Què has de saber?
Aquest tràmit només es pot fer per internet i amb certificat digital.
No es tindrà en compte la documentació que no es lliuri per aquest canal, ni computarà a efectes de data de presentació.
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
- A les associacions o federacions inscrites en el Registre d'Associacions.
- A les associacions estrangeres que vulguin establir una delegació.
Aquest tràmit es pot sol·licitar en qualsevol moment per les entitats inscrites i després d'haver pres l'acord relatiu a l’obertura, la modificació o el tancament d’una delegació.
Delegació associacions o federacions inscrites en el Registre d'Associacions:
Cal adjuntar a la sol·licitud el Certificat de l'acord de l’obertura/modificació/tancament d'una delegació d'una associació o federació (PDF)
Delegació d'associacions estrangeres:
D’acord amb el que estableix l’article 311-9 en l’apartat 5, del Codi civil de Catalunya, per a la inscripció d’una delegació d’una associació estrangera a Catalunya caldrà aportar la documentació següent en castellà o català:
- Certificat fet i signat per les persones que tinguin la representació de l’associació estrangera en què es faci constar l’acord de l’obertura de la delegació amb determinació de l’òrgan que ha pres la decisió, la data de l’acord, la identificació de la persona representant a Catalunya (nom i cognoms, nacionalitat, domicili i núm. d’identificació) i amb indicació del carrer, núm., municipi, província i codi postal del domicili de la delegació.
- Documentació justificativa que l’associació estrangera es troba vàlidament constituïda d’acord amb la seva llei personal, i consistent en el certificat acreditatiu de la vigència de la inscripció, aprovació, legalització o reconeixement, i de la composició i la vigència dels òrgans de govern de l’associació i el seu domicili social, expedit per l’autoritat competent del país d’origen.
- Estatuts pels quals es regeix l’associació.
Aquesta documentació ha de presentar-se legalitzada de conformitat amb la normativa sobre la legalització de documents públics estrangers.
- La inscripció de la delegació d'una associació o federació d’àmbit i seu a Catalunya no té taxes associades.
- La inscripció de la delegació d’associació estrangera té una taxa de 56,80 €. L'import s'actualitza anualment d'acord amb la Llei de pressupostos.
El pagament de la taxa es pot fer als caixers automàtics Servicaixa o per internet, mitjançant l’opció de pagaments en línia del web de CaixaBank. Cal conservar el resguard justificatiu del pagament com a comprovant.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la inscripció
Per garantir que esteu fent servir la darrera versió dels formularis en el moment de la tramitació, cal que cada vegada que els hagueu d’utilitzar us els descarregueu. Si reutilitzeu els documents es pot donar el cas que presenteu una versió obsoleta.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quina resposta es rep?
Quina resposta es rep?
En el cas de les delegacions d'associacions o federacions inscrites al Registre d'associacions, en el termini màxim de tres mesos, si es compleixen els requisits legals, es rebrà una notificació de la inscripció de la delegació.
En el cas de les delegacions d'associacions estrangeres, en el termini màxim de tres mesos, si es compleixen els requisits legals, es rebrà una resolució signada per la persona titular de la Direcció General de Dret, Entitats Jurídiques i Mediació d'inscripció de la delegació.
En canvi, si no es compleixen els requisits legals, es rebrà un document on es detallaran els aspectes que cal rectificar i/o la documentació necessària que cal aportar.
Si en aquests mesos no es rep una resposta de l'Administració, s'entén que la sol·licitud d'inscripció de la delegació ha estat estimada per silenci administratiu.
Com es rep la resposta?
Rebreu un missatge per SMS o per correu electrònic que us avisarà que teniu una notificació electrònica. Podreu accedir al contingut de la notificació a través del servei l’e-NOTUM o entrant a la vostra Àrea privada. En ambdós casos caldrà que us identifiqueu amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital.