Per poder navegar amb més tranquil·litat pels continguts d'aquesta web, tingues en compte el següent:

Sortir ràpid

1. Disposes del botó Surt ràpid per sortir immediatament.

pdf

2. Quan obris un PDF, simplement visualitza'l, sense desar-lo

esborrar-historial

3. Assegura't d'esborrar el teu historial de navegació abans de sortir.

mode-incognit

4. Fes servir la navegació privada o d'incògnit.

Saltar al contingut principal
. Obre en una nova finestra.Logotip de la Generalitat
Menú
  • Contacte. Obre en una nova finestra.
  • Idioma: ca
    • Castellano
Cercador

Cercador

Serveis d'internacionalització
Serveis d'innovació
Convocatòries d'ajuts obertes
Últimes notícies
Properes activitats
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Inici
  • Accedeix a “Ajuts i serveis”
    • Per on començar
    • Accedeix a “Vols créixer?”

      • Assessorament en creixement i estratègia empresarial
      • Cupons d’estratègia
      • Ajuts de creixement i canvi estratègic
      • Ajuts empresarials del Fons de Transició Nuclear
      • Clústers: col·laborar per reforçar l'estratègia
      • Oficina Next Generation EU
      • Oficina Pública per a la Transformació de les Indústries de Mobilitat i Automoció
      • Servei de creixement empresarial
      • Accedeix a “Vols créixer?”

    • Accedeix a “Vols innovar?”

      • Assessorament en innovació i tecnologia per a l'empresa
      • Cupons d'innovació
      • Ajuts R+D+I europeus
      • Accedeix a “R+D a l'empresa”

        • Assessorament per a projectes d'R+D
        • Protecció de la propietat intel·lectual i industrial
        • R+D amb centres tecnològics i agents de transferència de tecnologia TECNIO
        • Ajuts per a projectes d'R+D empresarial
        • Accedeix a “R+D a l'empresa”

      • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

        • Ajuts a la innovació tecnològica i verda
        • Innovació digital avançada
        • Innovació verda
        • Accedeix a “Innovació digital avançada i verda”

      • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

        • Acceleració de projectes d’innovació disruptiva
        • Ajuts a projectes d’innovació oberta i disruptiva
        • Catalonia Exponential Leaders
        • Reptes i solucions d’innovació oberta
        • Accedeix a “Innovació oberta i disruptiva”

      • Accedeix a “Serveis per a Startups”

        • Directori de startups a Catalunya
        • Finançament per a startups
        • Recomanador de finançament alternatiu
        • Ajuts Startup Capital
        • Accedeix a “Serveis per a Startups”

      • Accedeix a “Vols innovar?”

    • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

      • Assessorament en internacionalització i comerç internacional
      • Responem. Pla de defensa de la Catalunya de tothom
      • Barreres al comerç internacional
      • Accedeix a “Començar a exportar”

        • Iniciació a l’exportació
        • Cupons d'internacionalització
        • Recomanador d'oportunitats de negoci internacionals
        • Trade Portal: informació pràctica per exportar
        • Accedeix a “Començar a exportar”

      • Accedeix a “Expansió internacional”

        • Accés a licitacions internacionals
        • Ajuts de multilocalització - Noves filials a l'estranger
        • Ajuts de promoció internacional
        • Ajuts per exportar a través de canals digitals
        • Exportació amb les Oficines Exteriors de Catalunya
        • Internacionalització sectorial
        • Trobar compradors internacionals
        • Accedeix a “Expansió internacional”

      • Accedeix a “Vols internacionalitzar-te?”

    • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

      • Captació de socis internacionals
      • Suport per a empreses estrangeres establertes a Catalunya
      • Accedeix a “Vols invertir a Catalunya?”

    • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

      • Convocatòries d’ajuts
      • Cupons ACCIÓ a la competitivitat de l'empresa
      • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

        • Ajuts 2024
        • Ajuts 2023
        • Ajuts 2022
        • Ajuts 2021
        • Ajuts 2020
        • Ajuts 2019
        • Ajuts 2018
        • Ajuts 2017
        • Ajuts 2016
        • Ajuts 2015
        • Subvenció exclosa de concurrència pública
        • Accedeix a “Justificacions d'ajuts”

      • Altres tràmits en paper: línies 2018 i anteriors
      • Altres tràmits per internet: línies 2019 i anteriors
      • Llistat ajuts/Préstecs atorgats
      • Accedeix a “Convocatòries d'ajuts”

    • Cercador d'ajuts i serveis
    • Accedeix a “Banc de coneixement”

      • Cercador del Banc de coneixement
      • Accedeix a “Banc de coneixement”

    • Accedeix a “Ajuts i serveis”

    Imatge 1: Vols créixer?
    Imatge 2: Vols innovar?
    Imatge 3: Vols internacionalitzar-te?

    Ajuts i serveis

    ACCIÓ ofereix una gran diversitat de serveis individualitzats i col·lectius per impulsar la competitivitat de les empreses catalanes.

    Accedeix a “Ajuts i serveis”

  • Accedeix a “Països”
    • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

      • Angola
      • Camerun
      • Costa d'Ivori
      • Etiòpia
      • Ghana
      • Kenya
      • Moçambic
      • Nigèria
      • Ruanda
      • Senegal
      • Sud-àfrica
      • Tanzània
      • Uganda
      • Accedeix a “Àfrica Subsahariana”

    • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

      • Canadà
      • Costa Rica
      • Cuba
      • El Salvador
      • Estats Units d'Amèrica
      • Guatemala
      • Hondures
      • Jamaica
      • Mèxic
      • Nicaragua
      • Panamà
      • República Dominicana
      • Accedeix a “Amèrica del Nord i Central”

    • Accedeix a “Amèrica del Sud”

      • Argentina
      • Bolívia
      • Brasil
      • Colòmbia
      • Equador
      • Paraguai
      • Perú
      • Uruguai
      • Xile
      • Accedeix a “Amèrica del Sud”

    • Accedeix a “Àsia meridional”

      • Bangladesh
      • Índia
      • Sri Lanka
      • Accedeix a “Àsia meridional”

    • Accedeix a “Europa occidental”

      • Alemanya
      • Àustria
      • Bèlgica
      • Dinamarca
      • Estònia
      • Finlàndia
      • França
      • Irlanda
      • Itàlia
      • Letònia
      • Lituània
      • Luxemburg
      • Noruega
      • Països Baixos
      • Portugal
      • Regne Unit
      • Suècia
      • Suïssa
      • Accedeix a “Europa occidental”

    • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

      • Albània
      • Armènia
      • Azerbaidjan
      • Bòsnia i Hercegovina
      • Bulgària
      • Croàcia
      • Eslovàquia
      • Eslovènia
      • Geòrgia
      • Grècia
      • Hongria
      • Kazakhstan
      • Kirguizstan
      • Macedònia del Nord
      • Montenegro
      • Polònia
      • República Txeca
      • Romania
      • Sèrbia
      • Turquia
      • Ucraïna
      • Uzbekistan
      • Accedeix a “Europa oriental i Àsia central”

    • Accedeix a “Extrem Orient”

      • Corea del Sud
      • Japó
      • Taiwan
      • Xina
      • Accedeix a “Extrem Orient”

    • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

      • Aràbia Saudí
      • Bahrain
      • Emirats Àrabs Units
      • Jordània
      • Kuwait
      • Marroc
      • Oman
      • Qatar
      • Accedeix a “Orient Mitjà i nord d'Àfrica”

    • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

      • Austràlia
      • Cambodja
      • Filipines
      • Indonèsia
      • Laos
      • Malàisia
      • Nova Zelanda
      • Singapur
      • Tailàndia
      • Vietnam
      • Accedeix a “Sud-est asiàtic i Oceania”

    • Xarxa d'Oficines Exteriors
    • Accedeix a “Països”

    Imatge 1: Àfrica Subsahariana
    Imatge 2: Amèrica del Nord i Central
    Imatge 3: Amèrica del Sud

    Països

    Navega pels països on ACCIÓ et dona servei, descobreix les tendències i oportunitats de negoci principals i accedeix a les activitats i serveis relacionats.

