Què has de saber?
Ajut dirigit a les Xarxes d’Inversors Privats acreditades per ACCIÓ per incentivar el tancament d’operacions d’inversió en empreses catalanes innovadores en fases inicials i amb un alt potencial de creixement.
AVIS: Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
Entitats catalanes amb l’acreditació com a entitat de finançament alternatiu d’ACCIÓ en la categoria de Xarxes d’Inversors Privats en vigor a la data de sol·licitud de l’ajut. Per presentar-se a l’ajut, les entitats han de justificar com a mínim dues operacions d’inversió tancades en empreses amb seu social a Catalunya, en forma de capital o de préstec participatiu o convertible, realitzades entre l’1 de gener i el 31 de desembre de 2021, i per un import global desemborsat per operació igual o superior a 20.000€ (comptant els desemborsaments de tots els inversors que participen en l’operació). Les entitats sol·licitants hauran de presentar el total d’operacions detallat, així com els documents que acreditin l’exactitud de cada operació.
Des de les 00:00 hores de l’endemà de la publicació de la convocatòria al DOGC fins les 14:00 hores del dia 16 de desembre de 2021.
- Declaració dels ajuts rebuts en concepte de minimis dels darrers tres anys segons.
- Pressupost detallat del projecte, que inclou el llistat d’operacions.
- Documents que acreditin l’exactitud de cada operació detallada en el llistat d’operacions.
Documents
Passos a fer
-
Primer pas
sol·licitar
Terminis
Del 01/12/2021 al 16/12/2021Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de:
- Certificat de representació de persona jurídica.
Una vegada presentat el formulari de sol·licitud, el sol·licitant haurà de presentar la documentació que acreditin l’exactitud de cada operació . Aquesta documentació s’haurà de presentar a través de l’Àrea Privada del Canal Empresa en un període de 24 hores a comptar des de l’hora de registre del formulari de sol·licitud
-
Segon pas
Consultar l'estat de l'expedient
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa(amb certificat digital).
- Al telèfon012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
Com puc saber si l’Administració ha rebut la meva sol·licitud?
En fer la sol·licitud, rebreu un acusament de rebuda amb un número que us servirà per identificar el tràmit iniciat.
Un cop l'Administració efectua el control de les dades rebudes, rebreu la resposta de l'Administració a través del portal de tràmits Gencat.Per quin canal rebré els requeriments de documentació per completar el meu expedient?
A través del correu electrònic indicat, rebreu un missatge informant-vos que heu d'accedir a la vostra carpeta de tràmits Gencat, per consultar una actualització del seu expedient. Es pot consultar l'estat del vostre tràmit a través de La meva carpeta amb certificat digital. En el termini de 10 dies hàbils comptats a partir de l’endemà de la publicació de la notificació al Tauler electrònic, l’entitat haurà de presentar tota la documentació que es requereix, sinó ho fa s’entendrà que desisteix la seva petició.
Quin és el termini per rebre la resolució d’atorgament?
El termini màxim per emetre la resolució i notificar-la serà de sis mesos a comptar des de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas que l’òrgan competent no dicti i notifiqui la resolució en el termini de sis mesos esmentat, s’entendrà que la sol·licitud s’ha desestimat d’acord amb l’article 54.2.e) de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya.
La resolució, amb indicació de la quantia de l'ajut atorgat es publicarà al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya sens perjudici que pugui utilitzar addicionalment altres mitjans electrònics. Aquesta publicació substitueix la notificació individual i té els mateixos efectes.
Contra la resolució de concessió o de denegació dels ajuts, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs potestatiu de reposició davant el/la conseller/a delegat/da d’ACCIÓ en el termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la seva notificació, d’acord amb el preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de 1 d’octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, i l’article 77 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya; o directament recurs contenciós administratiu davant la sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya en el termini de dos mesos, a comptar de l’endemà de la seva notificació, de conformitat amb l’article 46 i l’article 10 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.