Què has de saber?
En el Registre d'Aigües s’inscriu d’ofici les concessions d’aigües, canvis de titularitat o modificacions de les característiques, i la legalització d’aprofitaments amb un cabal no superior a 7.000 m³/any, entre d’altres.
La inscripció registral és el mitjà de prova de l’existència i situació de l’aprofitament d’aigües.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet.
A les persones físiques (ciutadans) us aconsellem la tramitació per internet per evitar desplaçaments a les oficines.
Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de persona física, persona jurídica i/o persona vinculada
Els ens locals NO heu d’utilitzar el model publicat en aquesta web, heu de descarregar-lo i tramitar-lo des de l’EACAT.
A qualsevol persona física o jurídica que vulgui obtenir un certificat d’inscripció.
Els certificats poden ser positius o negatius, depenent de si al Registre consta o no consta inscrit l'aprofitament sobre el qual s'emet el certificat.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No cal aportar cap documentació addicional a la sol·licitud, la qual la trobareu al Pas 1 (Sol·licitar), clicant a "Per internet" o "Presencialment" segons s'escaigui.
D'acord amb la Llei 2/2023, del 16 de març, de pressupostos de la Generalitat de Catalunya per al 2023, en els casos d'emissió de certificats del registre d'aigües la quota de a taxa és de 71,50 €
En el cas que es vulgui un certificat d’inscripció d’un dret d’aprofitament d’aigües, el Registre d’aigües emetrà l’esmentat certificat donant fe pública del dret de captació d’aigües davant tercers.
En el cas que es vulgui la fitxa d’inscripció del dret, el Registre d’aigües l’emetrà tenint en compte que és una nota simple informativa sense valor de certificació.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
MOLT IMPORTANT!
- Per fer aquest tràmit, heu de fer servir un formulari específic d'ús obligatori. El trobareu sota l'opció de presentació que trieu per fer-lo
- Per qualsevol dubte pots consultar el Portal de suport a la tramitació.
- No heu de signar el formulari, però us heu d'identificar per enviar-lo. Els mètodes per fer-ho són
- idCATMòbil
- Certificat digital de persona física, de representació o de persona vinculada.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com es rep la resposta?
Com es rep la resposta?
Si el tràmit s'ha efectuat per internet rebreu una notificació electrònica. Podeu accedir al contingut a través del servei e-NOTUM. Per a més informació consulteu la pàgina de suport a la notificació electrònica.
Si sou un particular i heu tramitat presencialment o per correu ordinari rebreu la notificació a l’adreça postal que consta en el formulari de sol·licitud.
Quan es rep la resposta de l’administració?
El termini legal per resoldre és de 1 mes, però s’intenta sempre que sigui inferior.
Es pot presentar un recurs?
Sí. Contra la resolució, que exhaureix la via administrativa, d’acord amb el que disposa l’article 4.3 de la Llei 6/1999 de 12 de juliol, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant del Director de l’ACA dins el termini d’un mes a comptar a partir de l’endemà de la recepció de la notificació (article 123 LPACAP) o directament recurs contenciós-administratiu davant del jutjat contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos a comptar des de l’endemà de la recepció de la notificació (art. 45 i ss de la Llei 29/1998 de 13 de juliol), sense perjudici que interposeu qualsevol altre recurs que estimeu oportú.
-
Tercer pas
Emissió de la taxa
Amb la resolució s’adjunta, si pertoca, carta de pagament amb les indicacions oportunes per fer el pagament de la taxa.
Amb la resolució s’adjunta, si pertoca, carta de pagament amb les indicacions oportunes per fer el pagament de la taxa.
-
Quart pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
-A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital) si sou autònom, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius amb activitat econòmica.
-A Àrea privada (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si sou un particular.
-A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
-A les oficines de l'ACA.