    Accedeix a “Països”

  • Accedeix a “Sectors”
    • Alimentació
    • Altres indústries del transport
    • Audiovisual
    • Automoció, moto i mobilitat lleugera
    • Biotecnologia
    • Construcció sostenible i infraestructures
    • Cosmètica, benestar i economia silver
    • Economia verda i circular
    • Educació, formació i serveis editorials
    • Electrònica i electricitat
    • Energia i recursos
    • Indústria 4.0 i tecnologies del futur
    • Indústria farmacèutica
    • Logística, e-commerce i distribució
    • Maquinària i béns d'equip
    • Matèries primeres i transformació del metall i altres materials
    • Moble i hàbitat
    • Paper, cartró i packaging
    • Química i plàstics
    • Salut i serveis sanitaris
    • Smart Cities
    • Tèxtil i moda
    • TIC i transformació digital
    • Turisme, cultura, oci, esports i restauració
    • Videojocs
    • Vins, caves i begudes
    • Accedeix a “Sectors”

    Imatge 1: Alimentació
    Imatge 2: Altres indústries del transport
    Imatge 3: Audiovisual

    Sectors

    Descobreix totes les tendències i oportunitats de negoci sector per sector. T'oferim anàlisis, serveis i activitats perquè les aprofitis per fer créixer la teva empresa.

    Accedeix a “Sectors”

  • Accedeix a “Activitats”
    • Accedeix a “Agenda”

      • Esmorzars d'ACCIÓ
      • Fires i congressos
      • Informació sobre ajuts i serveis
      • Jornades i conferències
      • Missions empresarials
      • Networking empresarial
      • Reunions amb experts
      • Workshops i formacions
      • Accedeix a “Agenda” . Obre en una nova finestra.

    • Accedeix a “Grans actes”

      • Beyond Catalonia
      • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

        • ACCIÓ Startup Forum 2024. Obre en una nova finestra.
        • ACCIÓ Startup Forum 2023
        • ACCIÓ Startup Forum 2022
        • ACCIÓ Startup Forum 2021
        • Fòrum d'Inversió 2020
        • Accedeix a “ACCIÓ Startup Forum”

      • Accedeix a “Exponential Day”

        • Exponential Day 2025. Obre en una nova finestra.
        • Exponential Day 2024
        • Exponential Day 2023
        • Exponential Day 2022
        • Exponential Day 2021
        • Exponential Day 2020
        • Accedeix a “Exponential Day”

      • ACCIÓ 'ON'. Fem avui l'empresa del demà
      • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

        • Setmana de la Internacionalització 2023. Obre en una nova finestra.
        • Setmana de la Internacionalització 2022
        • Setmana de la Internacionalització 2021
        • Setmana de la Internacionalització 2020
        • Accedeix a “Setmana de la Internacionalització”

      • Accedeix a “Grans actes”

    • Accedeix a “Fires i congressos”

      • Advanced Factories
      • Alimentaria
      • Expoquimia
      • Health Revolution Congress: Innovació en salut digital
      • Integrated Systems Europe (ISE)
      • IoT Solutions World Congress
      • Mobile World Congress / 4YFN
      • Smart City Expo World Congress
      • Accedeix a “Fires i congressos”

    • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

      • Cafè disruptiu
      • Accedeix a “Cluster Day”

        • Cluster Day 2024. Obre en una nova finestra.
        • Cluster Day 2023
        • Cluster Day 2022
        • Cluster Day 2021
        • Accedeix a “Cluster Day” . Obre en una nova finestra.

