Què has de saber?
A través de les consultes se sol·liciten informes per saber la titularitat d'un tram de la carretera, la velocitat limitada en un punt concret o qualsevol característica inclosa en el catàleg de carreteres.
Pots accedir al mapa interactiu per conèixer a quin òrgan s'ha d'adreçar la consulta.
Les zones de protecció són franges de terreny a cada costat de la via que es delimiten, mesurant en projecció horitzontal i perpendicularment a l'eix de la via, amb la finalitat de garantir la funcionalitat del domini públic viari i assegurar-ne la protecció. El Títol IV del Text refós de la Llei de carreteres, aprovat pel Decret legislatiu 2/2009, de 25 d'agost, defineix tres tipus de zones de protecció: la zona de domini públic, la zona de servitud i la zona d'afectació.
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A empreses, particulars o administracions públiques (els ens locals, exclusivament a través d'EACAT) que necessitin aquest tipus d'informes.
- Formulari de sol·licitud del 'Pas 1 Formular la consulta'.
- Si escau, documentació gràfica que il·lustri la consulta efectuada.
- Si no cal l’anàlisi del projecte: 45,25 €
- Si cal l’anàlisi del projecte: 90,35 €
La taxa es pagarà un cop l'Administració hagi identificat quin import cal aplicar segons el tipus d'actuació que se sol·licita, i prèviament a l'elaboració de l'informe.
Passos a fer
-
Primer pas
Formular la consulta
En el cas d'ens locals, les sol·licituds acompanyades de la documentació requerida han de ser formalitzades pel/per la representant legal i s'han de presentar a través de l'extranet de les [...]
En el cas d'ens locals, les sol·licituds acompanyades de la documentació requerida han de ser formalitzades pel/per la representant legal i s'han de presentar a través de l'extranet de les administracions públiques de Catalunya EACAT (hi podeu accedir fent clic damunt l'enllaç 'Per internet').
Aquest tràmit només el podeu fer presencialment si sou un particular.
Els autònoms, professionals, empreses, entitats i altres col·lectius heu de tramitar per internet.
No cal que disposeu d'idCAT Mòbil o certificat digital.
-
Segon pas
Fer el pagament
L'Administració us farà arribar un requeriment de pagament on s'indicarà la quantitat a pagar en funció del tipus d'actuació sol·licitada. En aquest requeriment també se us mostrarà com fer la [...]
L'Administració us farà arribar un requeriment de pagament on s'indicarà la quantitat a pagar en funció del tipus d'actuació sol·licitada. En aquest requeriment també se us mostrarà com fer la liquidació (de manera telemàtica o bé presencial).
-
Tercer pas
Consulta de l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A 'Àrea privada' (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital), si sou un particular.
- A l''Estat de les meves gestions' (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol Oficina d'atenció ciutadana (OAC), si sou un particular.
-
Quart pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?La resposta la rebreu en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la data en què la sol·licitud ha entrat al registre del Servei Territorial de [...]
Quan es rep la resposta de l'Administració?
La resposta la rebreu en el termini màxim de tres mesos, a comptar des de la data en què la sol·licitud ha entrat al registre del Servei Territorial de Carreteres per a la seva tramitació.Com es notifica la resposta?
L'Administració us enviarà un missatge de correu electrònic indicant-vos que teniu una notificació electrònica a la qual podreu accedir:- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (heu d'estar donats d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: necessiteu el NIF/CIF del destinatari de la notificació i el número de telèfon o correu electrònic que li consta a la Generalitat com a dades de contacte. Aquestes dades consten en el correu d'avís. Si no trobeu el missatge a la bústia d'entrada si us plau, reviseu la carpeta de correu brossa (spam).
- des de l'apartat 'Notificacions electròniques' o des de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (heu d'estar donats d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessiteu el NIF que vau indicar per ser notificats i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
- des de l'espai personal 'Àrea privada' de Tràmits gencat o de Canal Empresa, mitjançant:
- certificat digital del NIF/CIF que es va utilitzar per fer el tràmit
- idCAT Mòbil (heu d'estar donats d'alta prèviament)
- contrasenya d'un sol ús: per poder accedir a la notificació necessiteu el NIF que vau indicar per ser notificats i el correu electrònic o el número de telèfon mòbil
Des de l'emissió de l'avís de notificació disposeu de 10 dies naturals per a la seva acceptació. Si transcorregut aquest termini no heu accedit a la notificació, aquesta s'entendrà rebutjada.
Des del moment en què accediu al contingut de la notificació s'entendrà que aquesta ha estat efectuada (practicada).
En el cas dels ens locals, la resposta es notifica a través de la plataforma EACAT (hi podeu accedir fent clic damunt l'enllaç 'Per internet').
- des de l'enllaç que consti en el correu electrònic, mitjançant: