Què has de saber?
Totes les persones físiques i jurídiques que comercialitzin béns o prestin serveis directament o com a intermediaris a les persones consumidores o usuàries en l'àmbit territorial de Catalunya hauran de disposar de fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia. Amb aquests fulls, els consumidors i usuaris que ho sol·licitin, poden formular per escrit la seva reclamació en el mateix establiment i així deixar constància d'aquest fet.
Els establiments han de tenir un cartell visible que informi que tenen aquests fulls a disposició del client.
Organisme responsable
A totes les empreses o establiments comercials de Catalunya.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
D'acord amb la normativa oficial, els fulls oficials de queixa/reclamació/denúncia estaran integrats per un joc unitari d'impresos compost per tres exemplars: un original per a la persona denunciant /reclamant, un altre per a l'organisme habilitat i un tercer per a l'establiment, que contindran les indicacions impreses en català, castellà i anglès.
Les instruccions per omplir i tramitar el full aniran impreses almenys en la còpia que ha de romandre en poder de la persona consumidora o usuària un cop tramitat.
Els establiments han de tenir un cartell visible que informi que tenen aquests fulls a disposició del client.
Model de cartell per als establiments que han de tenir fulls de queixa/reclamació/denúncia a disposició dels clients.
Trobareu aquest model, amb la possibilitat de complimentar-ho amb les vostres dades d'empresa (telèfon d'atenció als clients i adreça electrònica). Si la versió de word que disposeu no us permet introduir les vostres dades al document, utilitzeu el pdf per tal que un cop imprès ho pugueu emplenar manualment:
Resten exclosos de tenir fulls oficials de reclamació/denúncia:
- Els fedataris o fedatàries públics o el persona que exerceix potestats públiques sempre que sigui retribuït mitjançant aranzel.
- Els serveis públics prestats directament per l'Administració.
- Els centres que imparteixen ensenyaments reglats.
- Totes aquelles activitats que tenen normativa específica en matèria de fulls de reclamació o denúncia.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar