Per poder navegar amb més tranquil·litat pels continguts d'aquesta web, tingues en compte el següent:

Sortir ràpid

1. Disposes del botó Surt ràpid per sortir immediatament.

pdf

2. Quan obris un PDF, simplement visualitza'l, sense desar-lo

esborrar-historial

3. Assegura't d'esborrar el teu historial de navegació abans de sortir.

mode-incognit

4. Fes servir la navegació privada o d'incògnit.

Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte. Obre en una nova finestra.
  • Idioma: ca
    • Castellano
    • English
Cercador

Cercador

Serveis d'internacionalització
Serveis d'innovació
Convocatòries d'ajuts obertes
Últimes notícies
Properes activitats
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Inici
  • Accedeix a “Ajuts i serveis”
    • Per on començar
    • Accedeix a “Vols créixer?”

      • Assessorament en creixement i estratègia empresarial
      • Cupons d’estratègia
      • Ajuts de creixement i canvi estratègic
      • Ajuts empresarials del Fons de Transició Nuclear
      • Clústers: col·laborar per reforçar l'estratègia
      • Oficina Next Generation EU
      • Oficina Pública per a la Transformació de les Indústries de Mobilitat i Automoció
      • Servei de creixement empresarial
      • Accedeix a “Vols créixer?”

    • Accedeix a “Vols innovar?”

      • Assessorament en innovació i tecnologia per a l'empresa
      • Cupons d'innovació
      • Ajuts R+D+I europeus
      • Accedeix a “R+D a l'empresa”

        • Assessorament per a projectes d'R+D
        • Protecció de la propietat intel·lectual i industrial
        • R+D amb centres tecnològics i agents de transferència de tecnologia TECNIO
        • Ajuts per a projectes d'R+D empresarial
        • Accedeix a “R+D a l'empresa”

      • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

        • Ajuts a la innovació tecnològica i verda
        • Innovació digital avançada
        • Innovació verda
        • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

      • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

        • Acceleració de projectes d’innovació disruptiva
        • Ajuts a projectes d’innovació oberta i disruptiva
        • Catalonia Exponential Leaders
        • Reptes i solucions d’innovació oberta
        • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

      • Accedeix a “Serveis per a Startups”

        • Directori de startups a Catalunya
        • Finançament per a startups
        • Recomanador de finançament alternatiu
        • Ajuts Startup Capital
        • Accedeix a “Serveis per a Startups”

      • Accedeix a “Vols innovar?”

    • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

      • Assessorament en internacionalització i comerç internacional
      • Responem. Pla de defensa de la Catalunya de tothom
      • Barreres al comerç internacional
      • Accedeix a “Començar a exportar”

        • Iniciació a l’exportació
        • Cupons d'internacionalització
        • Recomanador d'oportunitats de negoci internacionals
        • Trade Portal: informació pràctica per exportar
        • Accedeix a “Començar a exportar”

      • Accedeix a “Expansió internacional”

        • Accés a licitacions internacionals
        • Ajuts de multilocalització - Noves filials a l'estranger
        • Ajuts de promoció internacional
        • Ajuts per exportar a través de canals digitals
        • Exportació amb les Oficines Exteriors de Catalunya
        • Internacionalització sectorial
        • Trobar compradors internacionals
        • Accedeix a “Expansió internacional”

      • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

    • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

      • Captació de socis internacionals
      • Suport per a empreses estrangeres establertes a Catalunya
      • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

    • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

      • Convocatòries d’ajuts
      • Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l'empresa
      • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

        • Ajuts 2024
        • Ajuts 2023
        • Ajuts 2022
        • Ajuts 2021
        • Ajuts 2020
        • Ajuts 2019
        • Ajuts 2018
        • Ajuts 2017
        • Ajuts 2016
        • Ajuts 2015
        • Subvenció exclosa de concurrència pública
        • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

      • Altres tràmits en paper: línies 2018 i anteriors
      • Altres tràmits per internet: línies 2019 i anteriors
      • Llistat ajuts/Préstecs atorgats
      • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

    • Cercador d'ajuts i serveis
    • Accedeix a “Banc de coneixement”

      • Cercador del Banc de coneixement
      • Accedeix a “Banc de coneixement”

    • Accedeix a “Ajuts i serveis”

    Imatge 1: Vols créixer?
    Imatge 2: Vols innovar?
    Imatge 3: Vols internacionalitzar-te?

    Ajuts i serveis

    ACCIÓ ofereix una gran diversitat de serveis individualitzats i col·lectius per impulsar la competitivitat de les empreses catalanes.

    Accedeix a “Ajuts i serveis”

  • Accedeix a “Països”
    • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

      • Angola
      • Camerun
      • Costa d'Ivori
      • Etiòpia
      • Ghana
      • Kenya
      • Moçambic
      • Nigèria
      • Ruanda
      • Senegal
      • Sud-àfrica
      • Tanzània
      • Uganda
      • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

    • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

      • Canadà
      • Costa Rica
      • Cuba
      • El Salvador
      • Estats Units d'Amèrica
      • Guatemala
      • Hondures
      • Jamaica
      • Mèxic
      • Nicaragua
      • Panamà
      • República Dominicana
      • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

    • Accedeix a “Amèrica del Sud”

      • Argentina
      • Bolívia
      • Brasil
      • Colòmbia
      • Equador
      • Paraguai
      • Perú
      • Uruguai
      • Xile
      • Accedeix a “Amèrica del Sud”

