Què has de saber?
Són objecte d'atribució de fons les despeses suportades pels ens locals de Catalunya pel buidatge i el transport mitjançant vehicles cisterna dels volums líquids generats en les purgues de les instal·lacions d'un sistema públic de sanejament en alta de titularitat local, per a llur tractament a les instal·lacions dels sistemes públics de sanejament que determini l'Agència, d'acord amb criteris de proximitat geogràfica i d'eficiència tècnica i econòmica.
Els destinataris d'aquestes atribucions de recursos són els ens locals titulars d'instal·lacions de sanejament en alta no incloses en el règim de finançament establert en el Text refós de la legislació en matèria d’aigües de Catalunya, aprovat pel Decret legislatiu 3/2003, de 4 de novembre, en trobar-se en aquestes instal·lacions pendents d'incorporació o d'execució les actuacions previstes en la planificació adreçades a la solució definitiva del sanejament de les seves aigües residuals.
Les actuacions previstes en la planificació adreçades al sanejament es determinen en el Programa de gestió específic dels sistemes públics de sanejament en alta de Catalunya (2022 – 2033).
El termini de presentació de sol·licituds és anual i finalitza el mes d’octubre.
El formulari de sol·licitud el trobareu al Pas 1 (Sol·licitar), clicant a "Per internet" .
Per a la presentació de la sol·licitud heu de descarregar i tramitar el formulari des de l'EACAT. Heu de demanar accés al servei ACA – Atribució de recursos pel finançament del buidatge i transport de purgues, on hi trobareu el formulari corresponent de sol·licitud.
La documentació que cal adjuntar a la sol·licitud és la següent:
Documentació obligatòria:
- Descripció mínima de la instal·lació
- Documentació acreditativa de l'estimació del cabal a produir durant l'any i dels costos estimats
Documentació opcional:
- Fotografies de les instal·lacions
L'ens local destinatari d'aquesta atribució de fons resta obligat a:
- Aportar la documentació econòmica i justificativa de la despesa degudament fiscalitzada pels seus òrgans de control en els terminis indicats en la resolució de l'atribució de recursos.
- Acreditar davant l'ACA que compleix els requisits i les condicions establertes mitjançant l'aportació de la corresponent documentació que s'especifiqui en la resolució de l'atribució de recursos.
- Facilitar tota la informació que li sigui requerida pels òrgans de control de l'Administració.
Un cop emesa la resolució de l'atribució de recursos, la certificació de la despesa haurà d'ésser presentada a l'ACA, com a màxim, fins el 15 de gener de l'any següent, sense perjudici de la pròrroga d'aquest termini al primer dia hàbil següent.
No hi ha taxes associades a aquesta tramitació.
Purgues líquides
Finançament del buidat de fosses
Purgues de sanejament
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar Atribució de fons