      • Exponential Open Days
      • Startup Talks
      • Superant barreres d’internacionalització
      • Accedeix a “Cicles temàtics d’ACCIÓ i altres actes”

    • Accedeix a “Activitats”

    Imatge 1: Agenda
    Imatge 2: Grans actes
    Imatge 3: Fires i congressos

    Activitats

    ACCIÓ organitza més 230 activitats anuals a Barcelona i a tot Catalunya. Descobreix les nostres activitats, els cicles temàtics i els grans esdeveniments

    Accedeix a “Activitats”

  • Accedeix a “ACCIÓ”
    • Accedeix a “L'Agència”

      • Coneix ACCIÓ
      • Missió, visió i valors
      • Visió estratègica
      • Projectes europeus, aliances i FEDER
      • Transparència
      • Accessibilitat
      • Protecció de dades
      • Estructura ètica
      • Accedeix a “L'Agència”

    • Accedeix a “Delegacions territorials”

      • Delegació d’ACCIÓ de l'Alt Penedès i el Garraf
      • Delegació d’ACCIÓ de l’Alt Pirineu i Aran
      • Delegació d’ACCIÓ de la Catalunya Central
      • Delegació d’ACCIÓ de Girona
      • Delegació d’ACCIÓ de Lleida
      • Delegació d’ACCIÓ de Tarragona
      • Delegació d’ACCIÓ de les Terres de l'Ebre
      • Delegació d’ACCIÓ de Madrid
      • Accedeix a “Delegacions territorials”

    • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

      • Oficina Exterior de Catalunya a Accra
      • Oficina Exterior de Catalunya a Amsterdam
      • Oficina Exterior de Catalunya a Austin
      • Oficina Exterior de Catalunya a Berlín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bogotà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Bombai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Brussel·les
      • Oficina Exterior de Catalunya a Buenos Aires
      • Oficina Exterior de Catalunya a Casablanca
      • Oficina Exterior de Catalunya a Copenhaguen
      • Oficina Exterior de Catalunya a Dubai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Hong Kong - Xina
      • Oficina Exterior de Catalunya a Istanbul
      • Oficina Exterior de Catalunya a Johannesburg
      • Oficina Exterior de Catalunya a Lima
      • Oficina Exterior de Catalunya a Londres
      • Oficina Exterior de Catalunya a Ciutat de Mèxic
      • Oficina Exterior de Catalunya a Miami
      • Oficina Exterior de Catalunya a Milà
      • Oficina Exterior de Catalunya a Montreal
      • Oficina Exterior de Catalunya a Moscou
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nairobi
      • Oficina Exterior de Catalunya a Nova York
      • Oficina Exterior de Catalunya a Panamà
      • Oficina Exterior de Catalunya a París
      • Oficina Exterior de Catalunya a Pequín
      • Oficina Exterior de Catalunya a Santiago de Xile
      • Oficina Exterior de Catalunya a São Paulo
      • Oficina Exterior de Catalunya a Seül
      • Oficina Exterior de Catalunya a Silicon Valley
      • Oficina Exterior de Catalunya a Singapur
      • Oficina Exterior de Catalunya a Stuttgart
      • Oficina Exterior de Catalunya a Sydney
      • Oficina Exterior de Catalunya a Tòquio
      • Oficina Exterior de Catalunya a Varsòvia
      • Oficina Exterior de Catalunya a Washington - Delegació davant Organismes Multilaterals
      • Oficina Exterior de Catalunya a Xangai
      • Oficina Exterior de Catalunya a Zagreb
      • Accedeix a “Oficines Exteriors de Catalunya”

    • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

      • Butlletins
      • Cercador de premsa i actualitat
      • Punt d’inflexió, el pòdcast d’ACCIÓ
      • Xarxes socials
      • Accedeix a “Sala de premsa i comunicació”

