Què has de saber?
L'article 42 del Decret 153/2019, de gestió de la fertilització del sòl i de les dejeccions ramaderes i d'aprovació del programa d'actuació a les zones vulnerables en relació amb la contaminació per nitrats que procedeixen de fonts agràries, estableix que els plans de gestió de dejeccions ramaderes els ha d'elaborar i signar una persona tècnica habilitada.
Per obtenir l'habilitació per elaborar els plans de gestió, les persones interessades han d'estar en possessió d'un dels títols universitaris o de grau que s'indiquen a l'annex 16.1 del Decret 153/2019, haver assistit a algun dels cursos de formació específica que organitzen anualment algunes escoles agràries del Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació (DARPA), i haver superat la prova d'aprofitament que s'estableixi.
Si es compleixen els requisits anteriors, es pot sol·licitar l’habilitació per elaborar plans de gestió de dejeccions ramaderes.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Aquest tràmit s’adreça a les persones que estiguin en possessió d'un dels títols universitaris o de grau que s'indiquen a l'annex 16.1 del Decret 153/2019, i que hagin superat el procediment d’habilitació per elaborar plans de gestió de dejeccions ramaderes.
La sol·licitud d’habilitació es pot demanar en qualsevol moment.
Per sol·licitar l’habilitació per elaborar plans de gestió de dejeccions ramaderes, només heu d’emplenar el formulari. El/la sol·licitant ha de ser una persona física.
La documentació que cal adjuntar a la sol·licitud és la següent:
- Còpia del títol universitari o de grau que s'esmenta a l'annex 16.1 en el cas que no s'autoritzi l'Administració de la Generalitat a la verificació dels títols universitaris oficials de la persona sol·licitant o bé que es tracti d'un títol no expedit a l'Estat espanyol.
No obstant això, no cal presentar la documentació que ja s'hagi presentat anteriorment en el departament competent en matèria d'agricultura i ramaderia o davant de la Xarxa d'Oficines de Gestió Empresarial de la Generalitat de Catalunya, o en qualsevol altre organisme de l'Administració, de la qual no hagin variat les dades i continuïn essent vigents.
Aquest tràmit no te cap taxa associada.
La validesa de l’habilitació es indefinida, però subjecta al compliment de les obligacions següents:
- Redactar els plans de gestió de les dejeccions ramaderes i els plans de gestió de plantes de biogàs mitjançant l’aplicació informàtica que determini el departament competent en matèria d’agricultura i ramaderia, d’acord amb el que estableix l’article 35.3 del Decret 153/2019.
- Elaborar els plans de gestió de dejeccions ramaderes d’acord amb la normativa vigent i d’acord amb els criteris tècnics aprovats per la direcció general competent en matèria d’agricultura i ramaderia.
- Quan sigui necessari, assistir a les sessions de reciclatge que realitzi la direcció general competent en matèria d’agricultura i ramaderia.
- No incórrer en cap dels casos previstos a l’article 44.1 del Decret 153/2019, de 3 de juliol, de gestió de la fertilització del sòl i de les dejeccions ramaderes i d'aprovació del programa d'actuació a les zones vulnerables en relació amb la contaminació per nitrats que procedeixen de fonts agràries (DOGC núm. 7911, 05/07/2019).
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física. La petició genèrica no és vàlida per a la [...]
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCATMòbil o un certificat digital de persona física. La petició genèrica no és vàlida per a la presentació de les sol·licituds d'aquest tràmit.
Les sol·licituds presentades per petició genèrica no es tindran en compte i la data de presentació serà la data en què es presenti la nova sol·licitud utilitzant el formulari específic que trobeu en aquest tràmit.
Terminis
La sol·licitud d’habilitació es pot demanar en qualsevol moment.
En cas que no pugueu tramitar per una incidència en el sistema, torneu a provar-ho més tard. -
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
A “L’Àrea privada” (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital)
A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF)
Al telèfon 012 (amb el codi identificador (ID) del tràmit i el DNI/NIF). -
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Com es rep la resposta?
Com es rep la resposta?
Rebreu una notificació electrònica. Podeu accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.