Què has de saber?
La base de dades de persones habilitades, dins el procediment de declaració de parcel·les agrícoles i ramaderes en desús, té com objectiu identificar parcel·les que puguin ser susceptibles de ser incloses en l’inventari. Aquest inventari és un pas inicial en la declaració de parcel·la en desús, i posteriorment, si compleix en tots els requisits pugui ser inscrita en el Registre de parcel·les agrícoles i ramaderes en desús.
La finalitat d’aquesta base de dades és determinar quines persones estan habilitades per poder fer el tràmit de comunicació.
Els agricultors professionals o les persones jurídiques que tenen com a objecte social l’explotació agrària no cal que facin el tràmit i poden fer la comunicació directament.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
- A les persones que formen part de les organitzacions professionals agràries més representatives.
- A les persones que representen el món cooperatiu.
- A les persones que formen part de la Taula Agrària.
- Als col·legiats i col·legiades dels col·legis professionals amb competències amb agronomia.
Només cal emplenar la sol·licitud.
- Formar part de:
- Organitzacions professionals agràries més representatives.
- Mon cooperatiu agrari.
- Formen part de la Taula Agrària.
- Col·legiats/des dels col·legis professionals amb competències en agronomia.
- Les Administracions locals formen part d’aquesta base de dades sense necessitat de presentar cap declaració responsable.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
En cas que no puguis tramitar per una incidència en el sistema, torna a provar-ho més tard.
Si ets un particular pots presentar la documentació en una oficina de registre. Consulta el llistat d’oficines.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots consultar l’estat del tràmit:
Pots consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si ets un particular.
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol oficina d’atenció ciutadana (OAC), si ets un particular.
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
La inexactitud, la falsedat o omissió de les dades comportarà un audiència prèvia de la persona interessada, deixant sense efecte el tràmit corresponent.
La inexactitud, la falsedat o omissió de les dades comportarà un audiència prèvia de la persona interessada, deixant sense efecte el tràmit corresponent.