    • Accedeix a “Processos d'acreditació”

      • Acreditació de persones assessores
      • Acreditació d'Agents de suport a la internacionalització
      • Acreditació de clústers
      • Acreditació de mentores i mentors de startups
      • Acreditació de xarxes d’inversors privats
      • Acreditació TECNIO
      • Cercador de persones acreditades d'ACCIÓ
      • Accedeix a “Processos d'acreditació”

    • Licitacions
    • Patrocinis i col·laboracions
    • Preguntes freqüents
    • Banc de coneixement
    • Butlletins
    • Contacte. Obre en una nova finestra.
    • Accedeix a “ACCIÓ”

    Imatge 1: L'Agència
    Imatge 2: Delegacions territorials
    Imatge 3: Sala de premsa i comunicació

    ACCIÓ

    ACCIÓ és l’Agència per a la competitivitat de l’empresa de la Generalitat de Catalunya, el referent públic per contribuir a la transformació de les empreses catalanes.

    Accedeix a “ACCIÓ”

  • Inici
  • Ajuts i serveis
  • Convocatòries d'ajuts
  • Convocatòries d’ajuts
  • Control del compliment de les bones pràctiques de la farmacovigilància (BPFV)
23598 - Control del compliment de les bones pràctiques de la farmacovigilància (BPFV) Departament de Salut accio
  • Què has de saber?
  • Què és?
  • A qui va dirigit?
  • Terminis
  • Documentació
  • Taxes
  • Actuacions d’inspecció i control del compliment de les bones pràctiques de farmacovigilància (BPFV)

Passos a fer

  1. 1. Consultar l'estat del tràmit
  2. 2. Rebre resposta de l'Administració
  • Anar a: Inspecció periòdica de verificació del compliment de les bones pràctiques de farmacovigilància (BPFV)
  • Anar a: Què és?
  • Anar a: A qui va dirigit?
  • Anar a: Terminis
  • Anar a: Documentació
  • Anar a: Taxes
  • Anar a: Actuacions d’inspecció i control del compliment de les bones pràctiques de farmacovigilància (BPFV)
  • Anar a: Passos a fer

Control del compliment de les bones pràctiques de la farmacovigilància (BPFV)

Inspecció periòdica de verificació del compliment de les bones pràctiques de farmacovigilància (BPFV)

QUI
Empreses i professionals
COM
Per Internet
QUAN
En qualsevol moment

Per Internet Inicia

Necessites ajuda?

Saber-ne més

Control del compliment de les bones pràctiques de la farmacovigilància (BPFV)

Inspecció periòdica de verificació del compliment de les bones pràctiques de farmacovigilància (BPFV)

Per Internet Inicia
QUAN
En qualsevol moment

QUI
COM
Empreses i professionals Per Internet

Necessites ajuda?

Necessites ajuda?

Consultes, queixes i suggeriments

  • Necessites ajuda?

Subscripció als avisos informatius

Rebràs informació de novetats generals relacionades amb aquest tràmit com ara l’inici de terminis, canvis en els formularis, etc...

Afegir com a tràmit favorit a l'àrea privada

L'hi tindràs sempre disponible i pots triar si veure els avisos informatius allí o rebre'ls per correu.

Subscripció només amb un correu electrònic

Rebràs els avisos informatius al teu correu. Per gestionar les subscripcions, entra a la teva Àrea privada.

Normativa

  • Reglament d’execució (UE) 520/2012 de la Comissió de 19 de juny de 2012 sobre la realització de les activitats de farmacovigilancia previstes en el Reglament (CE) núm. 726/2004 del Parlament Europeu i del Consell i en la Directiva 2001/83/CE del Parlament Europeu i del Consell

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial decret 577/2013, de 26 de juliol, pel qual es regula la farmacovigilància de medicaments d’ús humà

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial decret legislatiu 1/2015, de 24 de juliol, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris

    . Obre en una nova finestra.
  • Reial decret 1345/2007, d’11 d’octubre, pel qual es regula el procediment d’autorització, registre i condicions de dispensació dels medicaments d’ús humà fabricats industrialment

    . Obre en una nova finestra.
  • Guies de Bona Pràctica de Farmacovigilància (GVP)

    . Obre en una nova finestra.
  • Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques

    . Obre en una nova finestra.

