Què has de saber?
Si tens la targeta T-16 de la T-mobilitat bloquejada perquè l'ha utilitzat alguna persona que no és la titular, pots demanar-ne el desbloqueig. Si te'l deneguen, pots presentar un recurs d'alçada.
El tràmit per desbloquejar la targeta és independent de la multa que es pugui imposar per sancions de TRAM, FGC i Rodalies - Renfe, o d'altres operadors de transports. Per tant, una persona sancionada, encara que hagi pagat la multa, continuarà tenint la targeta T-16 bloquejada si no sol·licita el desbloqueig i l'ATM no ho autoritza.
A les persones titulars de la targeta T-16 de la T-mobilitat bloquejada i als seus tutors legals.
- Pots sol·licitar el desbloqueig de la targeta en qualsevol moment.
- El bloqueig és de 3 anys des del dia en què es detecta l’ús inadequat.
Pots presentar la documentació que consideris necessària per justificar el desbloqueig de la targeta.
Qui pot sol·licitar el desbloqueig?
- El pare, mare o representant legal.
- La persona titular, només si té més de 14 anys.
Qui pot presentar el recurs?
- El pare, mare o representant legal.
- La persona titular, només si té més de 14 anys i ho fa presencialment.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar el desbloqueig
No cal que disposis d’idCAT Mòbil o certificat digital per sol·licitar el desbloqueig.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Consulta l’estat del tràmit a:
Consulta l’estat del tràmit a:
- Àrea privada (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb el codi identificador —ID— del tràmit i el DNI/NIF).
- Qualsevol oficina d’atenció ciutadana (OAC)
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració sobre la sol·licitud de desbloqueig
Quan rebré la resposta? En el termini de 3 mesos des de la data en què presentis el formulari. Si passat aquest termini no l’has rebut, s’entén que s’ha desestimat la teva petició i pots interposar [...]
Quan rebré la resposta?
- En el termini de 3 mesos des de la data en què presentis el formulari. Si passat aquest termini no l’has rebut, s’entén que s’ha desestimat la teva petició i pots interposar un recurs d'alçada.
Com rebré la resposta?
L'Administració t'enviarà una notificació per:
- Correu electrònic o SMS: si has indicat la teva adreça de correu electrònic o el teu telèfon mòbil al formulari, hi rebràs un avís per accedir a la notificació electrònica.
- Disposes de deu dies naturals després de rebre l'avís per accedir a la notificació electrònica. Si transcorregut aquest termini no has accedit a la notificació, s'entendrà que l'has rebutjat.
- Si tens dubtes, pots consultar el web de suport a la tramitació.
- Correu postal (si no has demanat relacionar-te amb l'Administració electrònicament): rebràs la notificació a l'adreça que hagis indicat al formulari.
Puc presentar un recurs?
Sí, consulta el Pas 4 Interposar un recurs.
-
Quart pas
Interposar un recurs
Si no estàs d'acord amb la resposta de l'Administració, tens 1 mes, des de l'endemà de la notificació de la resolució, per interposar un recurs d'alçada.
Si no estàs d'acord amb la resposta de l'Administració, tens 1 mes, des de l'endemà de la notificació de la resolució, per interposar un recurs d'alçada.
Per presentar el recurs per internet has de disposar d'idCAT Mòbil o certificat digital.
-
Cinquè pas
Rebre resposta de l'Administració sobre el recurs
Quan rebré la resposta? En el termini de 3 mesos des de la data en què presentis el recurs. Si passat aquest termini no l’has rebut, s’entén que s’ha desestimat la teva petició i pots interposar un [...]
Quan rebré la resposta?
- En el termini de 3 mesos des de la data en què presentis el recurs. Si passat aquest termini no l’has rebut, s’entén que s’ha desestimat la teva petició i pots interposar un recurs contenciós administratiu.
Com rebré la resposta?
L'Administració t'enviarà una notificació per:
- Correu electrònic o SMS: si has indicat la teva adreça de correu electrònic o el teu telèfon mòbil al formulari, hi rebràs un avís per accedir a la notificació electrònica.
- Disposes de deu dies naturals després de rebre l'avís per accedir a la notificació electrònica. Si transcorregut aquest termini no has accedit a la notificació, s'entendrà que l'has rebutjat.
- Si tens dubtes, pots consultar el web de suport a la tramitació.
- Correu postal (si no has demanat relacionar-te amb l'Administració electrònicament): rebràs la notificació a l'adreça que hagis indicat al formulari.
Puc presentar un recurs?
Sí. Tens 2 mesos, des de l'endemà de la notificació de la resolució del recurs d'alçada, per interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat.