Què has de saber?
Els refugis de fauna salvatge són àrees limitades on és prohibida la caça per a preservar la fauna.
Per tal de poder sol·licitar aquesta figura de protecció, cal que els terrenys siguin cinegèticament d'aprofitament comú. Un cop s'ha aprovat la declaració de refugi de fauna salvatge, queda prohibida qualsevol activitat cinegètica i de captura d'animals en la zona declarada refugi de fauna salvatge.
A les persones propietàries de terrenys que es volen declarar refugi de fauna salvatge.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Còpia de l'escriptura de la propietat objecte de la declaració.
- Si hi ha més d'una persona propietària, escrit de conformitat de totes les persones propietàries en el qual s'especifiqui quina serà la persona administradora.
- Si es tracta d'una entitat o una societat, certificat conforme està registrada en el registre oficial corresponent.
- Memòria tècnica justificativa de la conveniència de declarar l'àrea refugi de fauna salvatge en la qual s'han de fer constar una descripció de la fauna existent que es vol preservar i les actuacions que es preveuen dur a terme per conservar-la.
- Plànol comarcal a escala 1:50.000 o bé 1:5.000 de l'Institut Cartogràfic de la Generalitat de Catalunya. S'hi han de marcar correctament els límits de la finca.
- Ortofotomapa a escala 1:50.000 de la finca que s'ha de declarar refugi de fauna salvatge.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina és la resposta de l'Administració i quan es rep?L'Administració té un període mínim de vint dies, a comptar des de que els serveis territorials reben la sol·licitud i la documentació, per [...]
Quina és la resposta de l'Administració i quan es rep?
L'Administració té un període mínim de vint dies, a comptar des de que els serveis territorials reben la sol·licitud i la documentació, per notificar la resolució.Els serveis territorials corresponents són els qui resoldran sobre la sol·licitud. La resposta de l'Administració es publicarà al tauler d'anuncis de l'ajuntament afectat per tal que qualsevol persona física o jurídica pugui formular les al·legacions que consideri pertinents.
En cas que es presentin al·legacions, aquestes hauran de ser valorades per l'Àrea del Medi Natural dels serveis territorials de Medi Ambient corresponents i formaran part de l'expedient, que posteriorment es trametrà a l'Àrea d'Activitats Cinegètiques de la Direcció General del Medi Natural. Un cop fet tot això, es demanarà un informe al corresponent Consell Territorial de Caça, i es resoldrà l'expedient informant als sol·licitants la seva resolució.