Què has de saber?
Es pot autoritzar de manera excepcional la captura d'espècies de fauna no protegida ni cinegètica quan en un determinat àmbit territorial hi hagi una abundància excessiva d'individus d'una espècie, de manera que puguin causar danys o perjudicar les persones, l'agricultura, la ramaderia, els terrenys forestals, la fauna o la flora protegides.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació
- A titulars d'àrees de caça.
- A propietaris d'un terreny.
- A promotors de les zones de seguretat.
- A propietaris de refugis de fauna salvatge i gestors d'espais naturals protegits.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
- Formulari de sol·licitud del 'Pas 1 Sol·licitar'
- Còpia NIF/NIE de la persona sol·licitant i/o del representant legal, si no ha autoritzat la seva verificació i consulta de les dades telemàtiques.
- Còpia de la documentació acreditativa de la representació, si no ha presentat aquesta documentació prèviament.
- Autorització del titular del terreny cinegètic, si escau.
En el termini màxim de 30 dies des de la finalització del període en què s'hagi validat l'autorització, la persona sol·licitant ha de presentar l'Informe de Resultat de l'autorització excepcional de captura de fauna no protegida ni cinegètica (consulteu el Pas 4).
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Si escau, comprovarà in situ els danys i/o molèsties per part dels tècnics del departament responsable en medi ambient i/o Agents rurals.
Observacions
En tots els casos l'autorització ha d'especificar obligatòriament:
- El caràcter excepcional de l'autorització.
- La motivació de l'autorització segons l'informe de la persona responsable de Subdirecció General de Biodiversitat i Medi Natural.
- Les persones autoritzades a efectuar la captura.
- L'espècie o les espècies objecte d'autorització.
- Els mètodes o les modalitats per capturar i els requisits per utilitzar-los (llicències, permís d'armes).
- El període concret de vigència de l'autorització.
- La destinació dels exemplars objecte de captura.
Aquesta autorització haurà de ser obligatòriament notificada al Cos d'Agents Rurals de la comarca afectada.
Transcorreguts 30 dies des de la finalització del període en què és vàlida l'autorització, la persona sol·licitant ha de presentar l'informe de resultat de la captura corresponent a l'autorització segons el model que trobareu al 'Pas 1 Sol·licitar'.
Si els terrenys afectats estan dins dels límits d'un espai natural de protecció especial, és a dir, un parc natural, un paratge natural d'interès nacional, una reserva natural integral o una reserva natural parcial, aquesta autorització s'ha de notificar al/a la director/a tècnic/a de l'espai afectat.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius han de tramitar per internet. S'ha de disposar prèviament d’idCAT Mòbil o d'un certificat digital de persona física, de representant legal o persona vinculada. -
Segon pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit enviant un correu electrònic a faunaiflora.territori@gencat.cat
Podeu consultar l'estat del tràmit enviant un correu electrònic a faunaiflora.territori@gencat.cat
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?
Quan es rep la resposta?
L'Administració té 3 mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud per emetre la resolució d'inscripció al Registre. Si transcorregut aquest termini no s'ha rebut la resolució esmentada, es produeix silenci desestimatori. La desestimació per silenci administratiu permet als interessats interposar el recurs d’alçada corresponent. La resolució expressa posterior al venciment del termini que ha d’adoptar l’Administració pot ser estimatòria o desestimatòria. El termini de 3 mesos queda suspès quan s'hagi requerit a l'interessat per a l'esmena de deficiències o l'aportació de documents i altres elements de judici necessaris pel temps que transcorri entre la notificació del requeriment i el seu compliment efectiu per part del destinatari.
Com rebré la resposta?
L'Administració us enviarà una notificació per:
- Correu electrònic o SMS: si heu indicat la vostra adreça de correu electrònic o el teu telèfon mòbil al formulari, hi rebreu un avís per accedir a la notificació electrònica.
- Disposeu de deu dies naturals després de rebre l'avís per accedir a la notificació electrònica. Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, s'entendrà que l'heu rebutjat.
- Si teniu dubtes, podeu consultar el web de suport a la tramitació.
- Correu postal (si sou un particular i no heu demanat relacionar-vos amb l'Administració electrònicament): rebreu la notificació a l'adreça que hàgiu indicat a la sol·licitud.
Es pot presentar un recurs?
Contra la resolució o silenci administratiu es pot interposar recurs d'alçada davant la Secretaria de Transició Ecològica de conformitat amb el que preveu l'article 76 de la Llei 26/2010, de 3 d'agost, i els articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.
- Correu electrònic o SMS: si heu indicat la vostra adreça de correu electrònic o el teu telèfon mòbil al formulari, hi rebreu un avís per accedir a la notificació electrònica.
-
Quart pas
Presentar el resultat
En el termini màxim de 30 dies des de la finalització del període en què s'hagi validat l'autorització, la persona sol·licitant ha de presentar l'Informe de Resultat de l'autorització excepcional de [...]
En el termini màxim de 30 dies des de la finalització del període en què s'hagi validat l'autorització, la persona sol·licitant ha de presentar l'Informe de Resultat de l'autorització excepcional de captura de fauna no protegida ni cinegètica.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius han de tramitar per internet. S'ha de disposar prèviament d’idCAT Mòbil o d'un certificat digital de persona física, de representant legal o persona vinculada.