Què has de saber?

Què és?

Els titulars de l’autorització de comercialització (TAC) de medicaments d’ús humà han de disposar d’un sistema adequat per al compliment de les seves funcions de farmacovigilància, adreçat a supervisar de manera continuada la seguretat dels medicaments que tenen autoritzats i identificar qualsevol modificació de la seva relació benefici-risc.

Les Bones Pràctiques de Farmacovigilància (BPFV) són conjunt de normes de qualitat referents a l’organització i el funcionament dels titulars d’autorització de comercialització de medicaments adreçades a garantir l’autenticitat i la qualitat de les dades de seguretat per a l’avaluació continuada dels riscos associats als medicaments dels quals és titular.

Les activitats de verificació del compliment de les BPFV es duen a terme, d'acord amb el que s'estableix el Decret 129/2022, des de la Subdirecció General d’Ordenació i Qualitat Sanitàries i Farmacèutiques de la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitària i, més concretament, des del Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris (SCFPS).

 

Aquest tràmit només el pots fer per Internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.

Per a les sol·licituds i/o comunicacions d’aquest tràmit s’han habilitat formularis específics, els quals són d’ús obligatori. Pots descarregar-te’ls des d’aquesta mateixa fitxa i sempre has de descarregar l’última versió publicada. En cas que presentis la sol·licitud i/o comunicació mitjançant altres formularis, aquests altres es consideraran no presentats.

Normativa aplicable

Organisme responsable

  • Departament de Salut
  • Direcció General d'Ordenació i Regulació Sanitària
A qui va dirigit?
Empreses i professionals

Als titulars de l’autorització de comercialització (TAC) de medicaments o qualsevol altra persona física o jurídica contractada per aquest titular per a l’exercici de les activitats que preveu el capítol IV del Reial decret 577/2013, de 26 de juliol, pel qual es regula la farmacovigilància de medicaments d’ús humà, i que tenen el domicili social a Catalunya.

Aquestes entitats estan obligades a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les Administracions Públiques per a la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu segons l’article 14.2 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre (BOE núm. 236, de 2 d’octubre de 2015) i l’ORDRE PDA/20/2019, de 14 de febrer (DOGC núm. 7814, de 20 de febrer).

Terminis

Aquest tràmit s'inicia d'ofici per part de l'Administració. Quan es notifica la inspecció es donen indicacions sobre les gestions corresponents i de com fer-les.

D’acord amb la normativa vigent, les inspeccions de verificació del compliment del compliment de les BPFV són periòdiques, amb una cadència de com a mínim un cop cada quatre anys, tot i que pot ser inferior o superior tenint en compte criteris d’anàlisi de riscos en funció de les característiques pròpies de cada TAC i el resultat de les inspeccions prèvies que s’han dut a terme. Aquestes inspeccions periòdiques poden ser planificades i comunicades amb antelació o bé realitzar-se sense previ avís.

Documentació

La documentació que cal aportar s’indica, en el cas que la realització de la inspecció es comuniqui prèviament, en el propi escrit de notificació de la inspecció. De manera general, la documentació que cal aportar és la següent:

  • La darrera versió aprovada de l’Arxiu Mestre de Farmacovigilància (PSMF), en format electrònic. 

  • Un llistat del personal de l’empresa implicat activament en activitats relacionades amb farmacovigilancia, en format electrònic o MS Excel. 