    • Accedeix a “Àsia meridional”

      • Bangladesh
      • Índia
      • Sri Lanka
      • Accedeix a “Àsia meridional”

    • Accedeix a “Europa occidental”

      • Alemanya
      • Àustria
      • Bèlgica
      • Dinamarca
      • Estònia
      • Finlàndia
      • França
      • Irlanda
      • Itàlia
      • Letònia
      • Lituània
      • Luxemburg
      • Noruega
      • Països Baixos
      • Portugal
      • Regne Unit
      • Suècia
      • Suïssa
      • Accedeix a “Europa occidental”

    • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

      • Albània
      • Armènia
      • Azerbaidjan
      • Bòsnia i Hercegovina
      • Bulgària
      • Croàcia
      • Eslovàquia
      • Eslovènia
      • Geòrgia
      • Grècia
      • Hongria
      • Kazakhstan
      • Kirguizstan
      • Macedònia del Nord
      • Montenegro
      • Polònia
      • República Txeca
      • Romania
      • Sèrbia
      • Turquia
      • Ucraïna
      • Uzbekistan
      • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

    • Accedeix a “Extrem Orient”

      • Corea del Sud
      • Japó
      • Taiwan
      • Xina
      • Accedeix a “Extrem Orient”

    • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

      • Aràbia Saudí
      • Bahrain
      • Emirats Àrabs Units
      • Jordània
      • Kuwait
      • Marroc
      • Oman
      • Qatar
      • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

    • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

      • Austràlia
      • Cambodja
      • Filipines
      • Indonèsia
      • Laos
      • Malàisia
      • Nova Zelanda
      • Singapur
      • Tailàndia
      • Vietnam
      • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

    • Xarxa d'Oficines Exteriors
    • Accedeix a “Països”

    Imatge 1: Àfrica Subsahariana
    Imatge 2: Amèrica del Nord i Central
    Imatge 3: Amèrica del Sud

    Països

    Navega pels països on ACCIÓ et dona servei, descobreix les tendències i oportunitats de negoci principals i accedeix a les activitats i serveis relacionats.

    Accedeix a “Països”

  • Accedeix a “Sectors”
    • Alimentació
    • Altres indústries del transport
    • Audiovisual
    • Automoció, moto i mobilitat lleugera
    • Biotecnologia
    • Construcció sostenible i infraestructures
    • Cosmètica, benestar i economia silver
    • Economia verda i circular
    • Educació, formació i serveis editorials
    • Electrònica i electricitat
    • Energia i recursos
    • Indústria 4.0 i tecnologies del futur
    • Indústria farmacèutica
    • Logística, e-commerce i distribució
    • Maquinària i béns d'equip
    • Matèries primeres i transformació del metall i altres materials
    • Moble i hàbitat
    • Paper, cartró i packaging
    • Química i plàstics
    • Salut i serveis sanitaris
    • Smart Cities
    • Tèxtil i moda
    • TIC i transformació digital
    • Turisme, cultura, oci, esports i restauració
    • Videojocs
    • Vins, caves i begudes
    • Accedeix a “Sectors”

    Imatge 1: Alimentació
    Imatge 2: Altres indústries del transport
    Imatge 3: Audiovisual

    Sectors

    Descobreix totes les tendències i oportunitats de negoci sector per sector. T'oferim anàlisis, serveis i activitats perquè les aprofitis per fer créixer la teva empresa.

    Accedeix a “Sectors”

  • Accedeix a “Activitats”
    • Accedeix a “Agenda”

      • Esmorzars d'ACCIÓ
      • Fires i congressos
      • Informació sobre ajuts i serveis
      • Jornades i conferències
      • Missions empresarials
      • Networking empresarial
      • Reunions amb experts
      • Workshops i formacions
      • Accedeix a “Agenda” . Obre en una nova finestra.

    • Accedeix a “Grans actes”

      • Beyond Catalonia
      • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

        • ACCIÓ Startup Forum 2024. Obre en una nova finestra.
        • ACCIÓ Startup Forum 2023
        • ACCIÓ Startup Forum 2022
        • ACCIÓ Startup Forum 2021
        • Fòrum d'Inversió 2020
        • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

      • Accedeix a “Exponential Day”

        • Exponential Day 2025. Obre en una nova finestra.
        • Exponential Day 2024
        • Exponential Day 2023
        • Exponential Day 2022
        • Exponential Day 2021
        • Exponential Day 2020
        • Accedeix a “Exponential Day”

      • ACCIÓ 'ON'. Fem avui l'empresa del demà
      • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

        • Setmana de la Internacionalització 2023. Obre en una nova finestra.
        • Setmana de la Internacionalització 2022
        • Setmana de la Internacionalització 2021
        • Setmana de la Internacionalització 2020
        • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

      • Accedeix a “Grans actes”

    • Accedeix a “Fires i congressos”

      • Advanced Factories
      • Alimentaria
      • Expoquimia
      • Health Revolution Congress: Innovació en salut digital
      • Integrated Systems Europe (ISE)
      • IoT Solutions World Congress
      • Mobile World Congress / 4YFN
      • Smart City Expo World Congress
      • Accedeix a “Fires i congressos”

    • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

      • Cafè disruptiu
      • Accedeix a “Cluster Day”

        • Cluster Day 2024. Obre en una nova finestra.
        • Cluster Day 2023
        • Cluster Day 2022
        • Cluster Day 2021
        • Accedeix a “Cluster Day” . Obre en una nova finestra.

