Què has de saber?
El Protocol per a la prevenció, la detecció, l'actuació i la resolució de situacions d'assetjament psicològic laboral i altres discriminacions a la feina és una eina preventiva que té la finalitat d’erradicar les conductes d’assetjament psicològic laboral i altres discriminacions en l’àmbit de l’Administració de la Generalitat.
Els objectius són:
- Restablir la salut de les persones afectades.
- Aturar les circumstàncies que han provocat l’afectació.
- Prevenir futures situacions d’assetjament psicològic laboral.
La informació mèdica o de caràcter sensible generada i aportada per les actuacions en l’aplicació d’aquest protocol tindrà caràcter confidencial i només serà accessible per al personal que intervingui directament en la seva tramitació.
Per a més informació pots consultar les preguntes més freqüents al web o contactar amb la bústia d'assetjament.
Organisme responsable
A tots els empleats públics de l’Administració de la Generalitat de Catalunya inclosos en l’àmbit d’aplicació del Protocol i al personal d’empreses externes contractades per l’Administració o de col·lectius específics que tinguin una regulació pròpia, sempre que en els casos produïts presumptament hi hagi la implicació d’un empleat o empleada de l’Administració.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la intervenció
Un cop enviada la sol·licitud i mentre el tràmit no estigui finalitzat es pot aportar documentació consultant l'estat del tràmit o bé accedint a l’Àrea privada.
Un cop enviada la sol·licitud i mentre el tràmit no estigui finalitzat es pot aportar documentació consultant l'estat del tràmit o bé accedint a l’Àrea privada.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
L'Àrea de Bon Govern, un cop feta una primera anàlisi del contingut de la sol·licitud d’intervenció, valorarà si aquesta s’adequa a l’àmbit d’aplicació del protocol i impulsarà, quan sigui necessari, [...]
L'Àrea de Bon Govern, un cop feta una primera anàlisi del contingut de la sol·licitud d’intervenció, valorarà si aquesta s’adequa a l’àmbit d’aplicació del protocol i impulsarà, quan sigui necessari, les actuacions d’investigació tècnica.
A partir de la investigació duta a terme i un cop finalitzades les actuacions, l’òrgan tècnic d’investigació emetrà un informe tècnic amb les conclusions sobre el cas. L'Àrea de Bon Govern trametrà l’informe esmentat a la persona titular de la secretaria general del departament corresponent i a les persones implicades.
Com es rep la resposta?
La resposta es rep per notificació electrònica. Podeu accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
Si sou treballadors d’empreses externes, també rebreu la notificació a l’adreça postal que consta en el formulari de sol·licitud, si així ho heu sol·licitat.
-
Tercer pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A l’Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital)
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).