Què has de saber?
El patronat d’una fundació, si els estatuts no ho prohibeixen, pot delegar en un patró, o més d’un, les facultats que té atribuïdes o bé una part d’aquestes, sense que la delegació l’eximeixi de la responsabilitat. La delegació de facultats s'inscriu en el Registre de fundacions.
Aquest tràmit només es pot fer per internet amb certificat digital. La documentació que aporteu fora d’aquest canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Un cop generada la carta de pagament, s'ha de fer l'ingrés de la taxa en el termini de 10 dies hàbils. Si transcorregut aquest termini no s'ha abonat l'import corresponent, s'entendrà la sol·licitud com desestimada i es tancarà el procediment.
Als patrons inscrits en el Registre de fundacions.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
Còpia autèntica de l'escriptura pública de delegació de facultats, la qual ha de contenir l'acord del patronat en què s'enumerin les facultats que es deleguen d'acord amb el estableixen els articles 312-13.1 i 332-1 de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, amb subjecció en tot cas a les limitacions establertes a l'article 332-1.3 de la llei esmentada.
56,80 €
El pagament de la taxa es pot fer a qualsevol caixer automàtic de CaixaBank amb una targeta de crèdit o dèbit de qualsevol entitat o, si se'n disposa, amb una llibreta o un compte corrent de CaixaBank. El pagament també es pot fer per internet, mitjançant l'opció de pagaments en línia del web de CaixaBank.
Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant.
Si es presenta documentació complementària relativa a un expedient en tràmit, no s'ha de tornar a pagar la taxa.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet. Cal que signeu el formulari principal amb un certificat digital de representant, de persona vinculada, o de persona física.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
-
Tercer pas
Quina és la resposta de l'Administració?
L'Administració fa efectiva la inscripció en un termini màxim de tres mesos des de la presentació de tota la documentació. Si es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep l'ofici [...]
L'Administració fa efectiva la inscripció en un termini màxim de tres mesos des de la presentació de tota la documentació. Si es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep l'ofici de notificació de la inscripció de la delegació de facultats i l'escriptura amb la diligència de la inscripció. En canvi, si no es compleixen els requisits legals, la persona sol·licitant rep un escrit on es detalla allò que cal rectificar i/o la documentació necessària per poder portar a terme la inscripció.
Com es rep la resposta?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.