      • Exponential Open Days
      • Startup Talks
      • Superant barreres d’internacionalització
      • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

    • Accedeix a “Activitats”

    Imatge 1: Agenda
    Imatge 2: Grans actes
    Imatge 3: Fires i congressos

    Activitats

    ACCIÓ organitza més 230 activitats anuals a Barcelona i a tot Catalunya. Descobreix les nostres activitats, els cicles temàtics i els grans esdeveniments

    Accedeix a “Activitats”

  • Accedeix a “ACCIÓ”
    • Accedeix a “L'Agència”

      • Coneix ACCIÓ
      • Missió, visió i valors
      • Visió estratègica
      • Projectes europeus, aliances i FEDER
      • Transparència
      • Accessibilitat
      • Protecció de dades
      • Estructura ètica
      • Accedeix a “L'Agència”

    • Accedeix a “Delegacions territorials”

      • Delegació d’ACCIÓ de l'Alt Penedès i el Garraf
      • Delegació d’ACCIÓ de l’Alt Pirineu i Aran
      • Delegació d’ACCIÓ de la Catalunya Central
      • Delegació d’ACCIÓ de Girona
      • Delegació d’ACCIÓ de Lleida
      • Delegació d’ACCIÓ de Tarragona
      • Delegació d’ACCIÓ de les Terres de l'Ebre
      • Delegació d’ACCIÓ de Madrid
      • Accedeix a “Delegacions territorials”

    • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

      • Oficina Exterior de Catalunya a Accra
      • Oficina Exterior de Catalunya a Amsterdam
      • Oficina Exterior de Catalunya a Austin
      • Oficina Exterior de Catalunya a Berlín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bogotà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bombai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Brussel·les
      • Oficina Exterior de Catalunya a Buenos Aires
      • Oficina Exterior de Catalunya a Casablanca
      • Oficina Exterior de Catalunya a Copenhaguen
      • Oficina Exterior de Catalunya a Dubai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Hong Kong - Xina
      • Oficina Exterior de Catalunya a Istanbul
      • Oficina Exterior de Catalunya a Johannesburg
      • Oficina Exterior de Catalunya a Lima
      • Oficina Exterior de Catalunya a Londres
      • Oficina Exterior de Catalunya a Ciutat de Mèxic
      • Oficina Exterior de Catalunya a Miami
      • Oficina Exterior de Catalunya a Milà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Montreal
      • Oficina Exterior de Catalunya a Moscou
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nairobi
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nova York
      • Oficina Exterior de Catalunya a Panamà
      • Oficina Exterior de Catalunya a París
      • Oficina Exterior de Catalunya a Pequín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Santiago de Xile
      • Oficina Exterior de Catalunya a São Paulo
      • Oficina Exterior de Catalunya a Seül
      • Oficina Exterior de Catalunya a Silicon Valley
      • Oficina Exterior de Catalunya a Singapur
      • Oficina Exterior de Catalunya a Stuttgart
      • Oficina Exterior de Catalunya a Sydney
      • Oficina Exterior de Catalunya a Tòquio
      • Oficina Exterior de Catalunya a Varsòvia
      • Oficina Exterior de Catalunya a Washington - Delegació davant Organismes Multilaterals
      • Oficina Exterior de Catalunya a Xangai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Zagreb
      • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

    • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

      • Butlletins
      • Cercador de premsa i actualitat
      • Punt d’inflexió, el pòdcast d’ACCIÓ
      • Xarxes socials
      • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

    • Accedeix a “Processos d'acreditació”

      • Acreditació de persones assessores
      • Acreditació d'Agents de suport a la internacionalització
      • Acreditació de clústers
      • Acreditació de mentores i mentors de startups
      • Acreditació de xarxes d’inversors privats
      • Acreditació TECNIO
      • Cercador de persones acreditades d'ACCIÓ
      • Accedeix a “Processos d'acreditació”

    • Licitacions
    • Patrocinis i col·laboracions
    • Preguntes freqüents
    • Banc de coneixement
    • Butlletins
    • Contacte. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “ACCIÓ”

    Imatge 1: L'Agència
    Imatge 2: Delegacions territorials
    Imatge 3: Sala de premsa i comunicació

    ACCIÓ

    ACCIÓ és l’Agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, el referent públic per contribuir a la transformació de les empreses catalanes.

    Accedeix a “ACCIÓ”

  • Inici
  • Ajuts i serveis
  • Convocatòries d'ajuts
  • Convocatòries d’ajuts
  • Ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós (BP 2024)
20806 - Ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós (BP 2024) Departament de Recerca i Universitats accio
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Requisits
  • Taxes
  • Més informació

Passos a fer

  1. 1. Sol·licitar l'ajut
  2. 2. Resposta de l’Administració
  3. 3. Enviament de documents
  4. 4. Acceptar l'ajut
  5. 5. Incorporar a la persona candidata
  6. 6. Acreditació de la contractació i pagament de l’ajut:
  7. 7. Seguiment de l'ajut
  8. 8. Justificar la finalització de l'ajut
  • Anar a: Tramitació de l'ajut
  • Anar a: Què és?
  • Anar a: A qui va dirigit?
  • Anar a: Terminis
  • Anar a: Documentació
  • Anar a: Requisits
  • Anar a: Taxes
  • Anar a: Més informació
  • Anar a: Passos a fer

Ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós (BP 2024)

Tramitació de l'ajut

QUI
Altres administracions | Ciutadania | Entitats
COM
Per Internet
QUAN
Fora de termini

Del 18/12/2024 al 04/02/2025

Per Internet Inicia
Saber-ne més

Ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós (BP 2024)

Tramitació de l'ajut

Per Internet Inicia
QUAN
Fora de termini

Del 18/12/2024 al 04/02/2025

QUI
COM
Altres administracions | Ciutadania | Entitats Per Internet

Necessites ajuda?

