Què has de saber?
Són ajuts en règim de concurrència competitiva adreçats a les universitats del sistema universitari de Catalunya per a l'edició i difusió de:
- Llibres de text.
- Manuals universitaris.
- Llibres cientificotècnics o de referència.
Han d'estar escrits o traduïts en llengua catalana, en suport paper o electrònic i destinats a matèries obligatòries i optatives dels estudis universitaris.
S'hi inclouen els manuals o llibres universitaris, siguin edicions pròpies o que provinguin de la traducció de llibres existents en altres idiomes.
S'ha d'acreditar que l'obra serà d'ús per a assignatures d'un pla docent i que s'inclourà en la bibliografia docent mitjançant l'aval del cap de departament corresponent.
S'exclouen d'aquesta convocatòria:
- Els diccionaris.
- Les actes de jornades o congressos.
- Els reculls terminològics.
- Les publicacions periòdiques.
El tiratge mínim de la primera edició ha de ser de 300 (tres-cents) exemplars, un cop deduïts els no destinats a la venda, segons el contracte amb l'autor o l'autora. Amb justificació prèvia, es pot considerar una quantitat inferior, que ha de ser d'un mínim de 200 (dos-cents) exemplars.
Tots els projectes han de garantir la qualitat lingüística dels textos mitjançant l'aplicació dels criteris lingüístics vigents en cada llenguatge d'especialitat per part dels serveis lingüístics de la universitat, d'acord amb el que estableix el Centre de Terminologia de la llengua catalana (TERMCAT).
El termini per sol·licitar l'ajut és des del 30 de setembre de 2024 i fins al 30 d'octubre de 2024 a les 14 h, hora local de Barcelona.
AVÍS:
Tenint en compte que avui finalitza el termini de presentació de sol·licituds en el marc de la convocatòria MANUALS, i que hi ha una incidència tècnica que afecta el servei de tramitació en línia, de conformitat amb el que estableix la base 6.2 de la Resolució REU/2608/2024, de 9 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a les universitats del sistema universitari de Catalunya per a l'edició de llibres de text, manuals universitaris, llibres cientificotècnics o de referència, en suport paper o electrònic, escrits o traduïts en llengua catalana (MANUALS), s’allarga el termini de presentació de sol·licituds durant els tres dies consecutius (fins al dia 5 de novembre de 2024, a les 14:00 h. hora local de Barcelona).
Contacte: agarciavalls@gencat.cat
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A les universitats del sistema universitari de Catalunya. Les sol·licituds han de comptar amb el vistiplau de les editorials i els serveis de publicacions o unitats equivalents de les universitats.
S'entén per unitat equivalent la unitat de la universitat que té assignades les tasques d'edició i difusió. Aquesta circumstància haurà de ser acreditada en el moment de presentar la sol·licitud per la persona representant legal de l'entitat.
El termini per sol·licitar l'ajut és des del 30 de setembre de 2024 i fins al 30 d'octubre de 2024 a les 14 h, hora local de Barcelona.
AVÍS:
Tenint en compte que avui finalitza el termini de presentació de sol·licituds en el marc de la convocatòria MANUALS, i que hi ha una incidència tècnica que afecta el servei de tramitació en línia, de conformitat amb el que estableix la base 6.2 de la Resolució REU/2608/2024, de 9 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a les universitats del sistema universitari de Catalunya per a l'edició de llibres de text, manuals universitaris, llibres cientificotècnics o de referència, en suport paper o electrònic, escrits o traduïts en llengua catalana (MANUALS), s’allarga el termini de presentació de sol·licituds durant els tres dies consecutius (fins al dia 5 de novembre de 2024, a les 14:00h. hora local de Barcelona).
- Memòria completa i detallada del projecte de llibre o manual universitari, on cal detallar l'àrea de coneixement, la titulació o titulacions universitàries a les quals va adreçat i si es tracta d'una matèria obligatòria o optativa, el calendari de preparació i publicació, el sistema de divulgació i canals de distribució del projecte, el sistema previst per garantir la qualitat lingüística i el tractament de la terminologia específica de l'obra i l'impacte entre l'alumnat matriculat en relació amb el total d'estudiants de la universitat. També cal indicar el caràcter pluridisciplinari de l'obra i si té el suport o la col·laboració de més d'una universitat.
