Què has de saber?
Els col·legis professionals es poden dissoldre pels següents motius:
- Pèrdua dels requisits legals necessaris perquè la professió tingui caràcter col·legial.
- Acord de la junta o assemblea general adoptat amb la forma i els requisits que estableixin els estatuts.
- Baixa de les persones col·legiades, si el nombre d’aquestes queda reduït a un nombre inferior al de les persones necessàries per proveir tots els càrrecs de l’òrgan de govern.
- Fusió.
- Absorció.
- Escissió.
La dissolució dels col·legis professionals requereix un decret del Govern de la Generalitat.
Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital.
No es tindrà en compte la documentació que no es lliuri per aquest canal, ni computarà a efectes de data de presentació.
Aquest tràmit només es pot fer per internet i amb certificat digital.
No es tindrà en compte la documentació que no es lliuri per aquest canal, ni computarà a efectes de data de presentació.
Als col·legis professionals inscrits en el Registre.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Certificat de l'acord de l'assemblea general extraordinària d'aprovació de la dissolució.
- Memòria justificativa de l'acord de dissolució.
- Proposta de liquidació del patrimoni. De les persones encarregades de portar a terme la liquidació i de destinació del romanent.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l’estat del tràmit
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quina resposta es rep de l’Administració?
Quina resposta es rep de l’Administració?
Si es compleixen els requisits legals, els col·legis professionals sol·licitants rebran la documentació següent:
- Notificació de l’aprovació de la dissolució.
- Fotocòpia del decret publicat al DOGC el qual establirà el procediment per a la liquidació del patrimoni, el nomenament de les persones o de la comissió encarregades de dur-la a terme i la destinació del romanent, d’acord amb els estatuts del col·legi professional dissolt i la Llei.
Si no es compleixen els requisits legals, els col·legis professionals sol·licitants rebran l’escrit pel qual es notifiquen les correccions que cal fer per poder continuar la tramitació de l’expedient de dissolució o la resolució de la no tramitació per part del Departament de Justícia, Drets i Memòria del projecte de decret de dissolució.
Com es rep la resposta?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.