Què has de saber?
Les empreses amb treballadors que estan o que hagin estat exposats a l'amiant (i que encara treballen a l'empresa), tenen l'obligació d'omplir les fitxes per al registre de dades sobre la vigilància sanitària específica dels treballadors, de conformitat amb el que disposa l'annex V del Reial decret 369/2006, les quals han de ser trameses a l'autoritat sanitària.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A totes les empreses, amb seu social a Catalunya, amb treballadors que estan o hagin estat exposats a l'amiant en la seva tasca professional, les quals estan obligades a garantir la vigilància de la salut d'aquests treballadors mitjançant exàmens de salut específics.
Important: aquestes empreses tenen l’obligació de relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per fer qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, segons l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre(BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015) i l’Ordre PDA/20/2019, de 14 de febrer (DOGC núm. 7814, de 20 de febrer).
La tramesa de les fitxes es pot fer en qualsevol moment abans del final de cada any.
-
Radiografia de tòrax i/o TC, tomografia computada
Obligatori si s'ha realitzat radiografia de tòrax. - Informe d'anatomia patològica
Les fitxes per al registre de dades sobre la vigilància sanitària específica dels treballadors les ha de trametre el metge responsable de la vigilància sanitària.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit
En el moment d'emplenar el formulari a l'apartat "Història laboral" és important que per tal d'accedir als enllaços CNAE-2009 i CNO-2011 activeu del formulari la icona de la fletxa "Eina de selecció per a text i imatges". Després feu clic als enllaços clicant la tecla Control i fent clic amb el ratolí a l'enllaç corresponent.
Passos a fer
-
Primer pas
Comunicar
Aquest tràmit només el pots fer per Internet. Si ets una persona jurídica, has de signar el formulari mitjançant un certificat digital de representació.
Si signes en nom propi, ho has de fer mitjançant idCAT mòbil o certificat digital.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots fer-ho a:
Pots fer-ho a:
- A l'Àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital)
- A l'Estat de les meves gestions (amb el codi de sol·licitud del tràmit i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
Més informació a Com accedir i fer seguiment dels meus tràmits.
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan rebré la resposta?
Quan rebré la resposta?
Immediata, un cop la sol·licitud és validada per la unitat gestora.
Com rebré la resposta?
Rebràs una notificació mitjançant e-NOTUM.
Puc presentar un recurs?
No pots presentar cap recurs.