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

Normativa

  • RESOLUCIÓ REU/4085/2024, de 14 de novembre, per la qual s'aproven les bases reguladores dels ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós (BP).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  9294  publicat el 20/11/2024)
  • RESOLUCIÓ REU/4498/2024, de 9 de desembre, per la qual s'obre la convocatòria dels ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós (BP 2024) (ref. BDNS 802038).

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  9312  publicat el 17/12/2024)
  • Resolució REU/2506/2025, de 13 de juny, per la qual es modifica la Resolució REU/4498/2024, de 9 de desembre, que obre la convocatòria dels ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós (BP 2024) (ref. BDNS 802038)

    . Obre en una nova finestra. (DOGC  núm.  9446  publicat el 03/07/2025)

Què has de saber?

Què és?

L'objecte de la convocatòria Beatriu de Pinós és atorgar ajuts en règim de concurrència competitiva, destinades a finançar la contractació i la incorporació de personal investigador postdoctoral al sistema de ciència i tecnologia de Catalunya.

Contactes:

  • Marta Renato (marta.renato@gencat.cat) Tel. 93.781.97.89;
  • Montse Boada (montse.boada@gencat.cat) Tel. 93.268.77.21

El termini de presentació de sol·licituds provisionals per a les persones investigadores candidates començarà l’endemà de la data de la publicació d’aquesta Resolució al DOGC i finalitzarà el dia 4 de febrer de 2025 a les 14:00:00 h, hora local de Barcelona.

Podeu consultar la guia per redactar un CV narratiu (v1.1).

El termini de les institucions per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds provisionals és des del dia 14 de febrer i fins al dia 28 de febrer de 2025. 

IMPORTANT: Tots els tràmits d'aquesta convocatòria només es poden fer per mitjans electrònics.


Resolució: Un cop transcorregut un temps des de la resolució de la convocatòria, l’enllaç de l’e-tauler ja no estarà disponible. Podreu consultar la relació de persones beneficiàries al portal de transparència


Justificació: els formularis i documents de justificació estan disponibles a les pàgines de les convocatòries corresponents: BP 2020, BP 2021, BP 2022, BP 2023

Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament de Recerca i Universitats

Altres organismes relacionats

  • Agència de Gestió d'Ajuts Universitaris i de Recerca (AGAUR)
A qui va dirigit?
Ciutadania
Entitats
Altres administracions

Es poden beneficiar d’aquests ajuts les universitats del sistema universitari de Catalunya, els centres de recerca, les fundacions hospitalàries  i les tres grans infraestructures del sistema de recerca de Catalunya: el Sincrotró Alba del Consorci CELLS, el supercomputador MareNostrum del Barcelona Supercomputing Center – Centre Nacional de Supercomputació i el Centre Nacional d'Anàlisi Genòmica. Totes les entitats beneficiàries han de tenir una seu operativa a Catalunya

Queden exclosos d'aquests ajuts els parcs científics i tecnològics, els centres tecnològics, els centres de suport a l’activitat tecnològica i els centres de difusió tecnològica.

Terminis

El termini de presentació de sol·licituds provisionals per a les persones investigadores candidates començarà l’endemà de la data de la publicació d’aquesta Resolució al DOGC i finalitzarà el dia 4 de febrer de 2025 a les 14:00:00 h, hora local de Barcelona.

El termini de les institucions per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds provisionals és des del dia 14 de febrer fins al dia 28 de febrer de 2024. 

Documentació

Documents

Annex BP 2024

Guia per redactar un CV narratiu

FAQS BP 2024

Model de declaració responsable entitats BP 2024

Resolució de sol·licituds inadmeses BP 2024

Resolució BP 2024

Document d'acceptació BP 2024

Comunicació de renúncia BP 2024

Acreditació d'incorporació BP 2024

Estadístiques BP 2024

Requisits

Les persones candidates de qualsevol nacionalitat han de complir amb els requisits següents:

a) Haver obtingut el títol de doctor entre l’1 de gener de 2017 i el 31 de desembre de 2022 (s’entén com a data d’obtenció del doctorat la data de lectura i aprovació de la tesi).

El període d’obtenció del títol de doctorat pot ser entre l’1 de gener de 2015 i el 31 de desembre de 2022 si es justifica durant aquest període qualsevol dels supòsits següents:  

- Haver gaudit d’un període de baixa per maternitat o paternitat. 

- Haver tingut a càrrec menors de 6 anys.

- Haver tingut a càrrec persones amb una discapacitat física, psíquica o sensorial legalment reconeguda.

- Haver patit una malaltia greu o un accident que requereixi una intervenció de cirurgia major o un tractament en un centre hospitalari i que provoqui la incapacitació temporal per a l’ocupació o l’activitat habitual de la persona durant un període continuat mínim de 6 mesos. En queden exclosos els tractaments de cirurgia menor i cirurgia ambulatòria i els tractaments de rehabilitació duts a terme fora del sistema hospitalari.