  • Còpia d’alguns procediments normalitzats de treball (PNT) dels sistema de farmacovigilància i dels sistema de garantia de qualitat relacionats amb les activitats de farmacovigilància, en format electrònic.

  • Altra documentació relacionada amb l’abast de la inspecció, en format electrònic.
Taxes

Premeu per obtenir l'import de la taxa a liquidar 

Informació Complementària

La taxa és de 633,50 euros per dia d'inspecció programat.

 

El nombre de dies programats s’estableix en el moment de la fer la planificació anual de les inspeccions i per fixar-lo es tenen compte, entre d’altres, els factors següents: la complexitat del sistema de farmacovigilància a inspeccionar, prenent en consideració el tipus i nombre de medicaments coberts per aquest sistema de farmacovigilància i el resultat de les inspeccions anteriors.

En el cas que la inspecció sigui anunciada prèviament, el pagament de la taxa s’ha de fer abans del dia programat per a l’inici de la inspecció. Si la inspecció es fa sense comunicació prèvia a l’empresa inspeccionada, el pagament de la taxa s’ha de fer en els terminis establerts un cop el Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris l’hagi notificat a l’empresa inspeccionada, cosa que es farà el dia següent de què hagi finalitzat la inspecció.

Actuacions d’inspecció i control del compliment de les bones pràctiques de farmacovigilància (BPFV)

El Reial decret 577/2013, pel qual es regula la farmacovigilància de medicaments d’ús humà, determina les responsabilitats de l’Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris, les comunitats autònomes, els professionals sanitaris i els ciutadans, i les obligacions dels titulars de l’autorització de comercialització de medicaments. L’objectiu és proporcionar la millor informació possible sobre la seguretat dels medicaments, permetre l’adopció de les mesures escaients i garantir així que els medicaments disponibles al mercat tenen una relació benefici-risc favorable per a la població en les condicions d’ús autoritzades.

El capítol IV del Reial decret 577/2013 estableix les funcions i obligacions dels titulars de l’autorització de comercialització de medicaments, per tal de supervisar la seguretat dels medicaments autoritzats i identificar qualsevol modificació de la relació benefici-risc. L’article 8 especifica que el titular de l’autorització de comercialització d’un medicament ha de tenir un sistema de farmacovigilància adequat per complir les seves funcions.

D’altra banda, l’article 23 del Reial decret 577/2013 estableix que, l'Agència Espanyola de Medicaments i Productes Sanitaris i les comunitats autònomes, en el marc de les seves respectives competències, han de verificar el compliment de les funcions i obligacions definides al capítol IV, mitjançant la inspecció dels locals, arxius, documents i l’arxiu mestre del sistema de farmacovigilància del titular de l’autorització de comercialització o de qualsevol empresa contractada pel titular.

El mòdul III de les Guies sobre Bones Pràctiques de Farmacovigilància (GVP) de l’Agència Europea de Medicaments estableix que els sistemes de farmacovigilància dels titulars d’autorització de comercialització de medicaments s’han d’inspeccionar a partir d’una anàlisi de riscos i com a mínim una vegada cada quatre anys.

Així doncs, i atenent al fet que la Generalitat de Catalunya, d’acord amb el que s’estableix a l’article 162.5 de l’Estatut d’Autonomia de 2006, té competències en l’execució de la legislació de l’Estat sobre productes farmacèutics, és competent per inspeccionar els sistemes de farmacovigilància dels titulars d’autorització de comercialització de medicaments d’ús humà establerts a Catalunya i les empreses de serveis subcontractades.

Les funcions associades a l’execució de la legislació sobre productes farmacèutics estan assignades al Departament de Salut mitjançant el Decret 262/1997 i l’execució d’aquests funcions dins d’aquest Departament es du a terme, d’acord amb el Decret 129/2022, des de la Subdirecció General d’Ordenació i Qualitat Sanitàries i Farmacèutiques de la Direcció General d’Ordenació i Regulació Sanitària i, més concretament, des del Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris.

