Què has de saber?
Tots els vehicles han d'incorporar un número d’identificació que ha d’anar encunyat o gravat directament al bastidor del vehicle en un lloc accessible. Quan aquest número es deteriora o no apareix, cal fer un reencunyament abans que es faci completament il·legible. Per tal de fer-ho possible, cal sol·licitar a l’Administració competent que assigni, si escau, un nou número a encunyar.
Aquest és un tràmit exclusiu de les estacions d’inspecció tècnica de vehicles. Les persones titulars d’un vehicle que vulguin fer algun tràmit relacionat amb el reencunyament, han d’adreçar-se directament a una estació d'ITV.
Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
A les persones titulars de les estacions d’inspecció tècnica de vehicles (ITV).
Aquest tràmit es pot sol·licita en qualsevol moment.
35.25
Informació ComplementàriaL'import de la taxa és fix.
- El titular del vehicle és qui sol·licita el reencunyament a l’estació d’ITV.
- El director de l’estació d’inspecció tècnica de vehicles valora les circumstancies de cada cas i, si ho considera justificat i d’acord amb les instruccions donades per l'Administració, sol·liciten a la secció d’ITV l’assignació d’un nou número de bastidor a encunyar.
- Quan procedeix, la secció d’ITV assigna un nou número de bastidor per a encunyar.
Circumstàncies per sol·licitar el reencunyament
Les circumstàncies que es poden donar al sol·licitar el reencunyament del número de bastidor d’un vehicle són:
- El vehicle no porta número de bastidor.
- El número de bastidor és il·legible.
- El número encunyat no coincideix amb el de la targeta ITV.
- El número encunyat no coincideix amb el format del facsímil dels arxius de la Direcció General d'Energia, Seguretat Industrial i Seguretat Minera.
- El número encunyat no s'ha pogut justificat l'origen de la peça on és encunyat el número de bastidor.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb un certificat digital de:
- Persona jurídica
- Persona vinculada a una organització amb capacitat de representació
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o/i certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de la Administració
Quina resposta es rep?
Quina resposta es rep?
L’Administració emet una resolució que la persona titular de l'estació d'ITV pot consultar i descarregar des de La meva carpeta de Canal Empresa. En cas de no rebre una resposta s'ha d'entendre que la sol·licitud ha estat desestimada per silenci administratiu.
Es pot presentar un recurs?
La resolució no exhaureix la via administrativa. Les persones interessades poden interposar recurs d'alçada davant la persona titular de la Secretaria d'Empresa i Competitivitat en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà de la notificació de la resolució.