Què has de saber?
L'objectiu d'aquesta convocatòria és incentivar la redacció i revisió d'instruments d'ordenació forestal per ampliar la superfície ordenada (intervenció 6881.4 del PEPAC 2023-2027) (ref. BDNS 820450).
Presentació de sol·licituds: fins al 28 de maig de 2025, inclòs.
- Finalització de les actuacions: fins al 30 de setembre de 2026, inclòs.
- Justificació: fins al 15 d'octubre de 2026, inclòs.
Poden optar a aquestes subvencions les persones físiques i jurídiques titulars de terrenys forestals de titularitat privada i les seves associacions.
Presentació de sol·licituds: fins al 28 de maig de 2025, inclòs.
- Finalització de les actuacions: fins al 30 de setembre de 2026, inclòs.
- Justificació: fins al 15 d'octubre de 2026, inclòs.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Informació necessària per a la identificació de la persona sol·licitant, inclosa, si escau, la identificació del grup en què participi, tal com es defineix en l'article 2.11 de la Directiva 2013/324/UE del Parlament Europeu i del Consell, de 26 de juny de 2013, sobre els estats financers anuals, els estats financers consolidats i altres informes afins de cert tipus d'empreses, per la qual es modifica la Directiva 2006/43/CE del Parlament Europeu i del Consell i es deroguen les Directives 78/660/CEE i 83/349/CEE del Consell.
- Acreditació de la representació per qualsevol mitjà vàlid en dret que en deixi constància, si escau.
- En el cas de persones jurídiques, documentació acreditativa de la representació amb què s'actua, si no s'ha inscrit en un registre públic o en el Registre electrònic general de representació. En cas que la representació estigui inscrita als registres esmentats, no cal aportar aquesta documentació perquè l'òrgan instructor ho comprova d'ofici.
Quan la signatura electrònica acrediti que la persona signant (representant) té poders suficients per actuar en nom de la persona representada, no caldrà aportar aquesta documentació. Si el representant de la persona jurídica pot presentar la sol·licitud, també pot assumir els compromisos - Memòria descriptiva detallada de les actuacions que se sol·liciten degudament signada per la persona sol·licitant o la representant legal.
- Pressupost desglossat en partides i conceptes de les actuacions sol·licitades degudament signat per la persona sol·licitant, o la representant legal. Aquest pressupost i la memòria indicada anteriorment s'han d'ajustar, en cas d'execució dels treballs per mitjans propis, a l'estàndard d'avaluació de costos aprovat i publicat pel CPF a les convocatòries respectives.
- Mapa topogràfic a escala 1/10.000 o 1/5.000 on es defineixi clarament l'actuació o actuacions per a les quals se sol·licita l'ajut. La base cartogràfica ha de ser la de l'instrument d'ordenació forestal corresponent, si se'n disposa. Cal adjuntar la cartografia digital en format vectorial.
- Si és el cas, l'autorització dels copropietaris per sol·licitar i percebre l'ajut. Autorització de copropietaris
- Per a sol·licituds d'ajut superior als 30.000 euros, en el cas d'empreses que poden presentar el compte de pèrdues i guanys abreujat, certificació subscrita, d'acord amb el model normalitzat, de complir els terminis de pagament previstos per a Llei 3/2004, així com les condicions per poder presentar el compte de pèrdues i guanys abreujat, d'acord amb la normativa comptable. En el cas d'empreses que no poden presentar el compte de pèrdues i guanys abreujat, certificat d'auditor inscrit en el Registre Oficial d'Auditors de Comptes (ROAC) que atendrà el termini efectiu dels pagaments de l'empresa client amb independència de qualsevol finançament per al cobrament anticipat de l'empresa proveïdora, i en el cas que no sigui possible emetre aquest certificat es podrà presentar com a mostra d'acompliment l'informe de procediment acordat, també elaborat per un auditor ROAC.
- En el cas de persones jurídiques, còpia de les escriptures i/o estatuts registrats de l'entitat sol·licitant, si escau. Si aquesta documentació està disponible al Registre d'entitats jurídiques, al Registre de cooperatives o al Registre de societats agràries de transformació (SAT), el CPF ho verificarà d'ofici.
- Certificat actualitzat d'inscripció en el registre administratiu corresponent emès l'any natural de la convocatòria o anterior. En el cas que es tracti d'un registre gestionat pel DARPA no serà necessari aportar cap certificació d'inscripció. Si aquesta documentació està disponible al Registre d'entitats jurídiques, al Registre de cooperatives o al Registre de societats agràries de transformació (SAT), el DARPA ho verificarà d'ofici.
- En el cas de persones jurídiques, certificat de l'acord de l'òrgan competent segons els estatuts de l'entitat per sol·licitar l'ajut i acceptar els compromisos corresponents.
- En cas de sol·licitar plans tècnics de gestió forestal conjunta, caldrà presentar la sol·licitud de coherència forestal.
Poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les persones físiques i jurídiques titulars de terrenys forestals de titularitat privada i les seves associacions, sempre que complein amb els requisits següents:
- En cas d'empreses amb 50 treballadors o més, complir amb la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l'empresa prevista a l'article 42.1 del Text refòs de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.
- En cas d'empreses de plantilla igual o superior a 25 persones, disposar de mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir-hi als seus centres de treball, d'acord amb els agents socials, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
- No incórrer en cap de les causes que impedeixen obtenir la condició de persona beneficiària que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, ni en cap supòsit de l'article 99 del Decret legislatiu 3/2002. Les comunitats de béns, les explotacions en règim de titularitat compartida o les explotacions en règim de cotitularitat poden ser beneficiàries dels ajuts sempre que llurs membres compleixin aquesta condició.
- Pel que fa a la inhabilitació per rebre subvencions, si es produeix durant la vigència dels compromisos dels ajuts, aquests ajuts passen a considerar-se nuls des d'aquell moment a tots els efectes, amb la pèrdua corresponent del dret a percebre contraprestacions que encara no s'hagin fet efectives.
- En el cas d'empreses i entitats, no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere. En el cas d'empreses de 150 treballadors o més, a més, disposar d'un pla d'igualtat entre dones i homes, d'acord amb el que estableix l'article 1 del Reial decret llei 6/2019, d'1 de març, de mesures urgents per garantir la igualtat de tracte i d'oportunitats entre dones i homes en el treball i l'ocupació.
- En el cas d'associacions i fundacions, tenir els seus estatuts adaptats a la Llei 5/2011, de 19 de juliol, de modificació de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, abans del 31 de desembre de 2012.
- En el cas de fundacions, a més, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant el Protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
- Per a subvencions d'import superior a 30.000 euros, quan les persones sol·licitants siguin únicament subjectes inclosos en l'àmbit d'aplicació de la Llei 3/2004, de 29 de desembre, per la qual s'estableixen mesures de lluita contra la morositat en les operacions comercials, no podran obtenir la condició de beneficiari les empreses que incompleixin els terminis de pagament previstos en la Llei esmentada.
- En el cas d'empreses, autònoms o titulars de terrenys forestals que comercialitzin directament productes de fusta o llenya procedent de l'execució de l'ajut, s'haurà de complir amb les obligacions d'actuar com a agent i presentar la declaració responsable i del manteniment del sistema de diligència deguda, d'acord amb la normativa EUTR (Reglament (UE) 995/2010 del Parlament Europeu i del Consell, de 20 d'octubre de 2010, pel qual s'estableixen les obligacions dels agents que comercialitzen fusta i productes de la fusta).
- Disposar de la catalogació com a finca rústica no urbanitzable dels terrenys objecte d'actuació.
El compliment d'aquests requisits s'acreditarà mitjançant l'aportació de la documentació que estableix l'apartat 6 d'aquest annex o bé, quan així s'indiqui, mitjançant les declaracions responsables que la persona sol·licitant efectua en el mateix imprès de sol·licitud.
Conceptes subvencionables
- Redacció i revisió de plans tècnics de gestió i millora forestals (PTGMF).
- Redacció i revisió de plans tècnics de gestió i millora forestals conjunts (PTGMFc).
- Redacció i revisió de plans simples de gestió forestal (PSGF).
El procediment de concessió de la subvenció es farà en règim de concurrència competitiva.
- Formulari de càlcul dels criteris que es consideren.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Fins al 28/05/2025Aquest tràmit només es pot fer internet, mitjançant l'aplicació SIDER. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Trucant al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la individualment per mitjans electrònics és de 6 mesos, a comptar des de la data en què finalitza el [...]
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la individualment per mitjans electrònics és de 6 mesos, a comptar des de la data en què finalitza el termini de presentació de sol·licituds.En cas de manca de resolució expressa, la sol·licitud es considera desestimada per silenci administratiu.
Quina resposta es rep?
L'òrgan competent per resoldre és el director gerent del Centre de la Propietat.El servei de notificacions electròniques ofereix una adreça electrònica que actua com a dipòsit de les notificacions electròniques i que compleix els requisits i les garanties de seguretat exigits per la legislació vigent.
Rebreu un avís, sense efectes jurídics, del dipòsit de les vostres notificacions, per correu electrònic o missatge curt a la bústia o al telèfon o telèfons indicats.
D'acord amb l'article 43 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 56.4 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, del règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, des del moment del dipòsit de la notificació per part del Departament, disposeu de 10 dies naturals per a la visualització o rebuig.
Si transcorregut el termini de 10 dies naturals no heu accedit a l'adreça electrònica o hi heu accedit però no heu visualitzat la notificació, s'entendrà com a rebutjada. Des del moment en què s'accedeix al contingut de la notificació, s'entén que aquesta ha estat practicada. Des del moment en què es rebutja la notificació, es considera practicada.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució del director gerent del Centre de la Propietat Forestal, que no posa fi a la via administrativa, es podrà interposar recurs d'alçada davant la persona titular del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació en el termini d'un mes a comptar a partir de l'endemà de la notificació de la resolució.En el cas de silenci administratiu, el recurs d'alçada davant la persona titular del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació es podrà interposar en qualsevol moment a comptar a partir de la data en què s'exhaureixi el termini per resoldre i notificar, tal com estableix l'apartat anterior.
-
Quart pas
Justificar
Els terminis de presentació de finalització de les actuacions i de justificació són els següents:
- Finalització de les actuacions: fins al 30 de setembre de 2026, inclòs.
- Justificació: fins al 15 d'octubre de 2026, inclòs.
Documents de finalització de treballs:
- Sol·licitud de pagament.
Documentació de justificació de treballs:
- Factures i comprovants de pagaments.