitat bancària i signatura del creditor (full SEPA).
- Acreditació del pagament: pot ser tant el document bancari com una altra documentació que justifiqui la devolució de l'ingrés.
- Certificat bancari acreditatiu de la titularitat del compte corrent (IBAN) en el qual es demana que s’ingressi l’import de la taxa.
- Atorgament de la representació: Si el que signa el formulari en electrònic és una persona diferent del treballador, cal aportar aquest document (G146NAT-033).
- Delegació de pagament (G146NAT-032).
- Declaració responsable de no intervenció de l’ocupador (G146NAT-031).
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Com fer-ho?
Com fer-ho?
- Descarregar el formulari (podeu accedir-hi clicant l'enllaç que hi ha en aquest mateix apartat)*
- Emplenar el formulari.
- Adjuntar els documents al formulari, validar-lo, signar-lo amb certificat digital i guardar-lo.
- Tornar a la pàgina de tramitació i enviar-lo seguint les instruccions indicades al pas 3.
- En el moment d'enviar el formulari la persona que efectuï el tràmit rebrà l'acusament de rebuda i còpia del formulari enviat.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. Cal identificar-se amb l’idCATMòbil o un certificat digital de:- Persona física
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
-
Segon pas
Consulta l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A l'‘Àrea privada’ (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions' (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini màxim per resoldre i notificar la resolució és de tres mesos, a comptar des de la data en què es presenta la sol·licitud.
Si transcorregut el termini de sis mesos no s'ha rebut la resolució, s'entendrà que la sol·licitud està desestimada per silenci administratiu, d’acord amb l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, del 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
Quina resposta es rep?
La persona titular de la Subdirecció General de Treball Autònom i d'Autoritzacions de Treball emetrà una resolució degudament motivada amb indicació sobre si es concedeix o no la devolució de la taxa.
Com es rep la resposta?
Es rep una notificació electrònica. Es pot accedir al contingut a través del servei e-NOTUM o a través de l’espai Notificacions electròniques de l’Àrea privada.
Es pot presentar un recurs si no s'està d'acord?
Contra la resolució de la persona titular de la Subdirecció General de Treball Autònom i d'Autoritzacions de Treball, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar un recurs de reposició davant del mateix òrgan que l’ha dictada, en el termini d’un mes comptat des de l’endemà de la notificació de la resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.