Què has de saber?
És l'autorització que ha d'obtenir el personal adscrit o que presta serveis al Departament de Salut, a les entitats sanitàries del sector públic vinculades al Departament de Salut i a les entitats privades que formen part del SISCAT per dur a terme una segona activitat pública o privada.
Quan s'ha de sol·licitar?
S'ha de sol·licitar en els casos següents:
- Quan es vol dur a terme una segona activitat pública o privada.
- Quan s'han modificat les circumstàncies o condicions de qualsevol activitat que hagi estat prèviament autoritzada.
La possibilitat de desenvolupar una segona activitat al sector públic és excepcional i obliga a obtenir l'autorització expressa de compatibilitat.
Es poden autoritzar segones activitats al sector privat sempre que no impedeixin el compliment estricte dels deures propis de l'activitat pública ni comprometin la independència o imparcialitat de les persones que les duen a terme, i que a més compleixin la resta de requisits que estableix la normativa (límit horari, no coincidència horària, etc.).
Important: Aquest és un tràmit específic per personal que presta serveis en el Departament de Salut o en qualsevol entitat vinculada a aquest Departament.
Només el pots pot fer per Internet. La documentació que aportis per un altre canal no es té en compte ni es computa a l’efecte de la data de presentació.
Consulta l’apartat Suport a la tramitació del web gencat.cat per obtenir-ne més informació.
Per rebre assistència tècnica, pots trucar al 012.
- Personal del Departament de Salut.
- Personal que presta serveis en entitats sanitàries del sector públic vinculades al Departament de Salut.
- Sempre que facin una altra activitat inclosa a l'article 1.2 de la Llei 21/1987, al personal que presta serveis:
- En entitats privades que formen part del SISCAT mitjançant un concert amb el Servei Català de la Salut.
- En mútues col·laboradores amb la Seguretat Social.
- En entitats privades que formen part del SISCAT mitjançant un concert amb el Servei Català de la Salut.
- Excepte els alts càrrecs, que disposen d'un tràmit específic.
Cal obtenir l'autorització abans d'exercir un segon lloc de treball o activitat, tant si és pública com privada.
Quan es produeixi una modificació en les circumstàncies o condicions de qualsevol de les activitats que desenvolupis i que hagin estat prèviament autoritzades, el termini és de 10 dies des de la modificació.
- Amb la sol·licitud hi has d’adjuntar:
1. Compatibilització amb activitat privada
- Activitat per compte d'altri: un certificat de l'empresa que inclogui la descripció de les tasques que has de dur a terme, amb concreció de la jornada en còmput setmanal i la distribució horària setmanal.
- Activitat per compte propi o en exercici lliure de la professió: una declaració de la persona sol·licitant on consti el tipus d'activitat i la descripció de les tasques que desenvolupes, la dedicació horària en còmput setmanal i l'horari setmanal. Pots fer servir el model de declaració d'activitat privada.
2. Compatibilització amb activitat pública
Amb la finalitat d'agilitar el procediment es recomana que aportis un informe de l'entitat pública principal i de l'entitat pública secundària on consti:
- Denominació del lloc de treball
- Funcions desenvolupades
- Jornada de treball (anual i setmanal) i horari concret de prestació de serveis.
- Retribució anual bruta, amb indicació de si la persona interessada percep o no un complement pel factor d'incompatibilitat o assimilat. En cas que se superin els 90.000 euros anuals, cal fer-hi constar el desglossament de les retribucions anuals per conceptes retributius.
La sol·licitud d’autorització de compatibilitat s'ha de presentar abans de començar la segona activitat.
No cal demanar la compatibilitat per a les activitats de l’article 2 de la Llei 21/1987.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar la compatibilitat
Aquest tràmit només es pot fer en línia.
Per enviar el formulari et pots identificar amb l'idCATMòbil o un certificat digital
-
Segon pas
Consulta l'estat del tràmit
Pots fer-ho a:
Pots fer-ho a:
- Àrea privada (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital)
- Estat de les meves gestions (Tràmits gencat) (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- Telèfon 012 (amb l'identificador del tràmit i el DNI/NIF)
Per a més informació, pots consultar l'apartat Com puc accedir als meus tràmits i fer-ne seguiment.
- Àrea privada (amb idCAT Mòbil i/o certificat digital)
-
Tercer pas
Resposta de l'Administració
Quan rebràs la resposta?
Quan rebràs la resposta?
El Departament té un termini de 3 mesos, des de la presentació de la sol·licitud, per resoldre el procediment. Si passat aquest termini no ha emès cap resolució, la sol·licitud es considera desestimada.
IMPORTANT: En cas que les activitats que vols desenvolupar es declarin incompatibles només pots mantenir l'activitat principal indicada a la sol·licitud. Això vol dir que has de deixar de fer l'activitat o activitats secundàries declarades incompatibles.
Si has presentat la sol·licitud per error i treballes a un altre departament de la Generalitat o a una entitat no vinculada al Departament de Salut, la teva sol·licitud es derivarà a l'òrgan o a l'entitat corresponent.
Com rebràs la resposta?Rebràs la resposta mitjançant una notificació electrònica que es diposita al portal de notificacions e-NOTUM.
Per a més informació, consulta l’apartat de Tràmits gencat.
També la pots consultar a la teva àrea privada, accedint al tràmit amb el codi de sol·licitud del tràmit i el DNI/NIF.
Pots presentar-hi un recurs?
Contra la resolució que autoritza o denega la compatibilitat pots presentar recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que va dictar l'acte en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació de la resolució.