Què has de saber?
Equiparació del nivell assistencial dels centres privats al de les entitats concertades, amb la finalitat de gestionar les prestacions vinculades al servei d'acolliment residencial i d'acolliment diürn, com a pas previ a la concertació.
Als centres de titularitat privada, registrats al Registre d’Entitats, Serveis i Establiments Socials (RESES), que disposin d’acreditació (per tant, proveïdora de la Xarxa de Serveis Socials d'Atenció Pública) i que no tingui vincle administratiu amb la Direcció General d'Acreditació i Provisió de Serveis com a centre amb concert social o col·laborador i que vulguin sol·licitar l’autorització per atendre persones amb dret a prestació econòmica vinculada al servei.
L'autorització es pot sol·licitar en qualsevol moment.
D'aquests documents heu d'adjuntar una còpia, excepte si s'indica el contrari:
- DNI/NIF o NIE de la persona representant legal de l'entitat. (1) (2)
- NIF de l'entitat. (1)
- Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments de la Tresoreria de la Generalitat de Catalunya a creditors/creditores, de la persona beneficiària, en cas de ser la primera sol·licitud o d'haver estat modificades les dades anteriors, signada i segellada.
- Document acreditatiu d'apoderament i declaració de vigència de poders del/de la representant de l'entitat.
(1) En cas d'oposició a consultar les dades cal que aporteu aquesta documentació.
(2) En el cas del NIE, atès que no es pot fer la consulta davant l'organisme corresponent, cal que l'aporteu.
Els requisits que s’han de complir són:
- Les entitats han d’estar acreditades per prestar el servei social el qual es demana la provisió.
- El servei social ha d’estar inscrit al Registre d’Entitats, Serveis i establiments de Serveis Socials.
No s'han de pagar taxes per a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar l'autorització
Aquest tràmit només es pot fer per internet. És necessari tenir un certificat digital o l’idCAT Mòbil.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. És necessari tenir un certificat digital o l’idCAT Mòbil.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada de Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- A l'Estat de les meves gestions (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Trucant al 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Com i quan es rep resposta de l'administració?
Com i quan es rep resposta de l'administració?
Els Serveis Territorials del Departament de Drets Socials i Inclusió han de notificar la resolució a les entitats sol·licitants.
El transcurs d’aquest termini es pot suspendre pel temps que transcorri entre la petició de l’informe al Servei d’Inspecció i Registre i la recepció de l’informe. Aquest termini de suspensió no pot excedir de tres mesos. Transcorregut aquest termini, sense que s’hagi notificat la resolució, les entitats interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds.
Es pot presentar recurs?
Es pot presentar recurs d’alçada davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució o davant l’òrgan superior jeràrquic en el termini d’un mes.

Tràmits relacionats