 

Sancions

Les infraccions relacionades amb la fabricació de principis actius farmacèutics són sancionables de conformitat amb el que s’estableix a l'article 111 del text refós de la Llei de garanties i ús racional dels medicaments i productes sanitaris, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2015,  de 24 de juliol.

 

 

Passos a fer

  1. 1

    Primer pas

    Consultar l'estat del tràmit

    Per Internet

    Per fer el seguiment de les teves gestions i tràmits, pots accedir-hi a través de:

    • Estat de les meves gestions
    • Àrea privada

    Estat de les meves gestions

    1. Accedeix a l’Estat de les meves gestions.
    2. Introdueix el codi identificador de la gestió (ID), que és un codi alfanumèric que s’obté amb l’acusament de rebuda de la gestió, i el número d’identificació (DNI, NIE, passaport, NIF d’empresa o document d’empresa estrangera) que es va posar al formulari de la sol·licitud. Amb aquest codi identificador podràs consultar l’estat de les teves gestions sense certificat digital.

    Des del detall del tràmit o gestió obtindràs informació de l’estat en què es troben.

    Àrea privada

    Pots fer el seguiment de tots els teus tràmits i gestions i actualitzar les teves dades personals.
    Per accedir a l’Àrea privada, t’has d’identificar mitjançant certificat digital o contrasenya d’un sol ús.
    Per accedir a l’Estat de les meves gestions, no és necessari que t’identifiquis.

  2. 2

    Segon pas

    Rebre resposta de l'Administració

    Quan rebré la resposta?  

    Quan rebré la resposta?  

    Els inspectors actuants del Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris (SCFPS) aixequen una acta d’inspecció en el moment de finalitzar la inspecció. En el cas que en la inspecció s’hagin detectat desviacions i/o deficiències, la direcció de l’empresa disposa d’un termini màxim de 20 dies, comptadors des de l’endemà del dia en què finalitzi la inspecció, per tal de comunicar per escrit al SCFPS les mesures correctores que ha adoptat o que preveu adoptar, juntament el termini previst per implementar-les.

    En un termini màxim de 30 dies hàbils, comptadors a partir de l’endemà de la data en què es rebi l’escrit en què s’han presentat les mesures per corregir les desviacions i/o deficiències recollides a l’acta de la inspecció, l’empresa inspeccionada rep un informe complet de la inspecció.

     

    Com rebré la resposta?

    L’acta de inspecció la rep l’empresa inspeccionada, per mitjans telemàtics, a través de l’Espai Privat de l’empresa, accessible a través del lloc web Canal Empresa.

    L’informe de la inspecció es rep, de manera telemàtica, a través de l’Espai Privat de l’empresa, accessible a través del lloc web Canal Empresa. 

     

    Puc presentar un recurs?

    No es tracta d’un procediment administratiu en què es pugui presentar recurs, però, d’acord amb el procediment establert, l’empresa inspeccionada  pot presentar al·legacions al que es recull en l’acta de la inspecció o en l’informe d’inspecció, acompanyades de la documentació i/o altres evidències que sustentin les al·legacions presentades. El Servei de Control Farmacèutic i Productes Sanitaris avalua aquestes al·legacions i informa a l’empresa inspeccionada si les accepta o no, de manera motivada.

Data d'actualització 06.03.2024
Loading...

No saps per on començar?

Vols saber quins ajuts i serveis poden encaixar millor amb la teva empresa?

Explica’ns què busques i t’ajudarem a trobar-ho

Segueix les xarxes socials d’ACCIÓ

  • Icona de Twitter
  • Icona de Facebook
  • Icona de LinkedIn
  • Icona de Youtube
ACCIÓ - Agència per la Competitivitat de l'Empresa
  • Accessibilitat
  • Avís legal
  • Canal ètic
  • Mapa web
  • Política de cookies
  • Preguntes freqüents