Què has de saber?
S'entén per falconeria l'ensinistrament d'ocells rapinyaires amb la finalitat de fer-los volar lliurement i/o caçar.
El fet de posseir un permís de tinença no autoritza la cria en captivitat d'exemplars destinats a la pràctica de la falconeria.
Per a la cria en captivitat cal sol·licitar aquesta autorització.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
A persones físiques o jurídiques.
L'autorització s'ha de sol·licitar abans de començar la cria en captivitat.
Croquis de les instal·lacions especificant les mides de les gàbies o llocs on estaran els exemplars.
Per sol·licitar l’autorització de la cria en captivitat cal estar prèviament inscrit en el registre de nuclis zoològics de la Generalitat de Catalunya.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Presentar la sol·licitud
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius han de tramitar per internet. S'ha de disposar prèviament d’idCAT Mòbil o d'un certificat digital de persona física, de representant legal o persona vinculada. -
Segon pas
Consulta de l’estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit enviant un correu electrònic a faunaiflora.tes@gencat.cat
Podeu consultar l'estat del tràmit enviant un correu electrònic a faunaiflora.tes@gencat.cat
-
Tercer pas
Rebre resposta de l’administració
Quan es rep la resposta?
Quan es rep la resposta?
L'Administració té 3 mesos a comptar des de la data de presentació de la sol·licitud per emetre la resolució i notificar-la. Si transcorregut aquest termini no s'ha rebut la resolució esmentada, es produeix silenci desestimatori. La desestimació per silenci administratiu permet als interessats interposar el recurs d’alçada corresponent. La resolució expressa posterior al venciment del termini que ha d’adoptar l’Administració pot ser estimatòria o desestimatòria. El termini de 3 mesos queda suspès quan s'hagi requerit a l'interessat per a l'esmena de deficiències o l'aportació de documents i altres elements de judici necessaris pel temps que transcorri entre la notificació del requeriment i el seu compliment efectiu per part del destinatari.
Com rebré la resposta?
L'Administració us enviarà una notificació per:
- Correu electrònic o SMS: si heu indicat la vostra adreça de correu electrònic o el teu telèfon mòbil al formulari, hi rebreu un avís per accedir a la notificació electrònica.
- Disposeu de deu dies naturals després de rebre l'avís per accedir a la notificació electrònica. Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, s'entendrà que l'heu rebutjat.
- Si teniu dubtes, podeu consultar el web de suport a la tramitació.
- Correu postal (si sou un particular i no heu demanat relacionar-vos amb l'Administració electrònicament): rebreu la notificació a l'adreça que hàgiu indicat a la sol·licitud.
Es pot interposar recurs?
Contra la resolució o el silenci administratiu es pot interposar recurs d'alçada davant la Secretaria de Transició Ecològica en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la recepció de la notificació de la resolució.
- Correu electrònic o SMS: si heu indicat la vostra adreça de correu electrònic o el teu telèfon mòbil al formulari, hi rebreu un avís per accedir a la notificació electrònica.