- Certificat del cap del departament universitari corresponent que acrediti que l'obra serà d'ús per a
assignatures d'un pla docent i que s'inclourà en la bibliografia docent. - Document justificatiu de l'incompliment del tiratge mínim de la primera edició establert a la base 1, si
s'escau. - Pressupost total d'ingressos i despeses del projecte, amb indicació de les fonts o possibles fonts de
finançament. Cal especificar-hi clarament l'import sol·licitat com a ajut i també justificar i prioritzar tots els
conceptes per als quals es sol·licita. El pressupost ha d'incloure totes les despeses i els ingressos previstos i
s'ha de desglossar per actuacions i concepte de despesa. - Certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la unitat que fa les funcions d'edició i difusió, en cas de no disposar d'editorials o serveis de publicacions propis, si escau (base 2.1).
- Document amb el vistiplau de les editorials i els serveis de publicacions o unitats equivalents de les universitats del sistema universitari de Catalunya, si escau.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Import dels ajuts
L'import màxim dels ajuts pot ser de fins a 10.000,00 (deu mil) euros per als llibres en suport paper i fins
a 5.000,00 (cinc mil) euros per als llibres electrònics, i com a màxim el 50 % de la despesa elegible. Aquest
límit pot ser del 70 % si es tracta d'una coedició, i fins al 100 % en el cas de materials d'accés obert. Els ajuts
concedits es sotmeten al règim fiscal vigent en el moment de l'atorgament.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
L'imprès de sol·licitud normalitzat consta d'un formulari general i fins a 6 documents annexos, que s'han d'adjuntar al formulari. És imprescindible presentar el formulari amb els annexos per [...]
Terminis
Del 30/09/2024 al 05/11/2024L'imprès de sol·licitud normalitzat consta d'un formulari general i fins a 6 documents annexos, que s'han d'adjuntar al formulari. És imprescindible presentar el formulari amb els annexos per poder passar a la fase d'avaluació.
Els documents annexos que caldrà adjuntar són els següents:
- Document annex memòria de MANUALS 2024, segons el model normalitzat.
- Document annex pressupost de MANUALS 2024, segons el model normalitzat.
- Certificat del cap del departament universitari corresponent que acrediti que l’obra serà d’ús per a assignatures d’un pla docent i que s’inclourà en la bibliografia docent.
- Document amb el vistiplau de les editorials i els serveis de publicacions o unitats equivalents de les universitats del sistema universitari de Catalunya, si s’escau.
- Certificat del representant legal de l’entitat que acrediti la unitat que realitza les funcions d’edició i difusió, en cas de no disposar d’editorials o serveis de publicacions propis, si s’escau (base 2.1).
- Document justificatiu de l’incompliment del tiratge mínim de la primera edició establert a la base 1, si s’escau.
Com fer-ho?
- Emplenar el formulari.
- Adjuntar en l’apartat “Documentació” els 2 documents annexos requerits en format .pdf (Recorda que el nom de l’arxiu no pot contenir guions, espais, accents, barres, apòstrofs, ç, etc.)
- Clicar el botó “Enviar” i s’obrirà una nova pestanya amb l’Evalid per procedir a la signatura.
- En alguns casos, únicament si t'ho requereix, caldrà anar a descàrregues, cercar un fitxer .jnlp i clicar en el botó “conserva”. Aquest pas serà opcional.
- Cercar el fitxer a descàrregues, clicar a sobre i obrir-lo amb JAVA.
- Escollir el certificat que correspongui i acceptar.
- Tornar a la pantalla del formulari i, en cas que el procés de signatura hagi estat correcte, sortirà el número de tràmit i el justificant de rebuda perquè te'l puguis descarregar.
Pots consultar la pàgina informativa sobre com signar digitalment un tràmit o un document.
AVÍS:
Tenint en compte que avui finalitza el termini de presentació de sol·licituds en el marc de la convocatòria MANUALS, i que hi ha una incidència tècnica que afecta el servei de tramitació en línia, de conformitat amb el que estableix la base 6.2 de la Resolució REU/2608/2024, de 9 de juliol, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts a les universitats del sistema universitari de Catalunya per a l'edició de llibres de text, manuals universitaris, llibres cientificotècnics o de referència, en suport paper o electrònic, escrits o traduïts en llengua catalana (MANUALS), s’allarga el termini de presentació de sol·licituds durant els tres dies consecutius (fins al dia 5 de novembre de 2024, a les 14:00h. hora local de Barcelona).