- Ser una persona investigadora que tingui reconegut l’estatus de persona refugiada segons la Convenció de Ginebra de 1951.

- Haver patit qualsevol de les situacions previstes a l’article 1 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

b) Tenir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds (primera fase), un mínim de 2 anys d’experiència postdoctoral fora de l’Estat espanyol. Aquesta experiència postdoctoral, independentment del tipus de vinculació, es pot haver dut a terme en institucions diferents, sempre que el període total d’estada postdoctoral sigui, com a mínim, de 2 anys.

c) Complir amb la regla de mobilitat següent: no haver residit a l’Estat espanyol més de 12 mesos en els darrers 3 anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds (primera fase). Tampoc no es compleix la regla de mobilitat si s’ha treballat a l’Estat espanyol més de 12 mesos en els darrers 3 anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de les organitzacions que mitjançant un conveni aplicable a l’Estat espanyol tingui la consideració d’extraterritorial a aquests efectes no haver treballat a la institució més de 12 mesos en els darrers 3 anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas del personal investigador refugiat, la regla de mobilitat s’aplica a partir de la data d’obtenció del reconeixement oficial de persona refugiada segons la Convenció de Ginebra de 1951.

Es reserva un dels ajuts a persones candidates amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% expedida per l’equip de valoració i orientació dels centres d’atenció a les persones amb diversitat funcional de la Generalitat de Catalunya o equivalent. En cas que cap persona no opti a aquest ajut, aquest es reassignarà procurant una distribució equilibrada per àmbits en funció de les sol·licituds presentades.

Les persones que optin a aquesta plaça ho hauran de fer constar i aportar la documentació acreditativa en el moment que l’AGAUR la requereixi. En cas que aquesta documentació estigui redactada en un idioma diferent al català, castellà o anglès, caldrà aportar també una traducció jurada a alguna d’aquestes llengües. La no acreditació del grau de discapacitat implicarà el tractament de la sol·licitud com a ordinària. Les persones que optin a aquesta plaça hauran de complir els requisits previstos en l’apartat 4.1 d’aquestes bases reguladores.

Les persones candidates que estiguin gaudint o que hagin gaudit (totalment o parcialment) d’un ajut Beatriu de Pinós no poden presentar-se a una nova convocatòria d’aquests ajuts.

Les persones responsables de la sol·licitud han de complir amb els requisits següents en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds:

Tenir una vinculació estatutària, laboral o mitjançant un conveni d’adscripció amb l’entitat beneficiària de l’ajut. Aquesta vinculació ha de garantir la supervisió de la persona candidata durant els tres anys de l’ajut.

A l’efecte d'aquests ajuts, es considera que no compleixen aquest requisit el personal amb dedicació a temps parcial, el personal en situació d'excedència, el professorat visitant i el professorat emèrit.

Taxes

No hi ha taxes associades a aquest tràmit.

Més informació

Període d'execució i durada

Els ajuts concedits tenen una durada de 3 anys. 

Les entitats beneficiàries dels ajuts han d’incorporar la persona candidata i formalitzar el contracte d’acord amb la normativa vigent corresponent dins del període comprès entre la data de publicació de la resolució de concessió al tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (<https://seu.gencat.cat/ca/informacio-publica.html>) i l’1 de març de 2026.

Quantia de l'ajut

L’import de l’ajut per a la contractació del personal investigador és de 161.400,19  euros (cent seixanta un mil quatre-cents euros amb dinou cèntims). Aquesta quantitat finança el cost de cada contracte durant el temps que preveu aquesta convocatòria i inclou la retribució que ha de percebre el personal investigador i la quota patronal de la Seguretat Social. La retribució mínima que hauran de rebre les persones investigadores contractades, que s’haurà d’indicar en cada contracte, serà de 36.480,00  euros bruts anuals (trenta-sis mil quatre-cents vuitanta euros).

Els ajuts concedits se sotmeten al règim fiscal vigent en el moment de l’atorgament. 

Addicionalment, l’ajut també compta amb un import per als costos d’indemnització per finalització del contracte per expiració del temps acordat, amb un import equivalent al previst per als contractes de durada determinada a l’article 49 del Text refós de la Llei de l’Estatut dels treballadors, amb un màxim de 3.648,00 euros per ajut (tres mil sis-cents quaranta-vuit euros).

L’import de l’ajut complementari és de 12.000,00 euros (dotze mil euros).  Aquest ajut s’adreça exclusivament a les accions que implementi la persona candidata durant el període de gaudi del contracte objecte de l’ajut i que ha de gestionar la mateixa entitat beneficiària. Aquest ajut complementari pot incloure els conceptes següents:

a) Activitats de formació i capacitació, com la realització de cursos de formació relacionats tant amb l’àmbit científic com amb la capacitació professional (aspectes de gestió, organització, emprenedoria, divulgació i comunicació científica, competències transversals, etc.).

b) Accions destacades de recerca, com l’assistència i la participació en conferències i congressos, la realització de treballs de camp o d’estades de recerca de curta durada a l’estranger.

c) Despeses directament relacionades amb les activitats de recerca desenvolupades per la persona candidata, com l’assistència a trobades i reunions internacionals, les subscripcions a associacions científiques, la compra de material bibliogràfic o de material fungible d’oficina i de laboratori, els serveis cientificotècnics especialitzats que no es puguin realitzar dins de la mateixa entitat d’acollida o l’adquisició de programari específic.

d) També s’hi poden incloure les despeses relacionades amb la publicació en revistes científiques i el dipòsit de resultats i dades, inclosos els serveis tècnics de revisió, traducció i adaptació d’aquests.

e) Despeses associades a drets de propietat intel·lectual.

f) Un aparell informàtic (tipus ordinador personal o tauleta) destinat a les activitats de recerca i formació de la persona candidata durant el període de gaudi de l’ajut.

