Què has de saber?
Els establiments d’hostalatge han de comunicar a la Direcció General de la Policia la informació sobre les dades de l’establiment i les dades de la persona allotjada que assenyala la normativa.
Aquesta comunicació s’ha de fer per via telemàtica mitjançant la pàgina web dels Mossos.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
La documentació que aporteu per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
A tos els establiments d’hostalatge ubicats a Catalunya. S’hi inclouen, entre d’altres:
- establiments hotelers
- cases de turisme rural
- càmpings
- apartaments
- establiments d’ús turístic en general
La informació requerida s’ha de comunicar dins el termini de les 24 hores següents a l’inici de l’allotjament de cada persona.
Els establiments d’hostalatge han de comunicar per via telemàtica a la Direcció General de la Policia la informació requerida per la normativa per mitjà del web dels Mossos d’Esquadra.
Per accedir a aquesta aplicació cal disposar del nom de persona usuària i de la paraula de pas corresponents. En el cas que no se’n disposi, a la mateixa pàgina web es donen les instruccions que cal seguir per obtenir-los.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Qualsevol persona que s’allotgi en un establiment d’hostalatge s'ha de registrar. Per això cal emplenar el model de registre de persones allotjades i consignar-hi, com a mínim, la informació especificada com a obligatòria per la normativa. El formulari també està disponible a les diferents dependències de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra
L’establiment d’hostalatge ha de conservar aquesta informació a disposició de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra durant el termini de 3 anys i està obligat a exhibir-la quan li ho requereixin.
Passos a fer
-
Primer pas
Comunicar
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Cal que us identifiqueu quan envieu el formulari amb l’idCAT Mòbil o un certificat digital de persona física, persona jurídica i/o persona vinculada.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Podeu consultar l’estat del tràmit:
Podeu consultar l’estat del tràmit:
- A Canal Empresa (amb idCAT Mòbil o certificat digital).
- A l’Estat de les meves gestions (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Un cop comunicada la informació, la Direcció General de la Policia deixa constància que l'ha rebut per mitjà del justificant corresponent.
Un cop comunicada la informació, la Direcció General de la Policia deixa constància que l'ha rebut per mitjà del justificant corresponent.
Com es rep la resposta?
Rebreu una notificació electrònica. Podeu accedir-ne al contingut a través del servei e-NOTUM.