Què has de saber?
Poden ser beneficiàries d’aquestes subvencions les editorials i les agències literàries, persones físiques empresàries o persones jurídiques, públiques o privades, espanyoles o estrangeres.
Requisits
Per obtenir la condició de beneficiàries de les subvencions, les persones sol·licitants han de cumplir els requisits i les condicions següents. Els requisits exigibles en cada cas es determinaran en funció de les circumstàncies concurrents i caldrà acreditar-los en els termes que especifica la base 7.
a) Complir els requisits i les condicions generals establerts a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276, de 18.11.2003).
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Generalitat de Catalunya i amb l'Estat espanyol, així com de les obligacions amb la Seguretat Social. Si la persona sol·licitant no té la residència fiscal en el territori estatal, cal que presenti una declaració responsable on ho faci constar.
c) Presentar declaració sobre si s'han demanat i/o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, fent constar la relació detallada amb l'entitat concedent i la quantitat sol·licitada i/o obtinguda.
d) Quan per a la realització de l'activitat objecte de la subvenció s'utilitzi qualsevol element susceptible de generar drets d'autor, complir el que disposa la normativa sobre propietat intel·lectual.
e) En el cas de les persones físiques empresàries espanyoles, estar donat d'alta en el cens de l'impost sobre activitats econòmiques en aquells supòsits en que sigui obligatori.
f) En el cas de les entitats sense ànim de lucre, estar inscrites en el registre corresponent.
g) En el cas que es disposi d'una plantilla igual o superior a 50 persones, cumplir amb la quota legal de reserva de llocs de treball en la plantilla de l'empresa prevista a l'article 42.1 del Text refós de la Llei general de les persones amb discapacitat i de la seva inclusió social, aprovat pel Reial decret legislatiu 1/2013, de 29 de novembre, o amb les mesures alternatives de caràcter excepcional previstes pel Reial decret 364/2005, de 8 d'abril, i pel Decret 86/2015, de 2 de juny.
h) En el cas que es tingui una plantilla igual o superior a 25 persones, indicar els mitjans per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe, i per intervenir en els seus centres de treball, d'acord amb els agents socials, i tenir protocols d'abordatge i prevenció de l'assetjament sexual i per raó de sexe, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista, modificada per la Llei 17/2020, de 22 de desembre.
i) Complir el requisit que estableix l'article 36.4 de la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística, respecte als centres laborals i, en les empreses que tinguin establiments oberts al públic a Catalunya, cumplir els requisits que estableixen els articles 32.1 i 32.3 de la Llei esmentada.
j) En el cas de les fundacions i associacions, haver adaptat els estatuts segons la disposició transitòria primera de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques, i a la Llei 5/2011, del 19 de juliol, de modificació de l'anterior. k) En el cas de les fundacions, haver complert el deure de presentar els comptes anuals davant del protectorat, d'acord amb l'article 336-3 del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, aprovat per la Llei 4/2008, de 24 d'abril.
l) En el cas de les empreses i les entitats, no haver estat sancionades ni condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11.1 de la Llei 17/2015, del 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
m) En el cas de les empreses i les entitats, respectar les condicions de la Llei 19/2020, de 30 de desembre, d'igualtat de tracte i no discriminació i no promoure desigualtats per algun dels motius a què fa referència l'article 1 de la Llei esmentada.
n) Presentar declaració responsable d'altres ajuts de minimis rebuts i/o sol·licitats durant l'exercici fiscal en curs i els dos exercicis fiscals anteriors. Els ajuts de minimis poden haver estat concedits per a l'activitat de la subvenció o per a d'altres diferents, i poden haver estat atorgats per qualsevol Administració pública de l'Estat i/o rebre finançament de la Unió Europea.
o) Les persones sol·licitants dels ajuts s'han d'adherir al codi ètic que figura com annex.
p) Les persones sol·licitants han de respectar el que estableix la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes.
Incompatibilitats
Aquestes subvencions són compatibles amb altres subvencions, ajuts, ingressos o recursos per al mateix concepte de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, ensvinculats, participats per aquests, altres administracions, ens públics o privats.
El conjunt d'ajuts, ingressos o recursos no poden excedir el cost total de l'activitat.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol.licitar la subvenció
Per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l'Institut Ramon Llull.
Terminis
Del 13/02/2023 al 17/05/2023Per via telemàtica utilitzant la seu electrònica de l'Institut Ramon Llull.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
La persona titular de la Direcció de l'Institut Ramon Llull resoldrà en el termini màxim de sis mesos a comptar des de la data de publicació de la convocatòria. La resolució es [...]
-
Tercer pas
Justificar la subvenció
Les persones beneficiàries han de presentar a l'Institut Ramon Llull, en el termini d'un mes a partir de la finalització de l'activitat subvencionada i, en tot cas, sempre abans del 31 de gener de [...]
Les persones beneficiàries han de presentar a l'Institut Ramon Llull, en el termini d'un mes a partir de la finalització de l'activitat subvencionada i, en tot cas, sempre abans del 31 de gener de l'any següent al de la convocatòria, un compte justificatiu amb aportació de justificants de despesa per a la tramitació del pagament de l'import total concedit en concepte de subvenció.
-
Quart pas
Fer el pagament
L'Institut Ramon Llull inicia la tramitació del pagament del 100% de l'import atorgat un cop efectuada l'activitat subvencionada i amb la presentació prèvia de la documentació [...]