Les despeses derivades de la compra d’equipament d’oficina i equipament cientificotècnic, inclosos els ordinadors de tota mena excepte l’especificat en el punt f) d’aquesta base i els serveis tècnics d’instal·lació, de manteniment o reparació d’equipament d’oficina i d’equipament cientificotècnic o informàtic, les ha d’assumir l’entitat receptora i no poden constituir costos elegibles d’aquest ajut complementari.

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Sol·licitar l'ajut

    Les sol·licituds s’han de presentar per mitjans telemàtics en dues fases i s’han d’acompanyar amb la documentació que preveuen aquestes bases:

    Terminis
    Del 18/12/2024 al 04/02/2025

    Les sol·licituds s’han de presentar per mitjans telemàtics en dues fases i s’han d’acompanyar amb la documentació que preveuen aquestes bases:

    a) Primera fase (presentació de sol·licituds provisionals per part de les persones candidates):
    La sol·licitud provisional l’ha de presentar la persona candidata o la persona investigadora responsable per via electrònica a través de l'apartat “Tràmits” del web de la Generalitat de Catalunya (<http://web.gencat.cat/ca/tramits/>) seguint les instruccions que s’hi indiquen.
    En el marc d’aquestes bases, una persona candidata i una persona investigadora responsable només poden constar com a tals en una sola sol·licitud per a cada convocatòria.
    L’imprès de sol·licitud normalitzat consta d’un formulari general i d’un document annex normalitzat que s’ha d’adjuntar al formulari.
    És imprescindible presentar el formulari específic amb el document annex segons el model normalitzat de la convocatòria corresponent per poder passar a la fase d’avaluació.
    Els projectes es presentaran preferentment en anglès per a la seva avaluació.

    b) Segona fase (a realitzar per l’entitat beneficiària de l’ajut):
    Per accedir a la segona fase, és imprescindible que les entitats sol·licitants hagin signat prèviament el conveni per al tractament de dades de caràcter personal en el marc de les convocatòries que gestiona l’AGAUR i per a l’accés a la seva aplicació de gestió d’ajuts (BOGA).
    Un cop transcorregut el termini de presentació de sol·licituds provisionals (primera fase), s’obrirà un termini perquè les entitats sol·licitants de l’ajut accedeixin a l’aplicació de gestió d'ajuts de l’AGAUR (BOGA) per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds presentades per les persones candidates (segona fase).
    Per confirmar la sol·licitud provisional cal que la persona representant legal de l’entitat signi el document de confirmació que genera BOGA i el presentin a l’AGAUR mitjançant un altre registre electrònic oficial vàlid.
    Per continuar amb el tràmit, és imprescindible que la sol·licitud i la declaració acreditativa degudament signades es presentin al registre electrònic de l’AGAUR dins del termini previst a la convocatòria.

    Aquest tràmit només es pot fer per internet.

    Presentació de sol·licituds provisionals: No cal que disposeu d'idCATMòbil o certificat digital.

    Per Internet

    Formulari de sol·licitud

    Inicia . Ves a Formulari de sol·licitud

    Presentació de sol·licituds provisionals:

    Descarregueu i ompliu el document  "Annex de la sol·licitud" i deseu-lo al vostre ordinador. Una vegada completat, convertiu el document en format PDF (únic format vàlid) i adjunteu-lo al formulari de sol·licitud.

    Accediu al "Formulari HTML de sol·licitud" i ompliu-lo. Després adjunteu el PDF de l’Annex, i si ho considereu oportú, genereu un esborrany clicant al botó del final del formulari. El rebreu al correu electrònic que hàgiu indicat en la casella corresponent.

    El formulari, juntament amb l'annex, constitueix la sol·licitud completa d’aquest ajut. La mida màxima de l’annex és de 10 Mb.

    Cliqueu el botó d’enviar i envieu la sol·licitud. Quan la sol·licitud s’hagi enviat correctament, el servei generarà un missatge que indica que s'ha rebut la proposta. Aquest missatge automàtic us permet descarregar-vos l’acusament de rebuda.

    Consulteu les condiciones tècniques necessàries per fer tràmits en línia. 

  2. 2

    Segon pas

    Resposta de l’Administració

    Quan es rep la resposta?

    Quan es rep la resposta?

    El termini legal màxim de resolució és de sis mesos a partir de la publicació de la convocatòria al DOGC. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense resolució expressa, l'ajut sol·licitat s'entén desestimat per silenci.

    Quina resposta es rep i com?

    Prèviament a la concessió dels ajuts, l’òrgan instructor ha de resoldre sobre la inadmissió o el desistiment de la sol·licitud, les quals es notificaran a la persona interessada mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat.

    La resolució de concessió serà notificada a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.

