Què has de saber?
La línia de subvencions per a Nuclis R+D són un ajut a fons perdut destinat a finançar propostes de projecte de Recerca Industrial i Desenvolupament Experimental, amb progrés tecnològic d’alt risc, fins a fase prèvia a la industrialització i la comercialització.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Empreses amb ànim de lucre, amb seu a Catalunya, que disposin d’una antiguitat mínima de 2 anys (a comptar en data de sol·licitud de l’ajut), amb capacitats de desenvolupar tasques d’R+D empresarial.
També podran ser beneficiaris els desenvolupadors de tecnologia amb acreditació vigent TECNIO i que participin en el projecte proposat cooperant amb empresa/es.
Des de les 9:00 hores de l’endemà de la publicació de la Convocatòria i fins al dia 12 de juny de 2024 a les 14:00h.
- Memòria tècnica del projecte.
- Pressupost complert i detallat del projecte.
- Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis. del període de 3 anys anteriors a la concessió de l’ajut.
- Per a subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
- Persones jurídiques amb ànim de lucre
- Que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: declaració responsable signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals de pagament.
- En el cas que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC), que contingui una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita a la memòria dels últims comptes anuals auditats acreditant el compliment dels terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre. Aquesta certificació serà valida fins que resultin auditats els comptes anuals del següent exercici.
- Les entitats de dret públic i entitats sense ànim de lucre no estan subjectes al compliment d’aquest requisit i caldrà acreditar aquesta condició mitjançant la presentació de les escriptures de constitució o estatuts.
- Persones jurídiques amb ànim de lucre
- En el cas de projectes amb soci/s internacional/s, document de memòria internacional del projecte. Aquesta memòria podrà ser presentada en català, castellà o anglès.
- En el cas de projectes cooperatius
- Fitxa de participació signada amb certificat digital de cada un dels participants.
- Document acreditatiu de poders per actuar com a representant legal de cada participant, en cas que aquest no estigui inscrit al Registre Mercantil o el registre corresponent.
- Per a subvencions d’un import superior a 30.000 euros:
- Persones jurídiques amb ànim de lucre
- Que d’acord amb la normativa comptable, puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: declaració responsable signada amb certificat digital pel representant legal acreditant el compliment dels terminis legals de pagament.
- En el cas que no puguin presentar compte de pèrdues i guanys abreujat: certificació, emesa per un auditor inscrit al Registre Oficial d’Auditors de Comptes (ROAC), que contingui una transcripció desglossada de la informació en matèria de pagaments descrita a la memòria dels últims comptes anuals auditats acreditant el compliment dels terminis de pagament establerts en la Llei 3/2004, de 29 de desembre. Aquesta certificació serà valida fins que resultin auditats els comptes anuals del següent exercici.
En el cas que no sigui possible emetre aquest certificat, s’haurà de presentar un Informe de Procediments Acordats (IPA) elaborat per un auditor inscrit al ROAC, que en base a la revisió d’una mostra representativa de les factures pendents de pagament a proveïdors de la societat a una data de referencia, conclogui sense la detecció de excepcions al compliment requerit. Als efectes d’aquesta llei, s’entendrà complert el requisit exigit en aquest apartat quan el nivell de compliment dels terminis de pagament previstos a la Llei 3/2004, de 29 de desembre, sigui igual o superior al percentatge previst a la disposició final sisena, lletra d), apartat segon, de la Llei 18/2022, de 28 de setembre, de creació i creixement d’empreses.
- Les entitats de dret públic i entitats sense ànim de lucre no estan subjectes al compliment d’aquest requisit i caldrà acreditar aquesta condició mitjançant la presentació de les escriptures de constitució o estatuts.
- Persones jurídiques amb ànim de lucre
- En el cas d’empreses sol·licitants i/o participants amb una despesa subvencionable prevista igual o superior a 300.000,00 euros:
- Impost de societats, comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l’últim exercici tancat, presentats al Registre Mercantil o registre anàleg, que incloguin l’acusament de rebuda o el codi de presentació telemàtica, o informe d’auditoria si l’empresa està auditada, segons el disposat a la base 3.3 de les bases reguladores.
- En el cas que el resultat de l’autoavaluació financera sigui no apte o bé, que el sol·licitant no disposi dels comptes anuals tancats per ser una empresa de nova creació, i el sol·licitant es vulgui acollir a les excepcions detallades a la base 3.3, caldrà presentar, segons l’excepció a la qual s’aculli, la documentació següent:
- Un escrit d'una de les empreses del grup (de la qual el sol·licitant en sigui dependent, considerada apte i que pugui acreditar que té capacitat financera suficient per afrontar el projecte), signat amb certificat digital pel seu responsable legal responsabilitzant-se de la realització del projecte en el cas que el sol·licitant no pugui dur-lo a terme i el seu l’impost de societats, comptes anuals (balanç i compte de pèrdues i guanys) de l'últim exercici tancat, presentats al registre mercantil o registre anàleg, que incloguin l’acusament de rebuda o el codi de presentació telemàtica, o informe d'auditoria si l'empresa està auditada.
- Documentació relativa a ampliacions de capital realitzades amb posterioritat a l'exercici avaluat i registrades al Registre Mercantil o registre anàleg amb data anterior a la data de presentació de la sol·licitud de la subvenció.
Documents
- Ser una empresa amb establiment operatiu a Catalunya i com a mínim dos anys de vida a data de la sol·licitud de l’ajut comptats a partir de la data de constitució de l’empresa. Com a data de constitució es considerarà la data d’inscripció de l’empresa al Registre Mercantil o registre anàleg.
- Ser un desenvolupadors de tecnologia que tinguin una acreditació vigent TECNIO de conformitat amb la Resolució EMC/3304/2019, de 29 de novembre (DOGC núm. 8019 de 9.12.2019), que apareixen a la pàgina web d’ACCIÓ (https://www.accio.gencat.cat/ca/serveis/processos-acreditacio/tecnio/) i que participi en els projectes cooperant amb l’empresa o les empreses.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 07/05/2024 al 12/06/2024Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
-
Segon pas
Consulta l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa(amb certificat digital).
- Al telèfon 012(amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat. Un cop l’Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l’Administració a través del portal de tràmits Gencat.
Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
A través del correu electrònic indicat ( correu de notificació) , rebreu un missatge informant-vos que heu d’accedir, amb certificat digital, a la vostra carpeta de tràmits gencat, per consultar una actualització del seu expedient. En la vostra carpeta de tràmit gencat, únicament s’indica que el tràmit ha canviat l’estat. Per consultar el requeriment heu d’anar al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya En el termini de 10 dies hàbils, comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.