Què has de saber?
L'objecte és l'adequació a la legalitat dels estatuts i reglaments col·legials i de les seves modificacions perquè s'inscriguin al Registre de Col·legis i es publiquin posteriorment al Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya.
Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital. La documentació que aporteu fora d'aquest canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Als col·legis i consells de col·legis professionals inscrits en el registre de col·legis.
- La sol·licitud d'inscripció es pot presentar tan bon punt s'hagi aprovat la modificació dels estatuts o del reglament.
- El termini per presentar la documentació és de 10 dies hàbils a comptar des del dia en què es presenta la sol·licitud.
- Un cop generada la carta de pagament, s'ha de fer l'ingrés de la taxa en el termini de 10 dies hàbils. Si transcorregut aquest termini no s'ha abonat l'import corresponent, s'entendrà la petició com desestimada i es tancarà el procediment.
Cal adjuntar a la sol·licitud:
- El certificat de l'acord de modificació.
- L'articulat modificat.
Hi ha dues taxes:
- 204,60 € si la modificació dels estatuts o del reglament és total.
- 147,75 € si la modificació dels estatuts o del reglament és parcial.
El pagament de la taxa es pot fer a qualsevol caixer automàtic de CaixaBank amb una targeta de crèdit o dèbit de qualsevol entitat o, si se'n disposa, amb una llibreta o un compte corrent de CaixaBank. El pagament també es pot fer per internet, mitjançant l'opció de pagaments en línia del web de CaixaBank.
Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant. La justificació del pagament de la taxa només s'exigeix en el moment d'iniciar la prestació del servei. Si es presenta documentació complementària relativa a un expedient en tràmit, no s'ha de tornar a pagar la taxa.
Passos a fer
-
Primer pas
Inscriure
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina és la resposta de l'Administració?L'Administració inscriu els estatuts i els reglaments d'un col·legi o consell de col·legis professionals i les seves modificacions sis mesos després que es [...]
Quina és la resposta de l'Administració?
L'Administració inscriu els estatuts i els reglaments d'un col·legi o consell de col·legis professionals i les seves modificacions sis mesos després que es presenti tota la documentació ajustada a la normativa. Si es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep la següent documentació:-
L'ofici de notificació de la resolució de la declaració de l'adequació a la legalitat i inscripció.
-
La resolució de la persona titular del Departament de Justícia publicada en el Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya de la declaració d'adequació a la legalitat de la modificació d'estatuts o la modificació del reglament i la inscripció en el Registre.
-
El text de la modificació dels estatuts o del reglament amb la diligència de la inscripció.
-
La possibilitat de recórrer contra la resolució.
Tanmateix, si no es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep un escrit on es detallen els aspectes que cal rectificar i/o la documentació necessària que cal entregar perquè s'inscrigui la modificació d'estatuts d'un col·legi o consell de col·legis professionals.
Com es rep la resposta?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.
-