Què has de saber?
Aquest tràmit permet sol·licitar les autoritzacions perquè un centre de formació d’iniciativa privada pugui impartir accions formatives presencials finançades amb fons privats que porten a l’obtenció de certificats professionals.
Són centres d’iniciativa privada aquells centres entitats o empreses, de titularitat publica o privada, que imparteixen accions formatives no finançades amb fons públics provinents dels Serveis Públics d'Ocupació.
Organisme responsable
A empreses, entitats i centres inscrits en el Registre de centres i entitats de formació del Servei Públic d'Ocupació de Catalunya, acreditades per a impartir el certificat professional corresponent.
En qualsevol moment.
Documentació obligatòria:
- Annex de dades específiques de la sol·licitud d'autorització per impartir les accions formatives de certificats professionals finançades amb fons privats realitzades per empreses i centres d'iniciativa privada a Catalunya. (G146NCPRO-019).
L’entitat sol·licitant de l’autorització ha de generar aquest document mitjançant l'aplicació informàtica GIA com s’especifica al punt 1 de l’apartat “Sol·licitar”.
Documentació addicional per a aquelles entitats que sol·licitin impartir accions formatives en modalitat de teleformació:
- Document de “Dades específiques modalitat Teleformació” (G146NCPRO-025).
- Document acreditatiu al registre corresponent com a entitat acreditada per impartir en la modalitat de teleformació.
- Relació de centres i aules on es realitzaran les sessions presencials de les especialitats impartides mitjançant teleformació.
- Reunir els requisits especificats en els reials decrets que regulen els certificats de professionalitat que es sol·liciten impartir, d’acord amb l'article 12.1 del Reial decret 34/2008, de 18 de gener, pel qual es regulen els certificats de professionalitat.
- Estar d’alta en el Registre d’entitats de formació i acreditats en els certificats de professionalitat que es volen impartir.
- Per a sol·licitar especialitats de la modalitat de teleformació l’entitat haurà d’estar acreditada per impartir en teleformació i disposar dels centres formatius per impartir les sessions presencials.
- Complir les obligacions tributàries davant l’Estat, la Generalitat i les obligacions amb la Seguretat Social.
- Mantenir tots els requisits a partir dels quals es va produir l’alta i l’acreditació al Registre d’entitats de formació, especialment els referents als espais, instal·lacions, dotacions, equipaments i personal docent dels certificats de professionalitat que es volen impartir.
- Disposar dels mitjans tècnics, humans i materials necessaris per realitzar funcions de programació, coordinació i control intern de l’acció formativa.
- Disposar del document acreditatiu de la solidesa de l’immoble o immobles on s’impartiran les accions, expedit/s i visat/s en els 4 anys anteriors a la data de sol·licitud d’autorització.
Per obtenir l'autorització per impartir accions formatives s’han de pagar 2 taxes:
- Taxa de 147,75 € per sol·licitar l’autorització, a pagar en el moment de presentar la sol·licitud d'autorització.
- Taxa de 522,65 € en concepte de seguiment, control i avaluació per cada acció formativa autoritzada, a pagar un cop rebuda l’autorització per impartir les accions formatives. No podeu començar les accions formatives fins que no hagueu pagat aquesta taxa.
Aquestes taxes es regulen al Text refós de la Llei de taxes i preus públics de la Generalitat de Catalunya i s’ha aplicat l’increment que determina la Llei 2/2023, de 16 de març de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per a l’any 2023.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Des de 20/06/2014 -
Segon pas
Fer el pagament
L'entitat sol·licitant rebrà una carta de pagament per cadascuna de les taxes. A la carta de pagament s’indicarà com fer el pagament. Aquestes cartes es rebran:
L'entitat sol·licitant rebrà una carta de pagament per cadascuna de les taxes. A la carta de pagament s’indicarà com fer el pagament. Aquestes cartes es rebran:
- En el moment de tramitar la sol·licitud l’entitat rebrà el requeriment de pagament de la primera taxa.
- Un cop notificada la resolució de la sol·licitud d’autorització, l'entitat rebrà el requeriment de pagament de la segona taxa.
Les taxes s'han pagar en el termini de 10 dies hàbils des de la data de recepció del requereiment de pagament corresponent (no són hàbils els dissabtes, diumenges i festius declarats oficials).
Si passat aquest termini no s'ha abonat l'import de la taxa, la sol·licitud es rebutjarà i es tancarà el procediment.
-
Tercer pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A l’Àrea Privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital)
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
-
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep resposta?
Quan es rep resposta?
El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de 3 mesos des de la data de presentació de la sol·licitud al registre de l’Administració. Si passat aquest termini no s’ha dictat una resolució, s’entén que la sol·licitud ha estat desestimada.
Com es rep la resposta?
Rebreu una notificació electrònica amb la resolució de la sol·licitud. Podeu accedir-ne al contingut a través de la vostra bústia de notificacions.
Es pot presentar recurs?
Sí, disposeu d’un termini d’un mes, a comptar de l’endemà de la data de notificació de la resolució, per presentar recurs d’alçada davant la persona titular de la Secretaria de Treball del Departament d’Empresa i Treball, segons el que estableix l’article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.