    Es pot presentar un recurs?
    La resolució de concessió indicarà els recursos que s'hi poden interposar.

  3. 3

    Tercer pas

    Enviament de documents

    Els documents requerits s'enviaran (amb signatures electròniques) a través d’un dels següents registres electrònics i en aquest ordre de preferència:

    1. Tràmit associat a un expedient AGAUR (aportació documentació i altres peticions) amb signatura de persona física i sempre que s’identifiqui el núm. d’expedient correctament (any(espai)BP(espai)expedient, per exemple, 0000 BP 00000) per a que es bolqui bé al nostre programa de gestió BOGA (Back Office Gestió d’Ajuts).
    2. EACAT (si l'entitat beneficiària està registrada com a ens).
  4. 4

    Quart pas

    Acceptar l'ajut

    L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un model normalitzat signat per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, en el qual s'han de comprometre a complir les bases [...]

    L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un model normalitzat signat per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, en el qual s'han de comprometre a complir les bases reguladores i la convocatòria corresponent.

    A més del document d'acceptació, cal aportar la documentació següent:

    a) Una còpia del DNI, el passaport o el NIE de la persona candidata. Si el número d’identificador ha canviat respecte al que es va presentar a la sol·licitud, caldrà presentar una còpia tant del vigent com el que hi constava a la sol·licitud.
    b) Una còpia del títol de doctorat o del resguard de la sol·licitud d’expedició del títol de doctorat de la persona candidata. Si escau, un document on consti la data de lectura de la tesi (s’entén com a data d’obtenció del doctorat, la data de lectura i aprovació de la tesi). 
    c) Si escau, la documentació preceptiva de la persona candidata d’haver gaudit de la baixa maternal, del permís de paternitat o de la dedicació a fills menors de 6 anys, a persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, o a persones més grans de 65 anys que depenen de la persona candidata i que requereixen una dedicació especial, o bé haver patit una malaltia greu o un accident que requereixi una intervenció de cirurgia major o un tractament en un centre hospitalari i que provoqui la incapacitació temporal per a l’ocupació o l’activitat habitual de la persona durant un període continuat mínim de 6 mesos.
    d) Un escrit que certifiqui les estades postdoctorals desenvolupades fora de l’Estat espanyol, en el qual s’indiquin les dates en què s’han dut a terme aquestes estades. Aquesta certificació ha d’anar signada per la persona responsable que ha tutelat l’estada, o bé per un representant de l’entitat d’acollida, que pot ser la persona representant legal, la gerència o la direcció de recursos humans.

    La condició de beneficiari s’obté en el moment d’acceptar l’ajut. S’entén que renuncien tàcitament a l’ajut les entitats que no hagin presentat el document d’acceptació i la resta de documentació dins del termini i en les condicions que preveuen les bases reguladores i la convocatòria corresponent, sense necessitat de requeriment previ.

  5. 5

    Cinquè pas

    Incorporar a la persona candidata

    Les entitats beneficiàries dels ajuts han d'incorporar la persona candidata i formalitzar el contracte d'acord amb la normativa vigent corresponent dins del període comprès entre la data de [...]

    Les entitats beneficiàries dels ajuts han d'incorporar la persona candidata i formalitzar el contracte d'acord amb la normativa vigent corresponent dins del període comprès entre la data de publicació de la resolució de concessió al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i la data prevista a la convocatòria.

    En el termini de dos mesos a partir de l’endemà de fer-se efectiva la incorporació, s'haurà de presenta el document normalitzat i la següent documentació:

    a) La còpia del contracte signat, en què figuri la retribució anual bruta, la durada i les dates del contracte i el lloc de prestació dels serveis del doctor o la doctora

    b) Si el projecte de recerca inclou algun aspecte que ha de ser sotmès a valoració ètica, una còpia de l’informe de resultat favorable emès pel comitè d’ètica corresponent i vinculat a l’entitat d’acollida. Si en el moment de la incorporació a l’entitat no es disposa d’aquest informe, la persona candidata haurà de declarar que ha iniciat el tràmit i la data prevista d’obtenció.

    Per Internet

    La incorporació s’haurà d’acreditar en el termini de 2 mesos a partir de l’endemà de fer-se efectiva, mitjançant:

    - Un escrit de la persona investigadora responsable on certifiqui que la persona candidata s'ha incorporat i la data d'incorporació al seu lloc de treball (model normalitzat) i el pla de carrera investigadora.
    - Una còpia del contracte signat, on s'ha de fer constar la retribució anual bruta, la durada, les dates del contracte i el lloc de prestació de serveis del doctor o la doctora.

  6. 6

    Sisè pas

    Acreditació de la contractació i pagament de l’ajut:

    El pagament de l’ajut s’efectuarà mitjançant transferència bancària al compte indicat per l’entitat beneficiària.

    El pagament de l’ajut s’efectuarà mitjançant transferència bancària al compte indicat per l’entitat beneficiària.

    1. Pagament del 50% de l’ajut per a la contractació de la persona candidata i el pagament del 100% de l’ajut complementari s’han de tramitar en el moment en què l’entitat receptora certifica la incorporació del personal investigador contractat, en el termini de dos mesos a partir de l’endemà de fer-se efectiva, mitjançant la documentació requerida a la base reguladora 22.

    2. El segon pagament és del 30% de l’ajut per a la contractació de la persona candidata i s’ha de tramitar en el moment en què l’entitat beneficiària de l’ajut presenta a l’AGAUR la memòria cientificotècnica de seguiment, d’acord amb el que disposa la base reguladora 26.

