Què has de saber?
El Departament de Salut disposa de les següents fonts d’informació en l’àmbit de la salut:
- Registre de mortalitat de Catalunya (RMC).
- Enquesta de salut de Catalunya (ESCA).
- Estadística d’establiments sanitaris en règim d’internament (EESRI).
- Estadística de la interrupció voluntària de l’embaràs (IVE).
Pots sol·licitar dades anònimes i dades originals i confidencials per a estadística oficial d’aquestes fonts de forma presencial o telemàtica.
Si ets un particular pots fer aquest tràmit presencialment o per internet. Per enviar el formulari cal identificar-se digitalment amb un idCAT mòbil o certificat digital.
Si ets autònom, professional, empresa, entitat o pertanys a altres col·lectius, has de fer el tràmit per Internet.
Si ets una persona jurídica, has de signar el formulari mitjançant un certificat digital de representació.
A qualsevol persona a títol particular o en nom d'una entitat.
Es pot sol·licitar en qualsevol moment.
Si actues en nom de la persona interessada, has d'ajuntar el document que acredita que la representes. No cal que aportis aquesta documentació si n'ets el representant i estàs inscrit al Registre electrònic de representació Representa.
Documentació que has d'aportar:
- Per accedir a dades anònimes: segons el nivell de desagregació d’aquestes dades, se't pot requerir la declaració solemne de secret estadístic o el compromís de secret estadístic.
- Per accedir a dades originals i confidencials (les que permeten una identificació directa o indirecta) per a estadística oficial és necessària la documentació següent:
- Conveni de cessió de dades amb finalitats estadístiques entre l’entitat sol·licitant i el Departament de Salut.
- Compromís de secret estadístic del responsable de l’entitat.
- Declaració solemne de secret estadístic personal.
- Comunicat de destrucció de dades.
No has de pagar cap taxa per a aquest tràmit.
Per a l’accés a dades individualitzades de Salut per a projectes de recerca has d'adreçar-te al Programa d’analítica de dades per a la recerca i la innovació en salut (PADRIS) de l’Agència de Qualitat i Avaluació Sanitàries (AQuAS) a l'adreça padris@gencat.cat.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Si ets un particular pots fer aquest tràmit presencialment o per internet. Per enviar el formulari cal identificar-se digitalment amb un idCAT mòbil o certificat digital.
Si ets autònom, professional, empresa, entitat o pertanys a altres col·lectius, has de fer el tràmit per Internet.
Si ets una persona jurídica, has de signar el formulari mitjançant un certificat digital de representació.
-
Segon pas
Consultar l'estat del tràmit
Pots fer-ho:
Pots fer-ho:
- A l’àrea privada (amb idCAT mòbil o certificat digital).
- A l’estat de les meves gestions (amb el codi de la sol·licitud del tràmit i el DNI/NIF).
- Al telèfon 012 (amb l’identificador del tràmit i el DNI/NIF).
- A qualsevol oficina d’atenció ciutadana (OAC), si ets un particular.
Trobaràs més informació a Com accedir i fer seguiment dels meus tràmits.
-
Tercer pas
Rebre resposta de l'Administració
Quan rebràs la resposta?
Quan rebràs la resposta?
- El termini màxim per rebre la resposta és d'un mes, des de l'endemà de la presentació de la sol·licitud.
- Aquest termini es pot prorrogar fins a un termini igual a la meitat de l’inicial si ho justifiquen el volum o la complexitat de la informació requerida.
- Si transcorre aquest període i no s'ha dictat una resolució expressa, la sol·licitud s'entendrà estimada per silenci administratiu, llevat que una norma amb rang de llei estableixi expressament el silenci desestimatori.
- Si una sol·licitud és estimada totalment o parcialment, l’Administració ha de subministrar la informació a la persona interessada en el termini de trenta dies.
Com rebràs la resposta?
- Si ets un particular, rebràs una notificació electrònica i una còpia en paper a l’adreça postal que has informat en el formulari. Si has seleccionat únicament notificacions per mitjans electrònics, no rebràs la còpia en paper.
- Si ets autònom, professional, empresa o altres col·lectius, rebràs una notificació electrònica. Pots accedir al contingut a través del servei e-NOTUM.
Puc presentar un recurs?
- Sí, en el termini d'un mes a comptar des de la recepció de la notificació, podràs interposar un recurs potestatiu de reposició davant del mateix òrgan que ha dictat la resolució.
- O, en el termini de dos mesos, un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu.
- En el termini d'un mes a comptar des de la recepció de la notificació, també pots interposar una reclamació gratuïta i voluntària davant la Comissió de Garantia del Dret d'Accés a la Informació Pública.