Què has de saber?
Els centres d'immersió han d'obtenir l'autorització de l'Administració per a poder gestionar activitats d'immersió amb escafandre autònom i per a la immersió sense mitjans de respiració artificial, a la zona estrictament protegida de les illes Medes.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A persones físiques (autònoms) o bé persones jurídiques (centres d'immersió) que vulguin operar dins l'àrea protegida de les illes Medes.
L'autorització s'atorga per un termini de dos anys naturals, i té efectes a partir de l'1 de gener de l'any següent a la data de la resolució d'atorgament.
El termini de presentació de les sol·licituds d'autorització és de l'1 al 30 de novembre dels anys parells.
- Memòria descriptiva i característiques del servei (doc. obligatori)
- Relació de guies submarins amb què treballen (doc. obligatori)
- Documentació per acreditar la reducció de les emissions que inclourà l'acreditació del punt d'amarrament de sortida, el nom i la matrícula de la embarcació, el tipus de motor, la potència i la capacitat de passatgers autoritzada (doc. obligatòria).
- Certificació d'acreditació o acreditacions ISO o equivalents, si escau
- Acreditació de la Carta Europea de Turisme Sostenible si s'ha obtingut en un altre Parc Natural
- Certificació de titulació/ns de curs/os de guiatge en espais protegits, si escau
- Còpia de les titulacions que habiliten per a la instrucció del busseig, si escau
- Acreditació guies de superar 100 immersions en espais naturals de protecció especial, si s'escau
- Cursos de guiatge en espais naturals protegits per a guies submarins, si escau.
- Acreditació de la participació o promoció de programes de bones pràctiques, si escau.
- Acreditació de la participació en projectes de recerca, si escau
- Documentació per acreditar el busseig adaptat, si escau. S'ha d'incloure l'acreditació de disposar d'una embarcació adaptada i també personal amb certificació de guia o instructor de busseig per a persones amb discapacitat.
- Llistat de les sortides efectuades durant l'any de la sol·licitud i l'anterior (que haurà d'incloure el nom i cognoms dels guies i el nombre d'usuaris).
- Declaració jurada conforme les dades del llistat de les sortides de l'excel són les úniques immersions comercialitzades per l'empresa
- Altres documents, si escau
Si us cal, podeu aportar documentació en qualsevol moment i com a màxim fins el dia que acaba el termini de presentació de les sol·licituds, des de la vostra Àrea Privada.
Requisits informatius
-
Disposar de l'autorització vigent com a centre d'immersió emesa per la direcció general competent en matèria de pesca i afers marítims.
-
Estar al corrent del pagament de les taxes i preus públics del Parc Natural, en el seu cas.
-
Disposar de les assegurances obligatòries per a l'exercici de l'activitat.
-
Disposar d'embarcacions per fer l'activitat amb capacitat de govern de 3 nusos o menys.
-
Complir els requisits exigits per a la regularització de les embarcacions i tripulacions davant de Capitania Marítima, així com disposar dels permisos necessaris per al transport de passatgers.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
- L'autorització inclou el detall del nombre total de llicències d'immersió que s'atribueixen al centre d'immersió i de les corresponents a cada zona d'immersió.
- Autorització per a activitats d'immersió amb escafandre autònom:
- En la mesura que el nombre d'autoritzacions no pot igualar o superar les nou per al grup A i les sis per al grup B, l'atorgament es farà en funció de la puntuació obtinguda.
- Autorització per a activitats d'immersió sense mitjans de respiració artificial:
- En la mesura que el nombre d'autoritzacions no pot igualar o superar les sis, l'atorgament es farà en funció de la puntuació obtinguda.
- Les llicències d'immersió es distribueixen de manera proporcional, aplicant una mitjana ponderada de la puntuació obtinguda pels centres autoritzats de cada grup.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar la sol·licitud
Terminis
De l'01/11/2024 al 30/11/2024Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de Persona Física, de Persona Vinculada o de Representant Legal.
-
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital). A l''Estat de les meves gestions' (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF). Al telèfon 012 (amb l'identificador del [...]
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l''Estat de les meves gestions' (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'administració
Qui atorga l'autorització?L'òrgan gestor del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter és l'encarregat de la instrucció del procediment d'autorització dels centres d'immersió i de la [...]
Qui atorga l'autorització?
L'òrgan gestor del Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter és l'encarregat de la instrucció del procediment d'autorització dels centres d'immersió i de la comprovació de la documentació.Avaluades les sol·licituds, l'òrgan gestor del Parc eleva la proposta de resolució al/a la director/a general de Polítiques Ambientals i Medi Natural, que és qui atorga l'autorització, previ tràmit d'audiència per un termini de 10 dies, si escau.
Com es notifica la resposta?
L'Administració us enviarà un missatge de correu electrònic indicant-vos que teniu una notificació electrònica a la qual podreu accedir:- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- contrasenya d'un sol ús: necessiteu el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a la Generalitat com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís. Si no trobeu el missatge a la bústia d'entrada si us plau, reviseu la carpeta de correu brossa (spam).
- des de l'apartat 'Notificacions electròniques' o des de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessiteu el NIF que vau indicar per ser notificats i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
- des de l'espai personal 'Àrea privada' de Tràmits gencat o de l'Àrea privada de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessiteu el NIF que vau indicar per ser notificats i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
Des de l'emissió de l'avís de notificació disposeu de 10 dies naturals per a la seva acceptació. Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, aquesta s'entendrà rebutjada.
Des del moment en què accediu al contingut de la notificació s'entendrà que ha estat efectuada (practicada).
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini màxim per resoldre el procediment i notificar la resolució als centres d'immersió és de quatre mesos des de la data de finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Transcorregut el termini previst sense que s'hagi dictat i notificat la resolució expressa, els sol·licitants poden entendre desestimada la seva sol·licitud.Es pot presentar un recurs?
La resolució expressa de concessió o denegació de la sol·licitud no posa fi a la via administrativa. Les persones interessades poden interposar en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució, recurs d'alçada, d'acord amb el que preveuen els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre. - des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:

Tràmits relacionats