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?El termini legal màxim per resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos des que es publiqui al DOGC.
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini legal màxim per resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos des que es publiqui al DOGC.Quina resposta es rep?
La resolució provisional de concessió dels ajuts es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seva publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i, de manera informativa, a la pàgina web de l’AGAUR. -
Tercer pas
Acceptar l'ajut
Les entitats proposades han de formalitzar l'acceptació de l'ajut en el termini de 15 dies hàbils a comptarde l'endemà de la publicació de la proposta de resolució provisional de concessió. La [...]
Les entitats proposades han de formalitzar l'acceptació de l'ajut en el termini de 15 dies hàbils a comptar
de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució provisional de concessió. La proposta de resolució
provisional ha de contenir el requeriment de la documentació esmentada.L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat pel representant legal
de l'entitat, que ha d'incorporar el compromís d'acompliment de totes les condicions que fixin les bases
reguladores i la convocatòria.El document normalitzat d’acceptació de l’ajut es pot obtenir a la pàgina web de l’AGAUR (<http://www.gencat.cat/agaur>) i s’ha de presentar a l’AGAUR mitjançant el Tràmit associat a un expedient AGAUR.
-
Quart pas
Rebre l'ajut
L'import de l'ajut es lliurarà a l'entitat beneficiària en dos terminis:
L'import de l'ajut es lliurarà a l'entitat beneficiària en dos terminis:
- El primer, corresponent al 80% del total concedit, es farà un cop resolta i notificada la resolució de concessió, sense necessitat de presentar garanties.
- El pagament del 20% restant es realitzarà un cop justificat l'ajut, d'acord amb la base que regula la justificació dels ajuts.
-
Cinquè pas
Justificar l'ajut
Les entitats beneficiàries han de justificar l'ajut i acreditar-lo, en el termini que disposi la convocatòria corresponent, presentant electrònicament a l'AGAUR la documentació corresponent a través [...]
Les entitats beneficiàries han de justificar l'ajut i acreditar-lo, en el termini que disposi la convocatòria corresponent, presentant electrònicament a l'AGAUR la documentació corresponent a través del Tràmit associat a un expedient AGAUR.
La documentació que cal adjuntar en el tràmit de justificació és la següent:
- Una memòria tècnica de les activitats del projecte on s'especifiquin els resultats obtinguts.
- Certificat signat per la persona representant legal de l'entitat que asseguri que s'han editat un mínim de 300 exemplars, un cop deduïts els no destinats a la venda, segons el contracte amb l'autor o l'autora, o de 200 si s'ha acceptat l'excepcionalitat d'acord amb el que preveu la base 1 d'aquesta convocatòria.
- Certificació de la gerència o la persona responsable econòmicament de la institució que l'import atorgat s'ha incorporat a la seva comptabilitat i que l'ajut s'ha destinat a la finalitat per a la qual ha estat concedit. En el certificat també hi ha de constar, degudament detallada, la justificació de les despeses efectuades amb els seus imports, d'acord amb els conceptes detallats al pressupost que es va adjuntar a la sol·licitud de subvenció. S'hi ha d'adjuntar una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, identificantne el creditor i el document, el seu import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. Si n'hi ha, s'hi han de fer constar les desviacions respecte al pressupost concedit.
- Detall dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de
l'import i la procedència, si escau. (Inclòs en la certificació del punt 3) - Lliurament de dos exemplars de l'obra subvencionada. En el cas d'edicions en paper, cal lliurar els exemplars a l'Oficina de Política Lingüística del Departament de Recerca i Universitats i en el cas d'edicions electròniques cal facilitar l'enllaç o adreça electrònica per accedir a l'obra subvencionada.
- Certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la unitat que fa les funcions d'edició i difusió, en cas de no disposar d'editorials o serveis de publicacions propis, si escau (base 2.1).
- Document amb el vistiplau de les editorials i els serveis de publicacions o unitats equivalents de les universitats del sistema universitari de Catalunya, si escau.
El termini de justificació finalitzarà al cap de dos mesos a comptar des de l’endemà que finalitzi el període d’execució.
