Què has de saber?
Les fundacions es poden escindir per qualsevol dels mitjans que establerts si no ha estat prohibit pels fundadors.
Modalitats
- Escissió total amb el traspàs en bloc de cadascuna d’aquestes parts a altres persones jurídiques beneficiàries, siguin preexistents o de nova constitució i amb l’extinció de la persona jurídica escindida.
- Escissió parcial, amb el traspàs en bloc d’alguna o diverses d’aquestes parts a una o més persones jurídiques beneficiàries i amb el manteniment de la persona jurídica escindida, que conserva la part del patrimoni que no ha traspassat a la persona o les persones jurídiques beneficiàries.
Si l’escissió comporta la constitució d’una nova fundació, aquesta ha de complir els requisits que estableixen els articles 331-5, 331-6 i 331-7 en matèria de dotació i suficiència de mitjans de finançament.
Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital. La documentació que aporteu fora d’aquest canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Un cop generada la carta de pagament, s'ha de fer l'ingrés de la taxa en el termini de 10 dies hàbils. Si transcorregut aquest termini no s'ha abonat l'import corresponent, s'entendrà la sol·licitud com desestimada i es tancarà el procediment.
- A les fundacions inscrites en el Registre de fundacions.
- Als membres del patronat de les fundacions inscrites en el Registre.
Es pot comunicar en qualsevol moment.
Documentació a adjuntar a la sol·licitud
1. Escriptura pública en la qual es formalitzi:
- El certificat de l'acord motivat del patronat de la fundació que s'escindeix en el qual constin les següents dades:
- La voluntat d'escindir-se per crear una nova fundació o bé de traspassar part del seu patrimoni a una fundació preexistent -que també caldrà que certifiqui l’acord del patronat acceptant ser beneficiària de l’escissió i el protocol·litzi en l’escriptura pública d’escissió.
- La conveniència d'escindir-se tenint en compte la voluntat fundacional.
- El balanç de situació fins la data d'escissió.
- La liquidació de deutes. Si hi ha deutes, cal justificar que no hi ha oposició dels creditors.
- La publicació de l’acord d’escissió en el DOGC i en dos diaris de màxima difusió a la província o la comarca on les persones que es fusionen tinguin el seu domicili.
- El balanç d’escissió i el balanç resultant.
- Si es constitueix una nova fundació, amb el traspàs en bloc del patrimoni de la preexistent, que comporta la seva extinció caldrà incorporar també:
- La descripció de la dotació inicial, d'acord amb la naturalesa dels béns, la seva pertinença i la seva valoració.
- La designació de les persones que han de constituir el primer patronat. Els estatuts han d'incloure: la denominació de l'entitat; la durada; les finalitats; el domicili; les regles bàsiques per a l'aplicació dels recursos; les regles bàsiques per determinar les persones beneficiàries i per últim, la regulació del patronat. Aquesta darrera ha d'incloure: el nombre de membres; la designació de membres; la renovació de membres, el termini del mandat de membres; els càrrecs; les facultats; el procés de deliberació i presa de decisions; la regulació dels altres òrgans de la fundació, les funcions o facultats que han d'assumir, i la previsió de la destinació dels béns i els drets sobrants, en cas d'extinció.
- El certificat de l'acord del patronat, signat pel secretari, amb el vistiplau del president, pel qual s'aprova el pla de viabilitat econòmica dels dos primers anys de funcionament de la fundació i de les activitats previstes.
- L'acceptació dels càrrecs de patró, si escau.
2. El document d'autoliquidació de l’impost de transmissions patrimonials i actes jurídics documentals.
85,35 €
El pagament de la taxa es pot fer a qualsevol caixer automàtic de CaixaBank amb una targeta de crèdit o dèbit de qualsevol entitat o, si se'n disposa, amb una llibreta o un compte corrent de CaixaBank. El pagament també es pot fer per internet, mitjançant l'opció de pagaments en línia del web de CaixaBank.
Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant.
Si es presenta documentació complementària relativa a un expedient en tràmit, no s'ha de tornar a pagar la taxa.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de representant, de persona vinculada, o de persona física.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
-
Tercer pas
Com es rep resposta de l'Administració?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a [...]
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.