Què has de saber?
En el cas de cessament de l’activitat o en el cas de desaparició de la causa que en motiva l’afectació, les persones titulars de les activitats i centres d’interès per a la protecció civil de Catalunya o local, han de comunicar aquesta circumstància a la direcció general competent en matèria de protecció civil o al municipi, a través d’HERMES.
Organisme responsable
A les persones titulars dels centres, instal·lacions, establiments i activitats d’interès per a la protecció civil de Catalunya o local, que cessen en la seva activitat o bé deixen d’estar afectats pel Decret 30/2015 en desaparèixer la causa que motivava la seva afectació.
La comunicació s'ha de fer quan es produeix el fet efectiu de cessament de l'activitat afectada o bé quan desapareix la causa que motivava l'afectació. A partir d'aquest moment, la instal·lació, centre o activitat queda exempt de les obligacions que estableix el Decret 30/2015, de 3 de març.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Comunicar la baixa de l'activitat
El tràmit per anul·lar la declaració d'afectació l'ha de portar a terme la persona identificada a Hermes com a titular/representant del titular de la instal·lació, centre o activitat.
El tràmit per anul·lar la declaració d'afectació l'ha de portar a terme la persona identificada a Hermes com a titular/representant del titular de la instal·lació, centre o activitat.
El sistema Hermes identifica en el certificat electrònic la persona que vol fer el tràmit.
Una vegada seleccionat el rol com a titular/representant del titular de l'activitat cal seleccionar del menú lateral l'opció "Gestió de les meves activitats" i a la pantalla que apareix cercar l'activitat. Tot seguit cal accedir a la informació de l'activitat i, un cop a dins, seleccionar la pestanya "Baixa afectació".
-
Segon pas
Consultar la baixa de l'activitat
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
La resposta és immediata.
La resposta és immediata.
El formulari de la declaració, una vegada Hermes ha acceptat la signatura electrònica de qui fa la declaració, és el comprovant de la comunicació realitzada.
Addicionalment, el sistema mostra les dades resum del tràmit i de l'identificador registrat d'aquest.
El titular/representant del titular pot desar tots dos documents al seu ordinador per conservar-los en format electrònic o imprimir.
Per a dubtes en relació amb les notificacions electròniques, consulteu aquesta pàgina: tramits.gencat.cat/notificacionselectroniques
Si no podeu accedir a la notificació, comproveu abans els requisits tècnics necessaris.
Si la incidència persisteix, podeu trucar al 012 o utilitzar el formulari de contacte

Tràmits relacionats