Què has de saber?
Complement de la pensió no contributiva (PNC) per les persones que no es poden incorporar al món del treball.
La quantia màxima és de 119,67 euros mensuals.
La percepció d'aquest complement està vinculada a la percepció de la pensió no contributiva de jubilació o d'invalidesa.
A pensionistes de pensió no contributiva.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
-
Ser beneficiari d'una Pensió no contributiva (PNC).
-
Residir legalment a Catalunya.
-
No realitzar activitat laboral.
- No ser persona usuària d'una prestació de serveis d'acolliment residencial, sanitari, o de naturalesa anàloga i no estiar ingressat en un centre penitenciari en règim ordinari o tancat. Les persones que viuen en habitatges tutelats no es consideren usuàries d'una prestació de serveis d'acolliment residencial. Per tant, les persones que viuen en habitatges tutelats la poden sol·licitar i ser-ne beneficiàries.
- Acreditar unes rendes anuals que no excedeixin els 1.436,04 euros.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Tríptic informatiu pensions no contributives
Prestacions de la Llei 13/2006
- Comunicació de variació de circumstàncies: un cop reconegut el dret a prestació complementària per a pensió no contributiva queda obligat a comunicar qualsevol canvi que pugui comportar modificació, suspensió o extinció de la prestació dins del mes següent que hagi tingut lloc. Cal fer un escrit de revisió a instància de part per comunicar el fet que genera la modificació i adjuntar-hi la documentació acreditativa corresponent.
- Canvi de domiciliació bancària del cobrament de la prestació: la persona que vulgui sol·licitar un canvi de domiciliació bancària del cobrament de la pensió/prestació ha de lliurar el full de sol·licitud de transferència bancària per a indicar les dades bancàries completes i sense esmenes, segellat per l’entitat bancària corresponent.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Per sol·licitar la prestació per Internet cal disposar de certificat digital vàlid o de l'idCat Mòbil.
-
Segon pas
Consulta l'estat del tràmit
Podeu consultar l'estat del tràmit:
Podeu consultar l'estat del tràmit:
- A l'Àrea privada
- A l'Estat de les meves gestions
- Al telèfon 012
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la notificació? Les sol·licituds s'han de resoldre i notificar dins del termini de 3 mesos a comptar des de la data de la seva presentació. El sentit del silenci administratiu és [...]
Quan es rep la notificació?Les sol·licituds s'han de resoldre i notificar dins del termini de 3 mesos a comptar des de la data de la seva presentació. El sentit del silenci administratiu és desestimatori.Es pot presentar recurs o reclamació?Contra la resolució es pot interposar un recurs d’alçada, davant l'organisme que l'ha emès, en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà de la notificació de la resolució.