    3. El pagament restant del 20% de l’ajut per a la contractació de la persona candidata, i, si escau, del 100% de la indemnització fi d’obra s’efectuarà un cop presentada i revisada la justificació de l’ajut atorgat, d’acord amb el que preveuen les bases reguladores.

    D'acord amb el que estableix l'article 24 de la Llei 5/2007, de 4 de juliol, de mesures fiscals i financeres, en el moment de l'acceptació, i per fer el pagament de l'ajut, l'AGAUR comprovarà d'ofici si les entitats beneficiàries estan al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. En cas que no sigui possible aquesta comprovació, l'AGAUR requerirà a les entitats beneficiàries l'aportació de les certificacions positives acreditatives d'estar-ne al corrent.

  7. 7

    Setè pas

    Seguiment de l'ajut

    Per valorar el compliment dels objectius que preveu la sol·licitud, l’entitat beneficiària de l’ajut ha de presentar, durant el divuitè mes de contracte, els següents documents:

    Per valorar el compliment dels objectius que preveu la sol·licitud, l’entitat beneficiària de l’ajut ha de presentar, durant el divuitè mes de contracte, els següents documents:

    1. La memòria cientificotècnica de seguiment, d’acord amb el model que es podrà trobar a la pàgina web de l’AGAUR.
    2. El pla de gestió de dades del projecte de recerca que es desenvolupa en el marc de l’ajut d’acord amb l’indicat a la base 30 d’aquestes bases reguladores.

    Un cop finalitzat el període de l’ajut, l’AGAUR pot requerir informació a les entitats beneficiàries i a les persones candidates com a mesura de seguiment de l’impacte del programa en la carrera investigadora de les persones candidates.

  8. 8

    Vuitè pas

    Justificar la finalització de l'ajut

    Les entitats beneficiàries han de justificar l'execució efectiva dels projectes i acreditar-ho durant els dos mesos següents a la finalització de l'ajut, independentment de la causa que el motivi.

    Les entitats beneficiàries han de justificar l'execució efectiva dels projectes i acreditar-ho durant els dos mesos següents a la finalització de l'ajut, independentment de la causa que el motivi.

    La documentació que cal adjuntar és la següent:

    a) Memòria cientificotècnica explicativa del compliment dels objectius de l’ajut, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts, signada per la persona candidata contractada i per la persona investigadora responsable que ha coordinat l’activitat de recerca. Aquesta memòria ha de seguir el model normalitzat. Si escau, cal omplir l’apartat d’actualització de les implicacions ètiques i aportar qualsevol documentació relacionada. Aquesta memòria inclou també un certificat de la persona investigadora responsable de l’activitat de recerca de la persona candidata, que acrediti el treball desenvolupat i les dates en què s’ha dut a terme, amb la signatura de la persona representant legal de l’entitat.

    b) Una certificació del cost de contractació de la persona candidata durant el període de l’ajut detallat mensualment per tot el període de l’ajut (despesa salarial i quota patronal), signada per la persona representant legal de l’entitat. Si es requereix, les entitats beneficiàries han de posar a disposició de l’AGAUR la documentació necessària per poder gestionar les incidències corresponents a la contractació.

    c) Còpia del document de la Tresoreria General de la Seguretat Social “Informe de dades per a la cotització / Treballadors per compte d'altri” (IDC).

    d) Una relació classificada de les despeses efectuades amb l’ajut complementari, signada per la persona representant legal, amb identificació del concepte, el creditor, el número de la factura o el document de valor probatori equivalent, l’import, la data d’emissió i, si escau, la data de pagament. Aquesta relació de despeses ha de seguir el model normalitzat.

    Si es produeix una renúncia parcial abans d’haver gaudit d’ almenys 18 mesos de l’ajut, l’import màxim justificable de l’ajut complementari és el que preveu la convocatòria corresponent.

    Si escau, una relació detallada dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l’activitat subvencionada, amb indicació de l’import i la procedència. Quan els justificants de les despeses s’imputin parcialment a altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans que les han concedit.

    En el cas que el cost final efectiu de l’activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat, es reduirà, en la mateixa proporció, la quantia de la subvenció atorgada.

    Justificació: els formularis i documents de justificació estan disponibles a les pàgines de les convocatòries corresponents: BP 2019, BP 2020, BP 2021, BP 2022, BP 2023

Data d'actualització 07.07.2025

Tràmits relacionats

  • Ajuts postdoctorals Beatriu de Pinós (BP 2023)
  • Ajuts per a la incorporació de personal investigador postdoctoral al sistema català de ciència i tecnologia dins del programa Beatriu de Pinós (BP 2022)
  • Ajuts per a la incorporació de personal investigador postdoctoral al sistema català de ciència i tecnologia dins del programa Beatriu de Pinós (BP 2021)
  • Ajuts per a la incorporació de personal investigador postdoctoral al sistema català de ciència i tecnologia dins del programa Beatriu de Pinós (BP 2020)
Loading...

No saps per on començar?

Vols saber quins ajuts i serveis poden encaixar millor amb la teva empresa?

Explica’ns què busques i t’ajudarem a trobar-ho

Segueix les xarxes socials d’ACCIÓ

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Canal ètic
  • Mapa web
  • Política de cookies
  • Preguntes freqüents