Què has de saber?
Quan es produeix un accident de treball que comporta la baixa mèdica del treballador cal comunicar-ho al Servei Territorial del Departament que correspongui a l'àmbit geogràfic on s'ubica el centre de treball del treballador/a accidentat.
La comunicació d'accidents de treball s'ha de realitzar a través del portal de Comunicació i Notificació de Treballadors Accidentats (CoNTA) al que podeu accedir mitjançant aquest enllaç: CoNTA
Més informació sobre CoNTA en el portal de Treball.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
- A les empreses.
- A les mútues.
La comunicació s'ha de presentar en un termini màxim de cinc dies hàbils a comptar des de la data en què es va produir l'accident o des de la data de la baixa mèdica.
A efectes de còmput de terminis, la recepció de la comunicació en un dia inhàbil s'entén efectuada el primer dia hàbil següent.
No hi ha taxes associades per aquest tràmit.
En el cas que el treballador/a accidentat estigui en situació de pluriocupació, el comunicat s'ha de fer tant per part de l'empresa on treballava en el moment de l'accident com per part de la resta d'empreses. Aquestes empreses han de comunicar expressament que l'accident no es va produir a la seva empresa.
Passos a fer
-
Primer pas
Comunicar
El Departament us ofereix:
El Departament us ofereix:
- Les taules de codis que us serviran per omplir els formularis electrònics d'accidents de treball.
- La guia per a empreses per presentar comunicacions d'accidents de treball.
- El format dels fitxers d'intercanvi, si tramiteu per lots.
Aquesta informació es troba a la vostra disposició a la pàgina principal del pCoNTA.
ortal -
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Es considerarà presentada davant l'Administració quan s'enregistri al registre telemàtic de tramits.gencat.cat, de manera que en l'assentament d'entrada hi quedi constància de les dades següents: [...]
Es considerarà presentada davant l'Administració quan s'enregistri al registre telemàtic de tramits.gencat.cat, de manera que en l'assentament d'entrada hi quedi constància de les dades següents: número de registre d'entrada, data i hora de presentació, tipus de document i assumpte, identificació del remitent o del seu representant i identificació de l'òrgan al qual s'adreça la notificació.
Un cop presentada la declaració, l'interessat podrà consultar i fer el seguiment del seu expedient administratiu per qualsevol dels mitjans legalment establerts.